Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Dette er nok en skikkelig nøtt!!

Bilde

<{POST_SNAPBACK}>

j tror bildet er enten er tatt fra sydspissen av raudholmene i retning syd-øst dvs mot bergholmen og drøbak med håøya på babord side.

eller så er det tatt på sydspissen av verksøya v svelvik og du har knivsfjell litt til babord og holmsbu litt syd om den som "rem" antydet.

med vennlig

Redigert av firefighter (see edit history)

Er ikke så kjent i Drammensfjorden, men er vi omlag ved Svelvik og ser sørover mot Rødtangen?

<{POST_SNAPBACK}>

Vanskelig å komme nærmere uten å være lokalkjent.

Jeg har tatt bilde fra Verket med retning sydover. Det høye Knivsfjellet til venstre og langt i horisonten idylliske Holmsbu, som mange flere burde besøke på sommeren.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Ja, Fenix gir deg rett på det

Ikke innafor filtvedt nei., men "der Bitteliten synes det er vakkert"

<{POST_SNAPBACK}>

Båten tok jeg - men jeg husket ikke hva båten/eieren het - utover "Han derre rike russeren som eier Chelsea". Mener du at dette er på utsiden av Jeløen? Konturen var litt ukjent for meg akkurat der - om det ikke er mellom Ramberg og Nes Camping (omtrent på høyde med de 3 grønne stakene som står mellom Bile og Gullholmen) Redigert av Bitteliten (see edit history)

Båten tok jeg - men jeg husket ikke hva båten/eieren het - utover "Han derre rike russeren som eier Chelsea". Mener du at dette er på utsiden av Jeløen? Konturen var litt ukjent for meg akkurat der - om det ikke er mellom Ramberg og Nes Camping (omtrent på høyde med de 3 grønne stakene som står mellom Bile og Gullholmen)

<{POST_SNAPBACK}>

Stemmer Biteliten, på utsia av Jeløya, Sør for Bile omtrent ved Grønn stake.

Ser en nøye etter kan en skimte helikopteret helt i baugen, omtrent der oss dødelige har winchen.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

• 2 uker senere...

Hvilken båt kommer på besøk, og hvor er vi?

Bilde

<{POST_SNAPBACK}>

Båten heter "M/Y Pelorous" og kapteinen bor på Heistadtangen i Porsgrunn.

Båten lå i opplag i Eidangerfjorden i dagesvis sommeren 03 mens skipperen var hjemom og tok ut litt avspasering. Litt av ei skute.

Har tidligere vært omtalt av undertegnede i denne tråden;Pelorous

M/Y Ellen Marie

Hei.

Lenge siden jeg har lagt inn noe her, så hvor er dette, og hvilke to båter er det en ser på bildet? (Poseidon får ikke lov til å svare!)

Bilde

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Det er ihvertfall på Skagenkaien i Stavanger. Den nærmeste båten er Gamle Salten, men den andre?

<{POST_SNAPBACK}>

Korrekt, bildet ble tatt nå lørdag fra døråpningen på Hotell Victoria. Var på vinterfest i Norsk Oljepionerklubb og måtte ut for å kunne røyke.

Men hvilke båter? Gamle Salten er rett, men hva med den store bak? Den er heller skjelden i Stavanger.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Midnatsol eller Trollfjord, bygget hhv 2003 og 2002. Ikke helt lett å se ut fra bildet ditt(mørkt og store deler skjult), men øvre salong akter og skorsteinens plassering samt de store Harding livbåtene på sidene indikerer en av disse to.

Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis)

Dette var faktisk så nært at jeg får komme med navnet, - det er hurtigruten Finnmarken. Hva den hadde i Stavanger å gjøre, aner jeg ikke.

Lars H.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...