Jump to content

Prosjekt - Barrelback - del II Fortsettelsen...


Miss Amalie

Recommended Posts

Hei alle sammen!

 

Nå begynner jo mørketida... og det er vel på tide å lea på seg :-)

:yesnod::giggle:

 

En del ting er jeg ikke fornøyd med på båten som ble bygget. Men så skal det også sies at den heller ikke ble ferdig.

 

NÅ vil jeg ha DERES hjelp :lol: Gjerne avstemming.

 

Men det skal bygges skjermer, kalesje, nye seter osv..

 

Skal det være slik stil...?

gangster.jpg

 

 

eller noe slikt?

 

sleek.jpg

 

Driver på med tegninger, og kommer til å dele opp sofaene i enkeltseter av "veteranbil- Morgan+-seter..."

 

I skinn, brunt eldre flott skinn.

Hva synes dere om det? Har samlet masse skinn, så det blir ikke fancy dyrt, bare vakkert gammelt.

Er det noen synspunkter til stil? :flag:

 

Hva med noe slikt?

stil.jpg

Redigert av Amalie 36 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Bilde 2 er klart mer innenfor stilrammen for denne type båt. Båter med såpass rett stevn er vel tidsmessig utstyrt med 2-delt vindskjerm uten ramme på toppen, men da blir det vanskelig med kalesjeløsning? Jeg så gjennom albumet fra Glen-Ls Gathering, som var sist helg, og der var det en eller to båter med bimini-topp. Jeg ser at det er klimatisk ønsketenking her, men noen umulighet er det jo ikke. Den kan muligens doble som havnekalesje også?

Redigert av Whistler (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Bilde 2 er klart mer innenfor stilrammen for denne type båt.

 

Flott kommentar. Hva med redigert bilde tre?

 

Delbar hengslet slik at øverste del felles ned. Denne kan kombineres med kalesje eller bimini. Så biminin på gatheringen. Flott

Redigert av Amalie 36 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg synes de rette linjene bryter veldig med stilen for øvrig. Hva med delt på midten og litt sig ned mot sidene, eller å kikke litt på cabrioleter fra 1935-1945 for å få noen ideer? Bildet "Bastard" la ut er en typisk 60-taller. Dødstilig på en båt fra denne perioden, men vil bryte litt på din tror jeg, ikke minst pga kortere fordekk og mindre flare i baugen.

Link to post
Share on other sites

Liker også best bilde nr.2 der som vinskjermen heller. Tror det er viktig at du benytter den samme vinklen som er benyttet på hekken eller i baugen. selv om de heller den andre veien er det viktig å ikke bringe inn ennå en ny vinkel. Har med helhet og harmoni når det gjelder disign. Den som du har tegnet inn på bilde nr.3 er også meget fin, men den kan vel også ha en av de to helningsvinklene som er nevnt over......Hadde baug og akter vært rett burde vinskjermen også ha vært det....

Link to post
Share on other sites

Jeg synes ditt alternativ 2 er det beste utgangspunktet. Jeg ville kanskje reist den ørlite grann mer og økt høyden litt, men bortsett fra det er konseptet riktig, synes jeg. Når det gjelder kalesjen, så ville jeg trukket akterenden bakover slik at den avslutter i en lang skrå med fester bak motorlokket... mulig det ikke er tidsriktig, men synes det ville bli finere linjer.

 

Bastards forslag blir for moderne, etter min mening.

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Link to post
Share on other sites

:yesnod::yesnod: Jeg er veldig glad for innspill!!! :yesnod: Samtidig er det ingen diskusjon uten at man argumenterer, eller?

 

Jeg finner veldig mye fra 30-tallet som har en slags hotrod-stil.

 

se i denne linken

 

Tenk dere noe slikt, gjerne hengslet i overkant, vippes ut i underkant framover...

 

hotrod.jpg

 

De moderne runde fra femti og sekstitall er uaktuelle. Dette er mer en hotrod enn en Riva :yesnod:

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...