Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Stemmer Rune2222. Fyret heter "Molja" og ute i havet til venstre ser dere et fjell, ved navn Godøyfjellet, så S/Y Eimy, du var ikke langt unna. Fyret ble forøvrig bygget om for 2 år siden til hotellrom for et nærliggende hotell. Dette er altså innseilingen til Ålesunds indre havn, sett fra de nye gjestebryggene.

Nok en morgen i sol og godt vær langs vårt vakre vestland. Bildet et tatt rundt 20. juli under en fantastisk vedvinsdseilas mellom Ålesund og Asker. For 3 år siden solgte båteier leiligheten sin, kjøpte 43fots seilbåt og har siden bodd i den. Jeg var så heldig å få være mannskap på båten da han flyttet fra Ålesund til Asker. Første gang jeg er med transport av flyttegods uten banankasser og trappeløping :)

nordpaa_og_seilas_206.jpg

Så, hvilket tettsted/by har vi forut for oss her, rundt neset på BB side?

Da har du isåfall Salhusbroen akter og Herdle Fjorden til S.B. ??????

Da var det vel en S.O.43 DS med kvitt skrog?? Traff karen på Borgstein i juli en gang da skulle han en snartur hjem på fly før flyttingen? Var jo ikke akkurat gode seilforhold der da, men været var knall.

Og nå har du bestillt seilbåt ?? :tongue:

Bergen by forut stemmer. Hadde vel gått for motor i 10-15 minutter etter å ha kastet loss fra Little Bergen. Som motorbåtfører var det utrolig givende å være med på denne turen, som førstereisgutt på seiler. Og så så heldig med været da gitt! Måneskinnsseilas rundt Lindesnes med 20 knop vind i rygg.

Volfro: Stemmer det, du har truffet båteier :) SO'en ligger ute for salg nå og han ser på en ny.

Blir ikke overgang til seilbåt for mindel med det første, såfremt jeg ikke gjør det for å bo i båt.

Men nå har jeg lagt ut flere bilder på rappen, så jeg drøyer til i morgen med neste, om andre har lyst til å komme til :)

Redigert av Eureka (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...