Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Den gikk litt for, vi prøver en til... er ikke ny men god, jeg gleder meg til å stryke gjennom her 16 Mai, håper det ikke er så lavt vann som i kveld

img_9099.jpg

Takk for hjelpa med den første Ingar, jeg fant forklaringen din, da gikk det bedre.. knottesmart blir jeg nok aldri :crazy:

Redigert av dieselfan (see edit history)

Kjenner ikke igjen øya i bakgrunnen der, men ved første øyekast tenkte jeg at bilde kan være tatt på Hvasser?

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

• 2 uker senere...

Jeg tenkte også det var "lofoten", men siden bildet er tatt med iphone kan det ikke stemme. Skorsteinen ble malt før iphonens tid, eller temmelig nesten før. Jeg jukset litt og googlet på skipene. Lofoten er nokså lik Ragnvald Jarl, etterpå som skoleskipet "Gann" med hvitt skrog. Men nå har skipet på nytt skiftet navn, "Sjøkurs". Og tilhører Sørlandets maritime skole. Tipper det er denne, men vet ikke hvorhen den ligger på bildet.

Joda, det er "Sjøkurs".

Jeg ville tro at de her på siten som påberoper seg fartstid ville kjenne igjen bakgrunnen. Ganske berømt eller beryktet alt etter som man ser det.

"Sjøkurs" har egentlig en slags sterk tilknytning til byen.

"Fram" var også med.

Jada, det er "Sjøkurs" som deltar i paraden under Hafengeburtstag.

Bakgrunnen er St.Pauli/Reeperbahn.

Det var flere hundre skip store og små som deltok deriblant flere norske. Paraden ble innledet av "Otta Sverdrup". Hurtigruteskipet "Fram" og neoen norske taubåter deltok også.

"Sjøkurs" er bygget i Hamburg i 1956.

• 2 måneder senere...

Er det på sørsiden av Lyngholmen ved Slevik

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

• 2 uker senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...