Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

• 3 uker senere...

Jeg får vel hente fram denne igjen ... noen flere enn oss må da ha vært i dette området!

Vel. Det er et område med mye tidevann, og ganske flatt. Tyder på Kontinentet og Nordsjøkysten.

Seilbåtene ser engelske ut, men det gjør ikke fiskebåten.

Fiskebåten ser ut til å være rigget for bunntråling på grunt vann.

Det er for rent og ryddig til å være England.

Er du i Tyskland?

Vel. Det er et område med mye tidevann, og ganske flatt. Tyder på Kontinentet og Nordsjøkysten.

Seilbåtene ser engelske ut, men det gjør ikke fiskebåten.

Fiskebåten ser ut til å være rigget for bunntråling på grunt vann.

Det er for rent og ryddig til å være England.

Er du i Tyskland?

Bra tankestrøm her, ja. Båtene er hjemmehørende i den havna, og det er i Tyskland. Så da er vi nærmere :yesnod:

Shetland?

:nonod:

Og, som nevnt, på huset som står på stolper står det "Seilerhus"

Kommer noen helt fram til plassen, da?

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Det må de jo for det står et sykkelstativ utenfor.

Huset står vel på stolper for å klare ekstremt høyvann.

Jeg må gi meg der. Det må være Tyskland og Nordsjøkysten. Østersjøkysten har ikke noe tidevann.

Hvis ikke det skulle være en flyplass med rullebaner i hele tre retninger rett i nærheten?

Redigert av Mulligan (see edit history)

Hvilket område stevner vi inn mot her?

Sekken og Singlefjorden?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

fru rem svarer : østre Bolerne ,på Arvids bilde

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

Det må de jo for det står et sykkelstativ utenfor.

Huset står vel på stolper for å klare ekstremt høyvann.

Jeg må gi meg der. Det må være Tyskland og Nordsjøkysten. Østersjøkysten har ikke noe tidevann.

Hvis ikke det skulle være en flyplass med rullebaner i hele tre retninger rett i nærheten?

Ingen rullebaner, nei! Ellers på den holmen ligger alle hus oppe på (opprinnelig) manuelt opplagte hauger; men seilerhuset (det er nok platt-tysk) satte de på stolper for å slippe hele den haug-bygginga.

Dette er i Vadehavet (del av Nordsjøen), fem fergekvarter fra fastlandet, sørøst for Föhr. Hallig Hooge heter plassen. En av Tysklands minste kommuner (nabokommunen Gröde er enda mindre; også en Hallig)

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Lynghlmn. Onsøy? Mærrapanna kanskje?

Redigert av REM (see edit history)

ad. planlegging:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...