Jawik Svart 20.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2010 Er bildet tatt fra hekken eller baugen ? The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
880 Svart 20.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2010 Nord Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Frøken Fryd Svart 20.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2010 Den der skyen kjenner jeg igjen, det må være ute på... nei bare tøyser Men det ser nå ut som bildet er tatt nord-vest mot solnedgangen da, eller kanskje mer vest enn nord. Kan det være mellom Tysnes og Os ett sted? Nei ble litt tipping det der... Link to post
Dreamer Svart 20.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2010 Kan være Hjeltefjorden. I så fall er kursen et sted mellom mellom nord og nord-vest. Link to post
Skipper Worse Svart 20.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2010 Kursen var ca. 285º -- bildet er tatt noenlunde parallelt med kursen, fra akterdekket og forover på babord side. I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Sydnes Svart 20.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2010 Ligner på Mangerfjorden med Sture-terminalen litt til venstre i bildet, og Fedje litt mot høyre? Får vel kjeft for ikke å bruke styrbord/barbord nå! Link to post
Skipper Worse Svart 20.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2010 (redigert) Det er nok et stykke lengre sør. Frøken Fryd har helt rett .... det er Bjørnafjorden vestgående. Redigert 20.Oktober.2010 av Skipper Worse (see edit history) I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Bergen Svart 20.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2010 Og dette? (om jeg husker navnet) Link to post
Junke Svart 21.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2010 Det er nok et stykke lengre sør. Frøken Fryd har helt rett .... det er Bjørnafjorden vestgående. Nå stod det jo faktisk Bjørnefjorden på bildet Link to post
Sydnes Svart 21.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2010 Nå stod det jo faktisk Bjørnefjorden på bildet :lol: ...ja ja, det er øynene vi først blir blind på! Link to post
Skipper Worse Svart 21.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2010 Teksten på bildet fra Bjørnafjorden er lagt til etterpå, det er hotlinket inn i posten ovenfor og får derfor endringer med seg. I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Otto R Svart 22.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2010 Bilde 2236 er fra Molde Båthavnlag sin havn, 3 km øst for Molde sentrum. Båtføren kjørte ut av havna , full sving og full gass, det gikk ikke bra. Ikke alkohol, sa politiet, men det er andre stimuli :) Havnesjefen vil fjerne båt så snart båtfører gjør opp for skade på brygge/bølgedemper. Han har ligget der i flere måneder til advarsel for andre som ikke holder 3 knopsgrense. Det er flere hull i båt, som forøvrig ikke er forsikret. Link to post
jumbo Svart 22.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2010 Noen som ser hvor vi har vert her? Bildet er tatt for ca 2 uker siden, og da var det folk som badet fra en brygge ikke langt fra der bildet ble tatt. Link to post
Poseidon Svart 22.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2010 Noen som ser hvor vi har vert her?... Et råtips: Mastrevik? Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Skipper Worse Svart 22.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2010 Bildøy på høyre og Litle Sotra på venstre? I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Frøken Fryd Svart 22.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2010 Ja det tenkte jeg også på, men har aldri gått under der, litt redd for den andre broen... Link to post
jumbo Svart 23.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2010 Riktig Skipper Worse og Frøken Fryd. her har vi akuratt under broene. For to år siden så var det en sjark som akuratt ikke gikk under gamle-broen. Det såg veldig brutalt ut, men gikk heldigvis bra til slutt. Link to post
Frøken Fryd Svart 23.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2010 Hva er høyden/dybden der ute egentlig? Flo og fjære. Og hva med broen på andre siden? Link to post
Skipper Worse Svart 23.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2010 Jeg vet ikke men husker at jeg hadde angst da jeg gikk under der med Viksund 27 Columbi'en jeg hadde før. Så du behøver ikke å tenke på å gå under den eldste/laveste broen i alle fall. I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Fanafjord Svart 24.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2010 (redigert) Var på Kunstmuseum i Bergen et par dager siden og fant dette bildet av J.C.Dahl - måtte bare ta en foto og publisere det her: Bør være lett selv om "bilde er tatt" for over 100 år siden... Redigert 24.Oktober.2010 av Fanafjord (see edit history) I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Blanco Svart 24.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2010 tipper det er Lysekloster Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
Fanafjord Svart 25.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2010 (redigert) Helt rett Blanco. Du ser Lysekloster Hovedgård til venstre i bildet. Fjorden er innerst i Lysefjorden, med Lysøyen til høyre og i bakgrunnen på høyre side skimter man Korsfjorden og Austevoll. Redigert 25.Oktober.2010 av Fanafjord (see edit history) I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Eureka Svart 25.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2010 (redigert) Da har jeg endelig lært meg å legge inn bilder her, og har lyst til å bidra med noe. Så hvor er nå dette? :) Redigert 25.Oktober.2010 av Eureka (see edit history) Link to post
volfro Svart 26.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2010 Eller dette? Link to post
Eureka Svart 26.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2010 Valfro, hehe, da avventer jeg med å avsløre hvor det er, på tross av at du åpenbart vet det, men ikke skrev stedsnavn :) Om stedet så historien fortellen at halve byda omkom i en vinterstorm, for lenge lenge siden... Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn