Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Ok den første gikk jo ganske bra så jeg prøver meg på en til. Denne matrosen ligger nå og sover borti gangen her, men hvor seilte hun denne sommerkvelden?

Bilde

Den første var vel litt for lett, men jeg er spent på om dere klarer denne, det er vest for Oslo og øst for Kr.sand. Mange har gått her...

1/2-Geir

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Eller er jeg helt på bærtur? Jeg mente også at jeg kunne skimte siloene på Slemmestad i bakgrunnen

<{POST_SNAPBACK}>

Nei, tror ikke du er på bærtur selv om jeg ikke skjønner hvordan du mener å se siloene på Slemmestad. Bildet er jo fra sørenden av Håøya tatt mot vest (mot Sætre) Kollen i øst som du sier tar jeg heller ikke helt.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Jeg våger meg utpå igjen. Jeg synes jeg kjenner igjen dette fra da jeg og mistemann klatret rundt på Oscarsborg sist sommer.

<{POST_SNAPBACK}>

:yesnod: Riktig igjen Bitteliten. Det med nøtta var en fleip :wink:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

Nei, tror ikke du er på bærtur selv om jeg ikke skjønner hvordan du mener å se siloene på Slemmestad. Bildet er jo fra sørenden av Håøya tatt mot vest (mot Sætre) Kollen i øst som du sier tar jeg heller ikke helt.

<{POST_SNAPBACK}>

Da har jeg gått meg vill....

Jeg tenkte at du var på vei fra Slemmestad - gjennom sundet på innsiden av H-øya - at du har Sandspollen på din stb side (da har du båke med lykt på bb side) og at du har retning omtrent mot åpningen i sjeteen. Stemmer det? Godt mulig at jeg tar helt feil i at man derfra ikke ser siloen på Slemmestad.

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Da har jeg gått meg vill....

Jeg tenkte at du var på vei fra Slemmestad - gjennom sundet på innsiden av H-øya - at du har Sandspollen på din stb side (da har du båke med lykt på bb side) og at du har retning omtrent mot åpningen i sjeteen. Stemmer det? Godt mulig at jeg tar helt feil i at man derfra ikke ser siloen på Slemmestad.

<{POST_SNAPBACK}>

Neida, du har ikke gått deg vill, men vi har nok kommet litt lenger en du tror. Vi er på nivå med sandodden ved skytebanen på Sand, rett før vi styrer Stb. for å gå åpningen i sjeteen på Storsandsiden.

Uretusjert bilde er kanskje til hjelp.

Bilde

ad. planlegging:

Det er pent langs Hurumlandet?!

<{POST_SNAPBACK}>

Enig, det er pent langs Hurumlandet Astor, om enn kanskje litt ensformig og monotont nedover Drøbaksundet mot Filtvedt?

ad. planlegging:

Hvilken båt kommer på besøk, og hvor er vi?

Bilde

Redigert av rem (see edit history)

ad. planlegging:

siden noen ønsker en lett en. En veldig populær og kjent plass vestpå. Det burde bare være sekunder før noen svarer.

Bilde

<{POST_SNAPBACK}>

Ingen som har svart ennå???

Dette er Godøysund på Tysnes.

Frå gamalt ein svært populær plass for båtfolk, men dei siste åra har det vore nokså labert. Hovudårsaka til det er nok konkursen til hotellet som dreiv staden. Men på puben/kafeen i sjøbua på bildet har det i alle fall vore mogleg å få pizza og øl... :drink:

Redigert av janb (see edit history)

Dette er nok en skikkelig nøtt!!

Bilde

<{POST_SNAPBACK}>

Skudd i blinde. Vi er på Kommandantens badeplass (altså Nordre Kaholmen) og ser Nordover med Håøyas Østprofil til venstre. Stemmer ikke med sola, men pytt pytt. Redigert av rem (see edit history)

ad. planlegging:

Dette er nok en skikkelig nøtt!!

Bilde

<{POST_SNAPBACK}>

Er ikke så kjent i Drammensfjorden, men er vi omlag ved Svelvik og ser sørover mot Rødtangen?

ad. planlegging:

Det må vel være den styrtrike russeren, men husker ikke akkurat hvor han var.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, Fenix gir deg rett på det

"Mr. Chelski" var i Oslo og traff Svennis. Jeg tar ikke geografien sånn uten videre, men det er nok et sted i mitt eget farvann innafor Filtvedt.

<{POST_SNAPBACK}>

Ikke innafor filtvedt nei., men "der Bitteliten synes det er vakkert"

ad. planlegging:

Ingen som har svart ennå???

Dette er Godøysund på Tysnes.

Frå gamalt ein svært populær plass for båtfolk, men dei siste åra har det vore nokså labert.  Hovudårsaka til det er nok konkursen til hotellet som dreiv staden.  Men på puben/kafeen i sjøbua på bildet har det i alle fall vore mogleg å få pizza og øl...  :drink:

<{POST_SNAPBACK}>

Korrekt det. Men selv nå er det fint, og det er svært mye besøkt enda.

Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis)

Bilde

Medan me er i det stroket:  Kva øy er dette? 

Ikkje så langt unna, og absolutt verdt eit besøk.

Har vore eigd av ein kjend familie...

<{POST_SNAPBACK}>

Det var litt mye skygge over land på bildet, men antar at du kommer inn sundet fra øst. I tilfelle skulle vi sett et sjøhus og en kai, og da er dette Solstråleøyen. Familien du tenker på pleier ikke å bruke etternavn når de tittuleres.

Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis)

Det var litt mye skygge over land på bildet, men antar at du kommer inn sundet fra øst. I tilfelle skulle vi sett et sjøhus og en kai, og da er dette Solstråleøyen. Familien du tenker på pleier ikke å bruke etternavn når de tittuleres.

<{POST_SNAPBACK}>

Beklagar foto-kvaliteten, men du har sjølvsagt heilt rett.

Og før kongefamilien, var øya eigd av den stormannsgale skrytepaven Mr. John Musgrove. Han kom frå England og bygde seg eit "slott" på Solstråleøya. Her budde han i saman med ei svært ung jente. Skal ikkje spekulera meir i kva slags type han var...

Han tilførte også øya ei rekke planter og trær og anla vandrestiar. I våre dagar er øya overteken av Tysnes kommune og er offentleg friområde.

Som sagt, øya er absolutt verdt eit besøk.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...