Lars H. Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 (redigert) Helt korrekt! Vi er på vei vestover mot Bassholmen og er mellom Stora Gassholmen og Strussholmen. Det var heftig strøm da vi passerte. Men det var da som bare. . . Er det ikke mulig å sette dere fast? Hva med dette da, hvor har vi rotet oss inn nå da? Redigert 13.November.2012 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Langs land Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Lagahølet båthavn, Røyken, Norway! Link to post
Lars H. Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 (redigert) Nei, nå gir jeg foreløpig opp med å finne vanskelige oppgaver, får lage meg litt middag selv da Trude er på jobb! Det er selvfølgelig helt korrekt. Bildet er fra mai 2011 da Sagaklubben (hvor jeg er medlem) hadde stiftelsesmøte for avdeling Oslofjorden. Vi hadde reservert plasser på den ytterste flytebryggen, men jeg fikk låne plass av et BP medlem litt lengre inne. Her en sammenkomst etter valget med styret (- fotografen) pluss Trude og meg til venstre. Det er god plass i en Saga 310. Redigert 13.November.2012 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Langs land Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Fint å kunne gå gjennom sundet i bakgrunn med seilbåt etter at høyspenten ble lagt i kabel (mange prøvde før også, med heller dårlig resultat!) Link to post
Lars H. Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Er det mulig å sette dere fast med dette bildet, da? Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Langs land Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 (redigert) Overhode ikke!! Horten indre havn, nærmere bestem Løvøya/Falkensten Sist vi var der hadde noen "parkert" slik Redigert 13.November.2012 av Mare Nostrum (see edit history) Link to post
Lars H. Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Helt korrekt Mare Nostrum! Er det du som alltid lusker i kjølvannet av oss når vi er ute? Men nå gir jeg opp (foreløpig) og går ned i stuen og ser på en gammel episode av Derric! Middagen var ikke så ille, brun lapskaus laget av Meny her på Skjetten. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Langs land Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Er det du som alltid lusker i kjølvannet av oss når vi er ute? Kanskje det? Nei, er nok tilfeldigheter ute og går (pluss muligens god hukommelse kombinert med mengder av egne bilder fra fine båtsommere) Link to post
MajorAndy Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Fyret ved Sälöknapp lyser ikke mere på grund af GP. Skiltet er væk. Det går dårligt i avisbranchen... Link to post
Lars H. Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Åh? Det var der i hvert fall i august. Hva med fyret ved Skärhamn, er reklamen for GP borte fra det også? Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 (redigert) Hva med dette stedet da? Det tok jeg i august for mange år siden. Der har jeg nok ikke vært med egen båt. Redigert 13.November.2012 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
bliss X Svart 13.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Solastranden Link to post
Free Lillehammer Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Litt imponert over at dere er så mye ute/mange steder med båtene deres, karer. Tror jeg må førtidspensjonere meg og farte mer rundt. Blir for mye bare Oslofjorden siden det er så kort tid til rådighet pr tur. Link to post
bliss X Svart 13.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Denne blir kanskje for lett? Link to post
CB. Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Hva med dette stedet da? Det tok jeg i august for mange år siden. Der har jeg nok ikke vært med egen båt. Danmark, nord vest Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Lars H. Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Nei, det er som andre allerede har funnet ut Solastranden utenfor Stavanger. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Langs land Svart 14.November.2012 Link til dette innlegget Svart 14.November.2012 #15280 Kanskje Grimstad/Groosefjorden, med Smørsundet i bakgrunnen? Tatt fra Binabben? Link to post
bliss X Svart 14.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2012 Link to post
Javi Svart 14.November.2012 Link til dette innlegget Svart 14.November.2012 Og når vi først er inne på helleristninger, hvor er dette fra? Fikk vi fasiten på denne? Hvis ikke tipper jeg Håøya, på vei opp fra Ormeleina? Link to post
REM Svart 14.November.2012 Link til dette innlegget Svart 14.November.2012 Bravo Javi. Ormeleina vet jeg ikke hvor er, men steinen med inskripsjonen fant vi langs veien mellom øvre og nedre kanonstilling på H-øya. Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Javi Svart 14.November.2012 Link til dette innlegget Svart 14.November.2012 Ormeleina er vel der hvor den lille brygga er, tvers over sundet fra Gjestehavna på Borgen. Link to post
bliss X Svart 17.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.November.2012 Noen som kan tenke seg hvor dette kan være? Bildet er 62 år gammelt Link to post
Lars H. Svart 17.November.2012 Link til dette innlegget Svart 17.November.2012 Jøssingfjorden? Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
bliss X Svart 17.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.November.2012 Trodde ikke den var så enkel. Jøssingfjorden er helt korrekt Link to post
Lars H. Svart 18.November.2012 Link til dette innlegget Svart 18.November.2012 Har en først opplevet den mektige naturen i Jøssingfjorden, glemmer en den ikke selv om det er 46 år siden jeg kjørte der med min første bil, en tofarget Opel Record 55-modell. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn