Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Men hva med det første bildet? Riktignok finnes det mange gærninger i Østfold, men de færreste seiler  vel rundt i bare shorts 10. april  :confused:

<{POST_SNAPBACK}>

Det lurer jaggu jeg på også - i følge dykkersiden ovenfor er dette et bilde av Albatros som går ned, og forlisdato er satt til 10. april...... Det er vel en rekonstruksjon noen måneder senere da :lol:

Men hva med det første bildet? Riktignok finnes det mange gærninger i Østfold, men de færreste seiler  vel rundt i bare shorts 10. april  :confused:

<{POST_SNAPBACK}>

Hva har vi nå:

- Blucher

- April 1940

- Oslofjorden

Allikevel er ikke bildet tatt i Oslofjorden i April, og hvertfall ikke om natta når Blucher kom inn.

Jeg ser for meg noen fjerne linker her? :wink:

Gerhard

Det som skjedde var at albatross gikk på Gyren som er skjær øst for sydpunktet på den sydligste av de to Søsterøyene (i følge historien), men hun sank ikke. Båten ble liggende der en stund utover, og det ble bl.a fjernet en del våpen og utstyr før hun sank. Hva som fikk Albatross til å gå på grunn vet man lite om, men ryktene sier at hun trodde Gyren var en U båt.

Vraket av albatross har lenge vært et yndet sted for sportsdykkere, men det er nå forbudt å dykke der da man har oppdaget udetornerte eksplosiver ved vraket.

Det som skjedde var at albatross gikk på Gyren som er skjær øst for sydpunktet på den sydligste av de to Søsterøyene (i følge historien), men hun sank ikke. Båten ble liggende der en stund utover, og det ble bl.a fjernet en del våpen og utstyr før hun sank. Hva som fikk Albatross til å gå på grunn vet man lite om, men ryktene sier at hun trodde Gyren var en U båt.

Vraket av albatross har lenge vært et yndet sted for sportsdykkere, men det er nå forbudt å dykke der da man har oppdaget udetornerte eksplosiver ved vraket.

<{POST_SNAPBACK}>

Men hva har båten over med denne historien å gjøre. Det er vel ikke Albatross, selv om det står AT i baugen. Albatross var vel et handelsfartøy? Eller?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Prøver meg med en til.

Denne er hverken fra Øslandet eller Svenskekysten, så ingen bør bli fornærmet.

Og nei, jeg har ikke seilt dit over helgen, det skulle tatt seg ut.

Bilde

Denne brua spenner over vann som skiller to kontinenter, hvilke?

Hvor står brua?

En som har gått tørrskodd over her, hevder noen, foretok en seilas på en elv i nærheten her i svært ung alder og i en noe uortodoks farkost. Hvem?

Store Norske Kullseilingskompani.

Prøver meg med en til.

Denne er hverken fra Øslandet eller Svenskekysten, så ingen bør bli fornærmet.

Og nei, jeg har ikke seilt dit over helgen, det skulle tatt seg ut.

Denne brua spenner over vann som skiller to kontinenter, hvilke?

Hvor står brua?

En som har gått tørrskodd over her, hevder noen, foretok en seilas på en elv i nærheten her i svært ung alder og i en noe uortodoks farkost. Hvem?

<{POST_SNAPBACK}>

er ikke så sprek i geografi, men det første j tenkte på var suez ved suezkanalen som vel skiller afrika og asia.

og personen var vel moses ??

og han skal vel ha seilet på nilen

Redigert av firefighter (see edit history)

<{POST_SNAPBACK}>

Jonas i hvalfiskens buk? Men det var vel Moses som gikk "gikk tørrskodd" over her. Den eneste andre som visstnok skal ha gått tørrskodd over/gjennom vann er vel Jesus. Skjønner ikke hva dette har med Jonas å gjøre, men så er ikke jeg så sterk i religionshistorie heller.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Spørsmålet er tredelt.

1. Kontinentene. = Europa og Asia

2.Stedet. = Over Tigris i Irak eller Syria

3.Personen.=  Moses

<{POST_SNAPBACK}>

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...