Gunga Din Svart 16.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2005 Hej Krapyl ! Det der er Bohus-Malmön ! (litt SE Smögen) Fyren på din bild, er den ny, har inget minne av en fyr der? S/Y Gunga Din Link to post
Lars H. Svart 16.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2005 Fyren på din bild, er den ny, har inget minne av en fyr der? <{POST_SNAPBACK}> Tror den lykten har stått der et par år, i forbindelse med overettmerker(?) om jeg ikke husker feil. På C-map World kartet mitt fra -97 er ikke lykten med. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Krapyl Svart 16.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2005 Joda, det er Bohus-Malmøn. Nok et sted i Bohuslen hvor halve øya er eksportert. Jeg tror fyret er noe private greier eller til andre formål. C-Map kommer opp med "Lighthouse (complex) no attributes" når jeg spør på det. Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Gunga Din Svart 16.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2005 OK ! får kolla när jag får mina nya båtsportkort i April ! her er en ganska intressant sida om Bohus-Malmön för dom som er intresserade! http://home1.swipnet.se/~w-13253/gg/bm.htm Kyrkan som står på Bohus-Malmön er Lysekils gamla kyrka, när Lysekilsborna byggde ny fin kyrka i granit, så såldes den gamla kyrkan med inventarier till Bohus-Malmön! S/Y Gunga Din Link to post
bliss X Svart 17.Februar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2005 Hvor ? Link to post
Krapyl Svart 17.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2005 Sørlandet. Bunnen av en fjord. Det står en dam litt lenger oppe i bakken i bakgrunnen. Husker ikke hva det heter. Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
camera Svart 17.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2005 Hvor ? <{POST_SNAPBACK}> Kan det være Søndled ? Turen er over når jeg kommer til land ! Link to post
bliss X Svart 17.Februar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2005 Kan det være Søndled ? Søndeled er riktig Link to post
Faxen Svart 25.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2005 Hvor er så dette? Faxen Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Astor Svart 25.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2005 Hvor er så dette? Faxen <{POST_SNAPBACK}> Vanskelig å se ut fra det lille bildet. Ny bebyggelse i bakgrunnen. Spaa-hotellet på Rødtangen? Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Faxen Svart 26.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2005 Veldig langt unna!! Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Walter_S Svart 26.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2005 (redigert) <{POST_SNAPBACK}> Stavanger ? Ser vi brygga til Klepp(e) båtformidling.....? Redigert 26.Februar.2005 av Walter_S (see edit history) Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Faxen Svart 26.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2005 Jada Walter_S, det er helt korrekt. Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Walter_S Svart 26.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2005 Jada Walter_S, det er helt korrekt. Oiii! - der var jeg heldig! Tok en råsjanse. Var meget i tvil - har bare vært der (seilt gjennom sundet) 1 gang. Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Faxen Svart 26.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2005 Da er du jammen oppservant. Det er båten min mitt i bildet, en annen vinkel er bilde i avataren min. Jeg kjøpte båten av Kleppe. Det var fjerde gangen han solgte den siden 1977. Faxen Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Lars H. Svart 1.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2005 Hei. Nå er det ny måned og tid for nye gåter. Og i anledning at sesongen med fulle gjestehavner nærmer seg, kan vel dette være et bra bilde. Men hvor er det fra, når omtrent er det tatt og hvorfor ligger alle fiskebåtene i havn i godværet? Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
KOB Svart 1.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2005 Her er det i hvert fall ingen som har protestert på at man har lagt seg longside...... Hvor det er? Har ikke peiling, men var det Nord-Norge (som vel var en naturlig tanke), så skulle fjellformasjonene vært mye mer dramatiske. Så da er vi kanskje et sted på sørvest-landet? Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Gunga Din Svart 1.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2005 Hei. Men hvor er det fra, når omtrent er det tatt og hvorfor ligger alle fiskebåtene i havn i godværet? Lars H. <{POST_SNAPBACK}> Haugesund....ngn gång på 30-40 talet.......dom ligger inne för att det er Söndag ! (liten gissning!) S/Y Gunga Din Link to post
Walter_S Svart 1.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2005 (redigert) ......hvorfor ligger alle fiskebåtene i havn i godværet? <{POST_SNAPBACK}> Venter på (vårgytende) silda? Hakke peiling om HVOR det er - men, siden spørsmålet kommer fra deg - Lars H - så er nok dette et eller annet sted i Rogaland! Redigert 1.Mars.2005 av Walter_S (see edit history) Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Lars H. Svart 1.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2005 (redigert) Hei. Nei, det er ikke på sørvestlandet. Og båtene venter ikke på silden. Det er heller ikke noen gang på 30-40 tallet, - adskillig nyere. (Tips: reg.nr. på en av båtene?) Forøvrig er dagens gjestehavn litt lenger inn i sundet. Lars H. Redigert 1.Mars.2005 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Skipper Worse Svart 1.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2005 Mine blodskutte mener å skue en bro i bakgrunnen, en båt er reg. i Sogn og Fjordane ... kan det være Måløy? I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Skipper Worse Svart 1.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2005 Her er det i hvert fall ingen som har protestert på at man har lagt seg longside...... Ja her skulle det ha tatt seg ut om innerste ville hjem før de andre ... I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Lars H. Svart 1.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2005 kan det være Måløy?Lenger nordover.Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 1.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2005 Molde 6 Møre ?? tidlig 60 tall venter på torsken Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Lars H. Svart 1.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2005 Ja her skulle det ha tatt seg ut om innerste ville hjem før de andre ... De skal nok ut samtidig hele hurven!Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn