Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Men gubben da?...

Født og begravet i Vestfold. Først på begge polene. Maud og Fram. Døde på sin post.

<{POST_SNAPBACK}>

Må innrømme jeg er litt forvirret, Krapyl.

Amundsen var vel førstemann på sydpolen, men ikke på nordpolen? var ikke det en amerikaner?(Amundsen fløy riktignok over med luftskip)

Amundsen var heller ikke født i Vestfold, men i nærhetne av Sarpsborg.

Døde på sin post? Tja, var det ikke et flyhavari da?

M/Y Ellen Marie

Redigert av M/Y Ellen Marie (see edit history)

Beklager, hva er det jeg har missforstått her. En halvkjendis tar med seg en nygift lettere psykotisk franskmann (som knapt vet opp og ned på en globus) på seiltur til Antarktis. Han (Alex Rosén) kjenner denne mannen tydeligvis ikke i det hele tatt, likevel får han være med på en tur over ett av verdens tøffeste havstrekk. Resultatet av det hele var da også at stakkaren ble livredd, og var mer til brydderi enn nytte.

På neste tur påstår en av mannskapet at han kan kommunisere med en isbjørn. Resultatet er at de nesten kommer opp i en situasjon hvor de må avlive ett fredet dyr. På samme tur mener skipperen (Alex) at han kan omgå påbud og forbud som gjelder for ferdsel på og rundt Svalbard.

Museum??? Send fyren på et freak show!

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Det var vel båten som skulle på museum... Ikke skipper og mannskap. Du kan si hva du vil, men skipperen der ombord gjennomførte faktisk en bragd på den første turen sin, den andre kan vi vel kanskje stille spørsmåltegn ved, sammenlignet med den første.

Det blir vel litt feil å fortsette denne diskusjonen i denne tråden, Hvor er dette? Svaret blir vel fort - på bærtur.... :smiley: Men for å avslutte fra min side, synes jeg faktisk med skipperens bakgrunn, den ruten han valgte, mannskapet han til tider måtte seile med (ja, jeg vet han valgte det selv) og forholdene han til tider seilte under, at dette kan karakteriseres som en bragd. Selv om forutsetningene var null, kronet med en god porson galskap og masse flaks underveis.

Også er jeg enig med deg, Vega'n er stor i forhold til mye av det andre som har seilt jorda rundt. Maxi 68'n Ormen Stutte til Lange-Nilsen og Sven Lundins Bris var vel ikke akkurat Maxi rater'e de heller.

Så kan vi jo eventuelt starte en ny tråd å se hva andre mener - og begynne med å definere bragd kanskje? :smiley:

• 3 uker senere...

:flag: Helt riktig! :flag:

Siste nytt!

Der Astor ligger skal Skjærgårdstjenesten sette opp en ny flott brygge. Fint tiltak som bør gis honnør. :flag:

Det kan ved lavvann være vanskelig å komme ombord på de ytterste plassene ved steinmoloen.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Fenix og Baltic!

Jeg gir opp! :headbang:

Trodde dette var en nøtt for vidrekomne.

Det er Tore Bendixen fra Sætre som akkurat har lagt til midt på den ytterste brygga i gjestehavna på Sætre.

Beklager skrivefeilen folkens!

Det er og blir Horten!!!

Mange drar sikkert kjensel på båtfanten. Han er et kjent ansikt på marinaen på Sætre. Og hjelper båtfolket så godt han kan. Du hører aldri nei fra hans munn.

Sender en rose til hjelpsomheten fra Sætre.

Bilde

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...