Astor Svart 1.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2005 bastard30000 skrev: Kambo? Tipper det fordi båten Kambokraft ble kjøpt til Holmestrand i fjor! Den er forøvrig til salgs nå <{POST_SNAPBACK}> Ganske riktig! Kambo!! Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 1.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2005 (redigert) Tengte kansje Lars H. kom på banen her som gammel oljepioner . Bildet tok jeg 21/12 kl 15.15 .....i 1982!! Riggen ligger i hjemmehavn i opplag og ny rigg var bestilt fra Japan...Oljeleting tok over for en annen stor aktivitet. Nok tips for i dag. Redigert 1.Mars.2005 av W-945 (see edit history) Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Plomma I Svart 1.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2005 W-945 skrev: Prøver meg med en nøtt...kansje ? Vis jeg får det til da... Er ett eller annet jeg ikke får til her ja, så det blir nok en nøtt for meg også <{POST_SNAPBACK}> Ligger riggen på Siggrunn??? Tatt fra Tangenbukta (sandefjord) hilsen Plomma I, roynils@online.no Link to post
Plomma I Svart 1.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2005 Er det Borgny Dolphine????? Venter på Ross Rigg til Framnæs Mek. Værksted hilsen Plomma I, roynils@online.no Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 1.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2005 Ja. Bingo. Dette er gamle Ross Rig. Det var vell den som var med å starte oljeeventyret. Plassen er riktig, det er på Siggrund i Sandefjorsfjorden Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Lars H. Svart 1.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2005 W-945 skrev: Tengte kansje Lars H. kom på banen her som gammel oljepioner . Bildet tok jeg 21/12 kl 15.15 .....i 1982!! <{POST_SNAPBACK}> For meg er nok 1982 "nyere tid". Oljepionertiden, da jeg var med, varte nok bare fra 1965 og frem til Trygve Bratteli åpnet for oljeproduksjon ombord på Gulftide den 9. juni 1971. For kuriositetens skyld legger jeg ved to bilder fra tauingen av Ocean Traveler fra Nordsjøen til Sydafrika (jeg var ikke med da) i -69. De gikk tom for whiskey om måtte ty til hjemmelagede saker. Kokken ble mektig sur da det minket stygt på sukkeret. Dette kaller jeg pionertid! Lars H. http://oljepionerene.no webmaster@oljepionerene.no Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Skipper Worse Svart 1.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2005 Skipper_Worse skrev: Her er en ny en, lenger nord denne gang: <{POST_SNAPBACK}> Ingen som klarer denne?? Hint: Nord for Hordaland, bildet er tatt fra et fergeleie I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
JanB Svart 1.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2005 Skipper_Worse skrev: Ingen som klarer denne?? Hint: Nord for Hordaland, bildet er tatt fra et fergeleie <{POST_SNAPBACK}> Bildet var var slettes ikkje det lettaste... Men ut frå hintet kan det henda at det er Sognefjorden me ser. Men er bildet teke frå sør- eller nordsida? Sidan det er snakk om ferjeleie, så er det kanskje teke frå Oppedal? Eller er det motsett (altså frå Lavik)? Vel, ingen klare svar, men eit forsøk... Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Skipper Worse Svart 2.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2005 (redigert) janb skrev: Bildet var var slettes ikkje det lettaste... Men ut frå hintet kan det henda at det er Sognefjorden me ser. Men er bildet teke frå sør- eller nordsida? Sidan det er snakk om ferjeleie, så er det kanskje teke frå Oppedal? Eller er det motsett (altså frå Lavik)? Vel, ingen klare svar, men eit forsøk... <{POST_SNAPBACK}> Ikke Sognefjorden, men det er en fjord, og bildet er tatt fra et fergeleie. Det er en form for bymessig bebyggelse på andre siden (derfor så lite bilde, ellers hadde lokalbefolkningen i det aktuelle fylket tatt det med en gang) Redigert 2.Mars.2005 av Skipper_Worse (see edit history) I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
JanB Svart 3.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2005 Skipper_Worse skrev: Ikke Sognefjorden, men det er en fjord, og bildet er tatt fra et fergeleie. Det er en form for bymessig bebyggelse på andre siden (derfor så lite bilde, ellers hadde lokalbefolkningen i det aktuelle fylket tatt det med en gang) <{POST_SNAPBACK}> Hm, ikkje Sognefjorden, altså. Neste ferje-fjord er då Nordfjord, men eg tvilar på om bildet er derifrå. Då er me over på Sunnmøre. Og det kan jo henda at det rett og slett er Volda me ser. Men kor er Rotsethornet? I så fall er bildet teke frå ferjekaia på Folkestad (mens alt er vel, - før HSD tek over...). Men kor stor er denne bymessige bebyggelsen? Hvis du rett og slett meiner ein småby, så kan det kanskje vera Molde, sett frå Vestnes? Er eg framleis på jordet (eller rettare sagt i feil fjordar)? Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Skipper Worse Svart 4.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2005 janb skrev: Då er me over på Sunnmøre. Og det kan jo henda at det rett og slett er Volda me ser. Men kor er Rotsethornet? I så fall er bildet teke frå ferjekaia på Folkestad (mens alt er vel, - før HSD tek over...). Volda er det, og bildet er ganske riktig tatt fra Folkestad. I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
JanB Svart 4.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2005 Skipper_Worse skrev: Volda er det, og bildet er ganske riktig tatt fra Folkestad. <{POST_SNAPBACK}> Huff, dette burde eg klart mykje tidlegare. Har til og med budd i Volda i fleire år... Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Krapyl Svart 14.April.2005 Link til dette innlegget Svart 14.April.2005 Jeg prøver en til. Skulle være lett. Det stolte skip og dets fryktløse kaptein er vendt tilbake til sin hjemmehavn; Og i bakgrunnen lusker trønderen til og fra. Denne karen overvåker hele tiden; -------- A - Hvilken havn? B - Hvilken båt? C - Hva i all verden gjør trønderen her? D - Hvem er det som overvåker? Ha en ellers fremragende dag Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Gunga Din Svart 14.April.2005 Link til dette innlegget Svart 14.April.2005 Krapyl skrev: -------- A - Hvilken havn? B - Hvilken båt? C - Hva i all verden gjør trønderen her? D - Hvem er det som overvåker? Ha en ellers fremragende dag <{POST_SNAPBACK}> A Larvik B Berserk C Peter Wessel legger til....... D Colin A ????? Nansen ???? Amundsen ??? Heyerdahl ???? ngn gammel gubbe med anknytning til Larvik S/Y Gunga Din Link to post
Krapyl Svart 14.April.2005 Link til dette innlegget Svart 14.April.2005 A - Hvilken havn? B - Hvilken båt? C - Hva i all verden gjør trønderen her? D - Hvem er det som overvåker? Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Gunga Din Svart 14.April.2005 Link til dette innlegget Svart 14.April.2005 Krapyl skrev: A - Hvilken havn? B - Hvilken båt? C - Hva i all verden gjør trønderen her? D - Hvem er det som overvåker? <{POST_SNAPBACK}> ikke något rett ????? S/Y Gunga Din Link to post
Krapyl Svart 14.April.2005 Link til dette innlegget Svart 14.April.2005 Gunga Din skrev: ikke något rett ????? <{POST_SNAPBACK}> D døde på sin post Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Gunga Din Svart 14.April.2005 Link til dette innlegget Svart 14.April.2005 Dog ikke Amundsen, när dom var ute o letade efter Italienarna eller hur var det? (nu blottlägger jag min dåliga kunskap om polarfararna! ) S/Y Gunga Din Link to post
Krapyl Svart 14.April.2005 Link til dette innlegget Svart 14.April.2005 Først på begge polene. Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Gunga Din Svart 14.April.2005 Link til dette innlegget Svart 14.April.2005 S/Y Gunga Din Link to post
Krapyl Svart 14.April.2005 Link til dette innlegget Svart 14.April.2005 Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Krapyl Svart 14.April.2005 Link til dette innlegget Svart 14.April.2005 Joda Gunga Din. Det er Berserk II som er dukket opp i Larvik. Og det er ganske riktig terminalen til Pettærn i bakgrunnen. Men gubben da? Han står og kikker bort på Berserk. Født og begravet i Vestfold. Først på begge polene. Maud og Fram. Døde på sin post. Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Gunga Din Svart 14.April.2005 Link til dette innlegget Svart 14.April.2005 Krapyl skrev: Men gubben da? Han står og kikker bort på Berserk. Født og begravet i Vestfold. Først på begge polene. Maud og Fram. Døde på sin post. <{POST_SNAPBACK}> kan det vara Hjalmar Johansen? S/Y Gunga Din Link to post
Krapyl Svart 14.April.2005 Link til dette innlegget Svart 14.April.2005 Og når lå Skien i Vestfold? Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Gunga Din Svart 14.April.2005 Link til dette innlegget Svart 14.April.2005 Krapyl skrev: Og når lå Skien i Vestfold? <{POST_SNAPBACK}> Telemark ursäkta! lär mig både geografi o historia idag !!! men Hjalmar var med ikke sant ? S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn