Bitteliten Svart 2.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2012 Jeg var ute og sjekket den grunna for et 3 uker siden. Den ligger faktisk ikke der den står på kartet. Jeg vil si at den ligger lenger vest enn på kartet - dvs inni bukta. Jeg skal sjekke en gang til om ikke så lenge for å være på sikre siden, men der kartet viser 1m var det 2 på ekkoloddet vårt. Link to post
Arvid_A Svart 2.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2012 - aha... da var jeg nok litt for langt sydøstover, jeg da... Link to post
Astor Svart 3.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2012 Da har Bitteliten kommet med mange gode tips. Og da vet vi omtrent i Oslofjorden bildet er tatt. Men hvor? Astorreglen er opphevet unntatt for Bitteliten. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 3.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2012 (redigert) Dobbelt postet Redigert 3.Januar.2012 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
GeirFrode Svart 3.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2012 Jeg var ute og sjekket den grunna for et 3 uker siden. Den ligger faktisk ikke der den står på kartet. Jeg vil si at den ligger lenger vest enn på kartet - dvs inni bukta. Njaaa? Er ikke grunnen ganske riktig plassert da? Jeg kikket bare på kartene til Kystverket.no for litt siden. Har ikke sett i mine egne kart. Men hvis ikke hukommelsen spiller meg et for stort puss, så er det da temmelig grunt på den siden i sundet. Jeg har aldri turt å bevege meg dit med båten min. Har egentlig bare ventet på at noen skal gå på der, men har hittil ikke sett noen, heldigvis. Link to post
Bitteliten Svart 3.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2012 (redigert) Nå var det akkurat det vi sjekket. La oss akkurat på 1 meten på kartet (på kartmaskinen)og der viste ekkoloddet to meter. Lenger inni bukta mot vest var det grunnere. Men jeg skal sjekke igjen i løpet av vinteren. Redigert 3.Januar.2012 av Bitteliten (see edit history) Link to post
Framtia Svart 3.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2012 Her? Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
GeirFrode Svart 3.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2012 ja, jo... Du kan kanskje ha rett, Bitteliten. Når jeg ser på kartet nå, så er det slett ikke umulig at grunnen ligger mere vest. Jeg er også av den oppfatning at den grunne ryggen er litt lenger enn avmerket. Men det er bare en følelse jeg har. Fint hvis du klarer å sjekke det også. Ser at det står 4 meter i renna gjennom sundet. Jeg får stadig 3 meter på ekkoloddet når jeg seiler igjennom der. Samtidig mener jeg faktisk at det også står 3 meter der i eldre kart. Her er ihverfall det utsnittet jeg snakker om. Får håpe jeg ikke er helt på villspor nå da.. Usjj. Det bildet ble dårlig, men det går vel til nød...... Link to post
Framtia Svart 3.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2012 Her er en modell av skuta som Framtia er oppkalt etter, men hvor er bildet tatt? Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Fru Jacobsen Svart 3.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2012 Er det noen 1-meter i det hele tatt der? "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Astor Svart 3.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2012 (redigert) Da må undertegnede komme inn å si at dere har funnet rett odde. Det nordligste punktet av vakre Jeløya. Akkurat der man runder inn i Bevøysundet og går vestover. Men på spørsmål om hva slags farkost vi befinner oss ombord i har ingen av forumets mange båteksperter kommet fram til et svar. Redigert 3.Januar.2012 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Faxen Svart 3.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2012 Sjøfartsmuseet på Bygdø Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Framtia Svart 3.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2012 nix, ikke Bygdø. Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Fru Jacobsen Svart 3.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2012 Men på spørsmål om hva slags farkost vi befinner oss ombord i har ingen av forumets mange båteksperter kommet fram til et svar. At det er ei lita plastsnekke ser vi jo, men tør jeg tippe på en FM 20? "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Salt Svart 3.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2012 Her er en modell av skuta som Framtia er oppkalt etter, men hvor er bildet tatt? skudd i blinde: Tomta, Borge i Fredrikstad kommune Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Astor Svart 3.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2012 At det er ei lita plastsnekke ser vi jo, men tør jeg tippe på en FM 20? Bra Jacobsen. Jeg hadde en 20 fots FM-snekke med en 2 syl. FM-motor. En utrolig koslig båt. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
-Balder- Svart 3.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2012 Frammuseet kansje ??? Link to post
Framtia Svart 3.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2012 Ikke Tomta og ikke Frammuseet. Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Mulligan Svart 3.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2012 Polhøgda. En av dusinvis modeller laget av Mester Colin. Link to post
Framtia Svart 3.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2012 ikke polhøgda. Her er et annet bilde tatt samme sted. Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
REM Svart 3.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2012 Marinemuseet i Horten? Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Framtia Svart 3.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2012 Gratulerer REM. Et sted vel verdt et besøk. Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Framtia Svart 3.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2012 Mens jeg er så godt i gang, hvor er dette? Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Compromise Svart 3.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2012 (redigert) Helt enig i at Marinemuseet er verdt et besøk. Tok noen bilder derfra når vi var på Hortentreffet Redigert 3.Januar.2012 av Skipet 5 (see edit history) /per Link to post
Vinke Lanke Svart 3.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2012 Mens jeg er så godt i gang, hvor er dette? Jeg synes det ser ut som du er i Sverige, rett syd for Havstensund. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn