Lars H. Svart 2.November.2012 Link til dette innlegget Svart 2.November.2012 (redigert) Nei, men da blir det vel litt for lett? Skulle en også røpe om det er i Norge eller feks. på tur i Danmark eller Sverige? Jeg pleier å legge til litt ledetråder etter som tiden går og folk penser seg inn mot rett område. Så da kan jeg jo røpe at bildet mitt et par tre innlegg ovenfor er i Norge, og ikke i Nordnorge. Redigert 2.November.2012 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mare Nostrum Svart 2.November.2012 Link til dette innlegget Svart 2.November.2012 Eh , ordla meg litt klønete her. Mener selvfølgeli i fasiten, eks Risholmen ved Hankø (eller hvor den nå er) Link to post
Sitrin Svart 2.November.2012 Link til dette innlegget Svart 2.November.2012 Denne? Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Mare Nostrum Svart 2.November.2012 Link til dette innlegget Svart 2.November.2012 #15159 Langøykilen ved Kragerø (og ja, jeg har juksa!) Link to post
Oteren Svart 2.November.2012 Link til dette innlegget Svart 2.November.2012 Jeg ville ikke jukse.. Link to post
bliss X Svart 2.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.November.2012 Hvor er dette? Link to post
Lars H. Svart 2.November.2012 Link til dette innlegget Svart 2.November.2012 (redigert) #15159 Langøykilen ved Kragerø (og ja, jeg har juksa!) Så du var inne på hjemmesiden min og kikket? Redigert 2.November.2012 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 2.November.2012 Link til dette innlegget Svart 2.November.2012 Da får jeg ta et bilde til. Du finner det nok på hjemmesiden min det også (pluss adressen til bildet), men hvor i Sverige sitter den forrige skipshunden vår og kikker ut? Havnen er en gammel fiskehavn. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
leopard Svart 2.November.2012 Link til dette innlegget Svart 2.November.2012 det der tror jeg er fiskehavnen på bohus malmøen .Lars H Link to post
Lars H. Svart 2.November.2012 Link til dette innlegget Svart 2.November.2012 Helt korrekt! Her litt mer av de gamle sjøbodene der. En gang var det maleriutstilling i en av bodene og på utsiden. Da var jeg raskt på plass og fikk gratis hvitvin! Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
fjord bris Svart 2.November.2012 Link til dette innlegget Svart 2.November.2012 Prøver meg med en, denne finnes det ikke fasit på for jeg vet faktisk ikke hvor dette er... Et bildet som har havnet på maskinen i årenes løp, men hvor det er fra eller hvem som har tatt det er litt uvisst, forhåpentligvis vet noen her hvor det er Ingen? Link to post
Bodehode Svart 2.November.2012 Link til dette innlegget Svart 2.November.2012 (redigert) Hvor står denne damen? Redigert 2.November.2012 av Bodehode (see edit history) Livet er for kort til å kjøre diesel Link to post
Arvid_A Svart 3.November.2012 Link til dette innlegget Svart 3.November.2012 Er vel feskarkjerringa ved innløpet til Svolvær dette...? Link to post
Bodehode Svart 3.November.2012 Link til dette innlegget Svart 3.November.2012 Full treff :-) med Litlmolla i bakgrunnen Livet er for kort til å kjøre diesel Link to post
Arvid_A Svart 3.November.2012 Link til dette innlegget Svart 3.November.2012 Jeg hadde en fantastisk tur i dette området for tre år siden https://baatplassen.no/i/topic/59179-droemmetur-med-seilbaat-langs-nordlandskysten Link to post
Mare Nostrum Svart 4.November.2012 Link til dette innlegget Svart 4.November.2012 Hvor er dette? Hvis det er M/F Kragerø av Kragerø vi ser i bakgrunnen, er vi i Kragerøskjærgården (skarpt observert!!). Jernstake med blink i forgrunnen og lykt i vannet i bakgrunnen til høire. Klarer ikke å kjenne meg helt igjen. Link to post
bliss X Svart 4.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.November.2012 Hvis det er M/F Kragerø av Kragerø vi ser i bakgrunnen, er vi i Kragerøskjærgården (skarpt observert!!). Link to post
Zitt Svart 4.November.2012 Link til dette innlegget Svart 4.November.2012 Sånn kan det gå når murerne drikker i arbeidstiden! I hvilken bade- og kystby finner vi dette spesielle byggverket? Link to post
Salt Svart 4.November.2012 Link til dette innlegget Svart 4.November.2012 Jeg kjenner ikke huset, men ut fra språket (polsk?) er det vel et sted i Østersjøen. la oss si Gdynia? (det var ren gjetting, men jamen stemte det - etter en liten googlerunde: Sopot ved Gdynia) Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Zitt Svart 4.November.2012 Link til dette innlegget Svart 4.November.2012 Sopot er helt riktig! Du er flink, Salt-JanP! Link to post
Lars H. Svart 4.November.2012 Link til dette innlegget Svart 4.November.2012 Hvor var jeg denne natten klokken 0112 i juni en sommer? Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Philonica III Svart 4.November.2012 Link til dette innlegget Svart 4.November.2012 Hei kan se ut som du står på tuppen av kommers og ser mot sande bukta. Link to post
Lars H. Svart 4.November.2012 Link til dette innlegget Svart 4.November.2012 Nix, jeg var ikke kommet frem til Kommersøya der. Her nærmer jeg meg Kommers med Sandebukten i bakgrunnen 22 minutter senere. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gerhard Svart 4.November.2012 Link til dette innlegget Svart 4.November.2012 Hvor var jeg denne natten klokken 0112 i juni en sommer? Nix, jeg var ikke kommet frem til Kommersøya der. Her nærmer jeg meg Kommers med Sandebukten i bakgrunnen 22 minutter senere. Jeg tenkte først at du så inn Oslofjorden med Hurum / Filtvet til venstre. Men jeg fikk ikke den røde lykta til høyre til å passe. Jeg tror heller du ser nordover Drammensfjorden og den røde lykta er Rødtangen. Det passer også bedre med 22 minutter fra Kommers... Gerhard Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn