dastunt Startet 6.Oktober.2010 Link til dette innlegget Startet 6.Oktober.2010 Heisann! Har tilbud om å få kjøpe denne Evinruden for ein billeg peng. Motoren skal vere i god stand ifølge eigar, men er ikkje brukt dei siste åra. Eg kunne ikkje finne noken id plate på den berre eit nummer: 384279 D2 Er det noken her inne som kan hjelpe meg og finne ut kva modell dette er? Og er det noken som veit kor ein får kjøpt deler til ein så gammel motor? Har lyst og restaurere ein slik klassikar til prosjektet mitt BOTR Her står nummeret. Takker og bukker for all hjelp Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
Honduras Svart 6.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2010 Nummeret du viser til er nok part-nummeret på starterapparatet... Motornummeret står på to steder. 1. Ett lite skilt som er festet på selve braketten du skrur i båten. 2. Hvis du ser på blokka, finner du en aluminiums "frostplugg" hvor motornummeret er slått inn. Av en eller annen grunn mangler brakettskiltet svært ofte på de motorene som er tyvegods.... Hvis man i tillegg har slipet bort nummeret i frostpluggen, skal du holde deg langt unna.... Hvis du av en eller annen grunn ikke kjøper motoren (og det ikke er tyvegods), send meg en IM. Guttungen er ute etter en slik motor til en speedbåt han pusser opp. Når det er sagt er ikke denne motoren spesielt "klassisk", vil tippe på 80-tallet en gang. Ligger til tider endel Mercury, Johnson og Evinrude som er mye eldre og mer klassiske på Finn. Squirten er jo ett 50-talls design, så du har jo noen år å gå på... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Bernt Svart 6.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2010 (redigert) Dette er en motor som er elder en 1977. Cd tenning kom i 1977 og det har ikke denne motorn . Denne motorn har også mindre kubik en de nye fra 1977 som hadde 521ccm. Bernt Redigert 6.Oktober.2010 av Bernt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dastunt Svart 6.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2010 Selgar seier den har vert i hans eige siden den var ny. Så får tru på det og gå ut ifra det ikkje er tjuvgods.. Det store spørsmålet er om det går an å få tak i deler til ein slik 70-80..? modell? Noken som har ein link til ei slik side? Kan det vere dette nummeret? Det er eit 5 sifra nummer, men klare ikkje heilt og sjå kva som står der. (14 81 6 kanskje?) Motoren er ikkje i nærheita så får ikkje sjekka det med det første. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
Honduras Svart 6.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2010 (redigert) Nei, men tampen brenner. Hvis du ser nøye på bildene ser du frostpluggen jeg nevnte ca 3 cm til venstre for pila di, mellom tennspolene. Der står nummeret slått inn. Mysa på ett par bilder, og det blir kansjke rundt -73 modell ja.. Redigert 6.Oktober.2010 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
dastunt Svart 6.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2010 Ja ok Men veit du om det er vanskeleg å få tak i nye\brukte deler. Rekner med ein må til utlandet for å få tak i..? Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
Mjøsape Svart 6.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2010 Denne motoren er fra før 1977, mye eldre. Søk bare på "old evinrude ouboards" på Google..... Sitér dette innlegget Link to post
Mjøsape Svart 6.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2010 Outboards med T..... søren... Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 6.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2010 Deler til denne kan få få på feks boats.net. Ellers så er det en del folk her inne som kan hjelpe deg, du kan også prøve feks tech outboard i Askim. Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
dastunt Svart 6.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2010 ok. Takk for det Glenn! Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
egilwh Svart 6.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2010 Det bør kanskje være mulig å finne ut noe mer her: Link Online delekatalog for Johnson, Evinrude, etc med alle modeller tilbake til '68 Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
dastunt Svart 6.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2010 Her har vi den 1973 mod. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
Mjøsape Svart 6.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2010 Han på reklamebildet så solbrent ut.... men ok. Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 6.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2010 Han på reklamebildet så solbrent ut.... men ok. Muligens fordi han har på en rød våtdrakt... :) Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Mjøsape Svart 6.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2010 Å faen.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.