GeirFrode Svart 3.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2005 Deras ursprung hade alltså fallit i glömska redan på 1700-talet. I sundet ligger Kyrkogårdsholmen, och innanför den på Otterön finns enligt traditionen en gammal begravningsplats, Kyrkogårdssand. Där kunde sjömännen jorda dem som avlidit under resan eller omkommit vid skeppsbrott." Mer her. Ifølge dette nettstedet ligger Kyrkogårdsön, som du kanskje tenker på, litt lenger sør, på vei inn mot Fjällbacka. Da ser det ut til at det er avklart. Mine kart ligger også i båten. Men jeg har også lest litt om det du siterer, og skjønner at jeg har blandet litt opplysninger her. Takker og bukker for oppklaringen. Link to post
REM Svart 3.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2005 Ikke alt for vanskelig? eller?? Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Astor Svart 4.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2005 Ligner litt på Årøsund. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
REM Svart 4.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2005 Ligner litt på Årøsund.Årøsund ved Nøtterø? Men du er omlag på samme breddegrad Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Fenix Svart 4.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2005 Årøsund ved Nøtterø? Men du er omlag på samme breddegrad KJøkøysund? Link to post
REM Svart 4.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2005 KJøkøysund? Kjøkøysund ja. Som et apropos til isvarslinga di Astor, det ser ut som det er rett føre han legger seg her eller? Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Blanco Svart 14.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2005 Lenge siden vi har vært på tur nå. Noen som kjenner seg igjen? Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
Astor Svart 14.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2005 (redigert) Ser ut som en gjestehavn. Et utrolig deilig sted, spør du meg. Lengter faktisk til sommeren når jeg ser dette bilde. Spennende å se om noen finner ut hvor det er. Naturen rundt minner mer om Sørlandskysten enn Svenskekysten. Redigert 14.Januar.2005 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 15.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2005 Blanco! Kan du komme med noen hint? Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
REM Svart 15.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2005 Lenge siden vi har vært på tur nå. Noen som kjenner seg igjen?Vestlandet? Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Blanco Svart 16.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2005 Det er nok på Vestlandet. Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
pinnebaat Svart 16.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2005 I Straumane? Link to post
Blanco Svart 16.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2005 tror ikke det. Ligger et stde i Sunnhordland. Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
alidal Svart 17.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2005 tror ikke det. Ligger et stde i Sunnhordland. <{POST_SNAPBACK}> Er det Rubbestadneset? Link to post
Lingefan Svart 17.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2005 Jepp M. <{POST_SNAPBACK}> Den tok jeg også. Det er utrolig vakkert på Konglungen. Lingefan Link to post
Blanco Svart 17.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2005 Er det Rubbestadneset? <{POST_SNAPBACK}> Det var vel ikke annet å vente enn at du som er fra Bømlo tok denne. Stedet er bryggen til Rubbestadneset Båtforening. Lun plass med gjestfrie og hyggelige folk. Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
REM Svart 17.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2005 Vi tar en tur østover igjen. men hvor? Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
REM Svart 17.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2005 Oscarsborg <{POST_SNAPBACK}> Nei, prøv igjen. Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Bitteliten Svart 17.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2005 (redigert) Nei, prøv igjen. <{POST_SNAPBACK}> Ser ut som innsiden av Håøya - og at den kollen uten trær du ser øst på bildet er havna der Skjærgårdstjenesten i Oslo har sin base. På din stb side litt lengre frem er Sandspollen Redigert 17.Januar.2005 av Bitteliten (see edit history) Link to post
Hallaron Svart 17.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2005 Synes mange av disse er vanskelige. Om det er andre som meg så skal dere få en lette en: Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
REM Svart 17.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2005 Ser ut som innsiden av Håøya - og at den kollen uten trær du ser øst på bildet er havna der Skjærgårdstjenesten i Oslo har sin base. På din stb side litt lengre frem er Sandspollen <{POST_SNAPBACK}> Ja, må nok gi deg rett på den Bitteliten, selv om jeg tror du kanskje er litt vrangsnudd. Sandspollen er passert (på Stb. ja) Kollen uten vegetasjon er bukta med det gule huset med verkstedet vis à vis. (Retusjert bort for anledningen ) Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
REM Svart 17.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2005 Her kommer ei skikkelig nøtt. Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Bitteliten Svart 17.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2005 Ja, må nok gi deg rett på den Bitteliten, selv om jeg tror du kanskje er litt vrangsnudd. Sandspollen er passert (på Stb. ja) Det kan ikke være mange meterne jeg tok feil da? Kanskje 200 meter? Eller er jeg helt på bærtur? Jeg mente også at jeg kunne skimte siloene på Slemmestad i bakgrunnen - eller har du retusjert de også for anledningen? Link to post
Bitteliten Svart 17.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2005 Her kommer ei skikkelig nøtt. <{POST_SNAPBACK}> Jeg våger meg utpå igjen. Jeg synes jeg kjenner igjen dette fra da jeg og mistemann klatret rundt på Oscarsborg sist sommer. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn