Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

:nonod:  Stedet er ikke så langt fra meg. Enklest er kanskje å se på det som ligger i bakkant av bilkdet - en ganske kjent profil for mange.

Jeg er ikke så detaljkjent i krokene rundt Kurefjorden og deromkring - men du er kanskje inni der et sted, med kameraet rettet mot Veslekalv ved Rauer?

Eventuelt kan det være mellom Kambo og Son, med tuppen av Jeløya forut...

Om du er mellom Kambo og Son ser du ikke tuppen av Jeløya. Mellom Kambo og Son ser du bredsida av Jeløya. :wink: Men jeg skjønner hva du tenker på når jeg ser en gang til på bildet - det er ganske så likt - men da mangler du Jøva som er rett før Kølabånn (eller Kullebunnen eller Hvittingbukta som det står på kartene)

Dere er ganske nære - men ikke helt. Et tips - bildet er tatt på en øy, og det er mange som ser konturene i bakgrunnen når de er på vei ut fjorden, og ikke så lenge etter at man har passert her er det bra å være obs på kryssende trafikk

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Et tips - bildet er tatt på en øy, og det er mange som ser konturene i bakgrunnen når de er på vei ut fjorden, og ikke så lenge etter at man har passert her er det bra å være obs på kryssende trafikk

Selv om bildet er svært dårlig, :wink: så tror jeg nok jeg kjenner igjen konturene, ja. Kan vente litt med å svare. :smiley:

Bile er helt rett Et av mine barndoms favorittsteder. bildet er hentet fra www.skjaergaardstjenesten.no. En fin gjeng som holder det pent langs kysten, og som legger til rette for båtglede

Bile er et av våre favorittsteder å ligge på svai og bade ved. Og øya er også fin. I bakgrunnen sees Jeløya (Tronvik, på innsiden av Gulholmen), og litt lenger sør vest skimtes "Horten landet"

Nytt "julenøtt" :santcheers:

Hvor i alle dager kan dette være?

Beklager dårlig oppløsning - jeg er ingen fotoekspert som kan forbedre bilder på PC'en  :blush:

:smash:  :smash:  :smash:

Hm - tror faktisk at InfranView hjalp meg litt her - mulig det ble litt bedre enn originalen

Bilde

Hvis det er Hurum vi ser i bakgrunn så er bildet tatt fra Tofteholmen? Med Ranviksholmen til venstre.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Sånn?

Bilde

Husene i bakgrunnen ser veldig svensk ut?

Redigert av Walter_S (see edit history)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Husene i bakgrunnen ser veldig svensk ut?

Imponerende Walter_S. Hvordan fikk du det til. Når jeg trykker IMG knappen får jeg opp feilmelding om at formatet må være i .gif?

Forøvrig, du er på rett side av grensen, men hvor ?

PS Bildet er noe modifisert DS

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

Minner mye om Lysekil, og er ganske sikker også. Men jeg har tatt feil før jeg :rolleyes:

Bra Bitteliten. Du tar ikke feil. Det er Lysekil kirke du ser i bakgrunnen. Jeg syntes motivet var for åpenbart og fjernet spiret på kirka. Hjalp tydeligvis ikke noe særlig.

ad. planlegging:

Bra Bitteliten. Du tar ikke feil. Det er Lysekil kirke du ser i bakgrunnen. Jeg syntes motivet var for åpenbart og fjernet spiret på kirka. Hjalp tydeligvis ikke noe særlig.

Havsbadet i Lysekil er ganske lettkjennelig. Jeg tenkte ikke på at kirkespiret var fjernet. Jeg kjente igjen parken ved havsbadet med de store trærne. Minstejenta planta begge beina oppi en stor og fersk hundeb.... der sist vi var der. :puke:

Bilde

Bildet er fra www.lysekil.se

Akkurat nå ser Lysekil slik ut

nei - jeg tok bort det bildet jeg. Det var et web kamera på http://kamera1.lysekil.se/hugesize.jpg, men det tok mange sekunder å laste på ADSL. :eek:

Vi prøver en til og går opp en vanskelighetsgrad. Pst, hovedleia sørover kommer inn fra høyre billedkanten.

Bilde

ad. planlegging:

En romjulsnøtt fra Astor.

Mølen. En av favorittstedene i fjorden

ad. planlegging:

Innseilinga sør for Havstensund? (Dvs. mellom Resø og Havstensund)?

:nonod:

ad. planlegging:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...