Jump to content

Hvor er dere - lav aktivitet


John_Kr

Recommended Posts

:wink:

11 gjester og 36 brukere er vel ikke såååå   dårlig, eller?

Flyttet forresten Gygra til vinterhavna i går, det ble en 8 timers tur i frisk vestabris rundt Hitra og inn Trondheimsfjorden. Sjøen på låringen og mye giring, men Robertson autopilot  ( populært døpt "Robert")tok jobben fint. Bilde

kunne roe seg i stolen, og matrosa klarte både å varme pølser og koke kaffe tross rullinga.Bilde Alt i alt en fin tur!

Nå blir det lørdagsturer på fjorden framover!

 

mvh

Jan S

Old fishermen never die - they only smell that way!

Link to post
Share on other sites

Har brukt kvelden til oppdatering av 4 stk Pc (XP SP2, pluss oppdatering av noe firmware) tar faktisk ganske lang tid når to av maskinene har liten CPU.

 

Lastet ned SP2 i nettverksversjon i forrige uke og streamet den inn på en XP Cd slik at jeg kunne reinstallere XP på to av maskinene.

En del programvare krevde også oppdatering etter innstallasjon av SP2, bla. Nero.

 

Er også begynt å forberede opptak av båten neste uke, innkjøp av frostveske, olje og oljefilter så det blir nok mere tid til Baatplassen senere i høst.

MVH Chrian

Link to post
Share on other sites

Skvulpen er innom her med jevne mellomrom, men har akutt båtabstinens. Har vært elendig vær de siste to - tre ukene på Nordvestlandet, regnet høljer ned, så det er utrivelig å bruke båten utpå. Har likevel montert både kjøleboks og defrostervifte i båten de siste dagene. Har nettopp også bestilt 10" farge-TV (12 v) og sitter og gleder meg til den kommer, for da kan jeg sitte i båten og se TV om kveldene. Båten ligger i en koselig havn, bare å sitte i båten i båsen er vederkvegende for kropp og sjel, pønske ut nye prosjekter for neste år, drømme seg vekk ...

 

Dette forumet er, uansett hvor båtrelatert det er, kun et surrogat for "ekte" båtliv, men det er absolutt en måte å overleve den kommende vinteren på!  :drink:

Link to post
Share on other sites

Flott ettermiddag på Sørlandet i dag, men ikke mye båter ute. Jammen meg over 20 grader! Det ble en liten ettermiddags-/kveldstur siste dag før båten skal på land. I morgen er det fjell-tur. Flotte kontraster i september med flott på både sjø og fjell.

Ta båten på land???? når det er høstfarger og 20 grader? Det skulle vært forbudt!!!! Eia var jeg der!

 

Hilsen en værsjuk og misunnelig Skvulp!  :drink:

Link to post
Share on other sites

JanS/ m/y Gygra

Flyttet forresten Gygra til vinterhavna i går, det ble en 8 timers tur i frisk vestabris rundt Hitra og inn Trondheimsfjorden. Sjøen på låringen og mye giring, men Robertson autopilot  ( populært døpt "Robert")tok jobben fint.

 

 

 

Ønsker meg Robert ombord jeg også. Men denne vinteren blir det å oppgradere båten så den er "feilfri" til neste sesong.

Har en kone som har gått sine barnsben i Buvika. Ikke langt unna der du holder til. Faren hennes jobbet på lennsmannskontoret der på 50-tallet. (John Torseth)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

:drink:

Ja---verden er ikke så stor, Inge!

Autopiloten ble installert i sommer, så det var første gang den ble testet i aktersjø. Ble positivt overrasket over at den jobbet så effektivt. Saga 27 girer noe voldsomt i "unnabakke", men Robert tok den fint inn og jeg sparte på armene. Veldig fornøyd!

mvh

Jan S

Old fishermen never die - they only smell that way!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...