Lars H. Svart 5.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2005 Blide fra artikkelen. Er det ikke selveste Trudelutt vi ser her <{POST_SNAPBACK}> Nix, Trudelutt har ikke badeplattform. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Krapyl Svart 7.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2005 Hvilket vakkert reisemål for oss østlendinger, og bohuslänninger, med båt er det disse herrene er i ferd med å omhandle? Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
REM Svart 7.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2005 Hvilket vakkert reisemål for oss østlendinger, og bohuslänninger, med båt er det disse herrene er i ferd med å omhandle? <{POST_SNAPBACK}> Koster? Mener å ha sett statuen i Strømstad. Skal illustrere tilskapelsen av kostervalsen??? Trur eg. Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Krapyl Svart 7.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2005 Hærn fløtte. Den kom kjapt. Helt riktig. Jeg befinner meg fremdeles på Laholmen. Nærmere bestemt det lille torget utenfor Backlunds Konditori. Statuen forestiller herrene som skrev tekst og musikk til Kostervalsen. Syng med: http://home.pcisys.net/~don_erickson/koster.htm Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Krapyl Svart 10.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2005 Hvor er dette da? Nei, jeg er ikke lenger på Laholmen. Det skulle tatt seg ut. Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Fenix Svart 10.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2005 Hvor er dette da? Nei, jeg er ikke lenger på Laholmen. Det skulle tatt seg ut. <{POST_SNAPBACK}> Men kanskje i Kebalviken? Link to post
Krapyl Svart 10.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2005 (redigert) Mnei. Men det mest signifikante landemerket ligger midt utenfor høyre bildekant. Også kan jeg si gull i e-jolle. Redigert 10.Februar.2005 av Krapyl (see edit history) Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Bitteliten Svart 10.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2005 Mnei. Også kan jeg si gull i e-jolle. <{POST_SNAPBACK}> Da har vi vel to valg: Tønsberg og Son. Og Son kjenner jeg ikke igjen - så da er det vel havna ved Tøsnberg seilforening. Husker ikke hva den heter i farta. Link to post
Krapyl Svart 10.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2005 Navnet på havna? Det er helt bokstavelig talt lett. Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Herman Svart 10.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2005 Det er selvfølgelig Fjærholmen All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Krapyl Svart 10.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2005 Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
bliss X Svart 10.Februar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2005 Hvor er dette og hva er det som skjer her? Link to post
Herman Svart 10.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2005 Vill gjetting: Angrepet på Pearl Harbour? All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
bliss X Svart 10.Februar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2005 Link to post
Herman Svart 10.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2005 men det er i Stillehavet? All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
bliss X Svart 10.Februar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2005 Link to post
Krapyl Svart 10.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2005 Jeg tror vi skal til hjemligere farvann. Oslofjorden. Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
goggen Svart 10.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2005 Situasjonen ser ganske fredelig og kontrolert ut, så det er vel neppe noen krigssituasjon. Kan det være norske myndigheter som kvitter seg med krigsmatriell på slutten av 40, eller begynnelsen av 50 tallet? I såfall kan vi være i Oslofjorden???? Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
bliss X Svart 10.Februar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2005 Ja, krapyl og goggen. Vi nærmer oss .... Link to post
Astor Svart 10.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2005 Håper det ikke er i Dramstadbukta. Mange vrak har funnet veien ned der. Tipper det er på en av de gamle dumpeplassene utenfor Rauer. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
bliss X Svart 10.Februar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2005 Nei vi befinner oss ikke i Dramstadbukta denne gangen, Astor Her er et annet bilde som muligens kan bidra til å oppklare mysteriet: Link to post
goggen Svart 10.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2005 Kan vi være i Skagerrak?? Mange skip fylt med ammunisjon ble dumpet her etter krigen, både på svensk og norsk side. På norsk side ble mange skip dumpet utenfor Arendal. Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
Gunga Din Svart 10.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2005 Kan vi være i Skagerrak?? Mange skip fylt med ammunisjon ble dumpet her etter krigen, både på svensk og norsk side. På norsk side ble mange skip dumpet utenfor Arendal. <{POST_SNAPBACK}> ja jag tenkte på samma mellan Arendal o Skagen säg 1/3 av distansen ut fra Arendal der står detammunisjon tipplass på kortet kan det vara der? S/Y Gunga Din Link to post
REM Svart 10.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2005 Lasse, er det i nærheten av her kanskje? Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn