Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Da er det et annet sted i Sydkosterskjærgården - Ottersttenarna,

Ikke feil planet, men feil arkipelag.

Forresten ikke så langt unna hytta til hun som spilte mot Humphrey Bogart i Casablanca :rolleyes:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Ikke feil planet, men feil arkipelag.

Forresten ikke så langt unna hytta til hun som spilte mot Humphrey Bogart i Casablanca :rolleyes:

ja, det kan være værøane (som er et par mil til havs i forhold til den hytta, som vi seiler forbi ganske ofte), men jeg tror nok ikke jeg skal famle mer i halvblinde her - jeg kjenner meg ikke helt igjen i forhold til bilder jeg har lagret i mitt eget biologiske minne...

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Tippet det lune sundet var ved Vakersholmen.

Ser vel i etterkant at dette sundet er noe smalere. :headbang:

Er ikke Vakersholmen gitt

#14193, Tallakshavnn, Hamnholmmen??

Sorry!

:flag_sw: men etpar kabellengder fra " :flag: "

dsc00864.jpg

Nord-nordøstover fra samme sted her!

Redigert av Christensen (see edit history)

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Og hvor er vi her?

S Gåsö.

Tror jeg svarte på samme bilde for et par-tre år siden. Jeg vant en premie som ennå ikke er avhentet.. :cheers_wine:

Red:

Jeg håper da jeg klarer å få møtt deg til sommeren Lagavulin, så jeg får overbrakt flasken :cheers_wine:

Redigert av Lagavulin (see edit history)

Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs

Postet av Salt - JanP i går 23:49:

14193/14201 - et par kabellengder fra N? Tjurholmen?

Etpar kabellengder fra " :flag: " , med vekt på han som holder flagget, husk vi har jo "Danmark" i Sandvika også! Men bildene er tatt i Sverige!

Ja, Tjurholmen er i Sverige, et par kabellengder fra Søndre Sandø i Hvaler, i Sekken.

Men da er det kanskje ikke der. Det er likevel ikke så mye i havet i Sverige som ligger et par kabellengder fra Norge, da. Bare fra grensa innerst i Iddefjorden og ut til omtrent Tjurholmen.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Ja, Tjurholmen er i Sverige, et par kabellengder fra Søndre Sandø i Hvaler, i Sekken.

Men da er det kanskje ikke der. Det er likevel ikke så mye i havet i Sverige som ligger et par kabellengder fra Norge, da. Bare fra grensa innerst i Iddefjorden og ut til omtrent Tjurholmen.

Beklager, vi skal litt lengre sydover!! Norge syns ikke på bildene og man kan heller ikke se Norge fra plassen

Et Hint: Han som holder flagget skal indikere en Nordmann!

Litt rebus må til!

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Beklager, vi skal litt lengre sydover!! Norge syns ikke på bildene og man kan heller ikke se Norge fra plassen

Da tipper jeg du er på Jutholmen i Syd-Koster arkipelaget og ser nordover, og nordmannen du sikter til er nok grunnen "nordman" :)

Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs

Imponerende Lagavulin. :thumbsup: Trodde det bare var vi som viste om denne perlen ytterst i øyriket.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Da tipper jeg du er på Jutholmen i Syd-Koster arkipelaget og ser nordover, og nordmannen du sikter til er nok grunnen "nordman" :)

Helt korrekt! Står på en liten holme ved siden av Jutholmen, sundet vi ligger i er nok 10-15 m bredt.

Litt grumsete å gå inn her, anbefaler å komme inn fra nord! Herlig plass i jolleavstand fra kostersundet, med stupefjell og det hele! Kan sitte på fjellet og se folk svinge unna grunnen "Nordman" i siste liten, ikke alle rekker det!! Anbefaler på det sterkeste å kjøpe "Kosterspesialen", kartserie som er bortimot uunnværlig i dette farvannet!

Havneguiden!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...