Krapyl Svart 14.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2005 Helt riktig det Hr. Fenix. Vippefyret i Skagen i uvant dandering. Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
bh Svart 14.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2005 Prøver meg med en til... Denne er kanskje litt vanskligere å ta... <{POST_SNAPBACK}> Korshavn, med Lindesnes i bakgrunnen. Mvh Bjørn Link to post
Astor Svart 14.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2005 de bøyene i strømmen har j hatt dykkerjobb på, var vel sent på 80 tallet på oppdrag for svelvik kommune eller havnevesen. mener å huske skipperen på båten het hansen (sikkert pensjonert) og båten var en gammel slepbåt med frontvindu og liten hardtop, ellers åpen. kjenner du til den astor? med vennlig <{POST_SNAPBACK}> Mener å huske at den lå mye ved kaia i Svelvik. Riktig det at det var en eldre kar som drev bla. åp slo ned peler for de som har brygger her nede på Verket. Husker ikke navnet på båten. Det var ikke Lillegut? Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Avmønstret4 Svart 14.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2005 Mener å huske at den lå mye ved kaia i Svelvik. Riktig det at det var en eldre kar som drev bla. åp slo ned peler for de som har brygger her nede på Verket. Husker ikke navnet på båten. Det var ikke Lillegut? <{POST_SNAPBACK}> det er mulig, den var ivertfall grønn så vidt j husker og i stål, ikke som den på bildet Link to post
Astor Svart 14.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2005 det er mulig, den var ivertfall grønn så vidt j husker og i stål, ikke som den på bildet <{POST_SNAPBACK}> Den ble solgt for en stund siden. Husker ikke navnet på den akkurat nå. Den på bildet ligger ved kaia innenfor dokka på Slippen. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Avmønstret4 Svart 14.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2005 Den ble solgt for en stund siden. Husker ikke navnet på den akkurat nå. Den på bildet ligger ved kaia innenfor dokka på Slippen. <{POST_SNAPBACK}> ok, j bare lurte på om du hadde sett den siden du er interressert i slepebåter. med vennlig. Link to post
sap_2000 Svart 14.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2005 Korshavn, med Lindesnes i bakgrunnen. Mvh Bjørn <{POST_SNAPBACK}> Riktig Mange har nok tatt turen innom der ved runding av "Neset". Et herlig sted med sjel. Mvh. SAP Link to post
Gerhard Svart 14.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2005 Prøver meg med en til. Denne er hverken fra Øslandet eller Svenskekysten, så ingen bør bli fornærmet. Og nei, jeg har ikke seilt dit over helgen, det skulle tatt seg ut. Denne brua spenner over vann som skiller to kontinenter, hvilke? Hvor står brua? En som har gått tørrskodd over her, hevder noen, foretok en seilas på en elv i nærheten her i svært ung alder og i en noe uortodoks farkost. Hvem? <{POST_SNAPBACK}> Den uortodokse farkosten skulle vel ikke være en kurv, og pasasjeren var en unge som skulle reddes.... Nei, kan vi ikke heller snakke om båt, ikke religionshistorie... Gerhard <{POST_SNAPBACK}> Jeg kan ikke se vi fikk svaret her. Kanskje p.g.a. min negative kommantar ? Fy Gerhard! Gerhard Link to post
goggen Svart 14.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2005 1. Afrika/Asia 2. El Qantarah 3. Moses <{POST_SNAPBACK}> Oops. Så ikke innlegget ditt Fenix. Stedet heter vel formelt Ismailia, men OK. Det er ganske riktig den nye Mubarak Peace Bridge bygget av japanere. <{POST_SNAPBACK}> http://www.jica.go.jp/english/activities/j...ject_e/egy/005/ <{POST_SNAPBACK}> Som du ser så har vi nok fått svaret til tross for din kommentar... Mao ingen grunn til å ha dårlig samvittighet! Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
Gerhard Svart 14.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2005 (redigert) Som du ser så har vi nok fått svaret til tross for din kommentar...Ja, stort sett. Det var den uortodokse farkosten jeg ikke fant svar på. Dette er jo et båtforum Gerhard Redigert 14.Februar.2005 av Gerhard (see edit history) Link to post
Baywatch Svart 15.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2005 (redigert) Og hvor er så dette ? (Beklager litt dårlig kvalitet på bildet ) Redigert 15.Februar.2005 av Cand. noe (see edit history) Link to post
sap_2000 Svart 15.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2005 Og hvor er så dette ? (Beklager litt dårlig kvalitet på bildet ) <{POST_SNAPBACK}> Er langt fra sikker, men kan det være i nærheten av Brattholmen på Lille Sotra? Synes det var noe kjent med bildet, men det er sikkert 1000 vis av steder rundt der som ligner... Mvh. SAP Link to post
Baywatch Svart 15.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2005 Er langt fra sikker, men kan det være i nærheten av Brattholmen på Lille Sotra? Synes det var noe kjent med bildet, men det er sikkert 1000 vis av steder rundt der som ligner... <{POST_SNAPBACK}> Du er ikke helt på jordet, men vi skal litt lenger sør. På holmen i bakgrunnen kan du skimte en varde. Bildet er tatt inne i en "lagune". Link to post
TIB Svart 15.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2005 Tror det er Lerøy-Buarøy til høyre og holmen med varden er Horsøy Link to post
TIB Svart 15.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2005 (redigert) Hvor er dette??? https://baatplassen.no/bildearkiv/3/3652/bilde_N.jpg Redigert 15.Februar.2005 av TIB (see edit history) Link to post
Skipper Worse Svart 15.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2005 Hummalum. Er det Snekkevik? Vanskelig å se med lav oppløsning på bildet ... men det var vel meningen? I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Baywatch Svart 16.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2005 Tror det er Lerøy-Buarøy til høyre og holmen med varden er Horsøy <{POST_SNAPBACK}> Må nesten gi deg riktig på den Varden ligger ganske riktig på Horsøy, mens Lerøy-buarøy/Visterøy fort ligger bakom holmen med naustet på. Meget populær plass om sommeren. Bildet ble tatt i går, under årets første båttur. (Endelig!) Link to post
Blanco Svart 16.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2005 (redigert) strøket svar siden det allerede var svart riktig Redigert 16.Februar.2005 av Blanco (see edit history) Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
Krapyl Svart 16.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2005 Hvor er dette montro? Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Lars H. Svart 16.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2005 Hvor er dette montro? <{POST_SNAPBACK}> Tisler! Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Krapyl Svart 16.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2005 Tisler! Lars H. <{POST_SNAPBACK}> Det var da som.... Må finne på noe mer Krapylsk. Helt riktig. Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Hulda Svart 16.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2005 Det var da som.... Må finne på noe mer Krapylsk. Helt riktig. <{POST_SNAPBACK}> Du må nok det, den hadde til og med Hulda greid! Og jeg finner stort sett ikke ut av noe som helst. Link to post
Lars H. Svart 16.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2005 Det var da som.... Må finne på noe mer Krapylsk. Helt riktig. <{POST_SNAPBACK}> Nå var ikke dette så vanskelig for oss som passerer Tisler på kloss hold hver gang vi skal på sommerferie i Sverige. Ellers har jeg kun vært på Tisler en gang, første året jeg hadde båt. Dro innom selve havnen på sydvest siden for en kaffepause, og tok oss god tid der inne. Men det ble et helv . . å komme ut for en nybegynner. Solgangsbrisen sto rett inn! Skal si jeg bakset der inne før jeg fikk snudd baugen på Trudelutt retning ut bukten! Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Krapyl Svart 16.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2005 Hm. Denne da. Hvor er dette? Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn