Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Jeg var ute og sjekket den grunna for et 3 uker siden. Den ligger faktisk ikke der den står på kartet. Jeg vil si at den ligger lenger vest enn på kartet - dvs inni bukta.

Njaaa? Er ikke grunnen ganske riktig plassert da? Jeg kikket bare på kartene til Kystverket.no for litt siden. Har ikke sett i mine egne kart. Men hvis ikke hukommelsen spiller meg et for stort puss, så er det da temmelig grunt på den siden i sundet. Jeg har aldri turt å bevege meg dit med båten min. Har egentlig bare ventet på at noen skal gå på der, men har hittil ikke sett noen, heldigvis.

ja, jo... Du kan kanskje ha rett, Bitteliten. Når jeg ser på kartet nå, så er det slett ikke umulig at grunnen ligger mere vest. Jeg er også av den oppfatning at den grunne ryggen er litt lenger enn avmerket. Men det er bare en følelse jeg har. Fint hvis du klarer å sjekke det også. Ser at det står 4 meter i renna gjennom sundet. Jeg får stadig 3 meter på ekkoloddet når jeg seiler igjennom der. Samtidig mener jeg faktisk at det også står 3 meter der i eldre kart. :confused:

Her er ihverfall det utsnittet jeg snakker om. Får håpe jeg ikke er helt på villspor nå da.. :saint:

grunne.jpg

Usjj. Det bildet ble dårlig, men det går vel til nød......

Da må undertegnede komme inn å si at dere har funnet rett odde. Det nordligste punktet av vakre Jeløya. Akkurat der man runder inn i Bevøysundet og går vestover.

Men på spørsmål om hva slags farkost vi befinner oss ombord i har ingen av forumets mange båteksperter kommet fram til et svar.

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...