conky Startet 6.Oktober.2010 Del på Facebook Startet 6.Oktober.2010 Hei alle sammen, Har noen spørsmål ang treteiner som jeg har laget, treteinene jeg har laget er 5 kg tørre, betong er 7 kg og den vil fremdeles ikke søkke uten jeg har ekstra stein i den. Den har nå ligget og trutnet i sjøen siden fredag 01.10. Trenger den å trutne noe lenger eller har jeg hatt for lite betong i teinene? Er det noe tommelfinger regel som sier hvor mye betong el søkke som skal til for at x antall kg tre skal søkke? Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 6.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2010 Har du lager teinnene av gran? I så fall må du ha mye betong i da gran flyter/ har mye mere oppdrift enn furu. Det lønner seg å ha nok betong i teinene slik at de ligger godt på bunnen ( ellers kan de flytte seg langt i dårlig vær.det er også lettere å plassere tunge teiner på hummerbunnen ( de driver ikke av på vei ned til bunnen) Sitér dette innlegget Link to post
conky Svart 6.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Oktober.2010 Nei, teinene er laget i furu med lekter 23x48 mm og 1,1 mm spiler rund teina Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.