Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Fyren på din bild, er den ny, har inget minne av en fyr der?  :smiley:

<{POST_SNAPBACK}>

Tror den lykten har stått der et par år, i forbindelse med overettmerker(?) om jeg ikke husker feil. På C-map World kartet mitt fra -97 er ikke lykten med.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

• 2 uker senere...
Stavanger ? :blush: Ser vi brygga til Klepp(e) båtformidling.....? Redigert av Walter_S (see edit history)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Jada Walter_S, det er helt korrekt.

Oiii! - der var jeg heldig!

Tok en råsjanse. Var meget i tvil - har bare vært der (seilt gjennom sundet) 1 gang. :smiley:

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Hei.

Nå er det ny måned og tid for nye gåter. Og i anledning at sesongen med fulle gjestehavner nærmer seg,

kan vel dette være et bra bilde.

Men hvor er det fra, når omtrent er det tatt og hvorfor ligger alle fiskebåtene i havn i godværet?

Bilde

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Her er det i hvert fall ingen som har protestert på at man har lagt seg longside...... :wink:

Hvor det er? Har ikke peiling, men var det Nord-Norge (som vel var en naturlig tanke), så skulle fjellformasjonene vært mye mer dramatiske. Så da er vi kanskje et sted på sørvest-landet?

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

......hvorfor ligger alle fiskebåtene i havn i godværet?

<{POST_SNAPBACK}>

Venter på (vårgytende) silda?

Hakke peiling om HVOR det er - men, siden spørsmålet kommer fra deg - Lars H - så er nok dette et eller annet sted i Rogaland! :yesnod:

Redigert av Walter_S (see edit history)

Hei.

Nei, det er ikke på sørvestlandet. Og båtene venter ikke på silden. Det er heller ikke noen gang på 30-40 tallet, - adskillig nyere. (Tips: reg.nr. på en av båtene?) Forøvrig er dagens gjestehavn litt lenger inn i sundet.

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...