Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Jeg forstår at det er få i dette forumet som kjenner den nordlige landsdelen.....og derfor

røper jeg at det forrige bildet er hentet fra Sandnessjøen.

Men DETTE, budre da være ekstremt lett - siden så mange kjente landemerker er med på bildet.

Altå hvor er dette?

Bilde

Ja, du har rett. Det er Tromsø med bl.a. Ishavskatedralen i bakgrunnen.

Men hva er dette. Plassen har allerede vært vist i ett av de forrige bildene, men denne gangen ser du plassen fra et fugleperspektiv. Vi er selvsagt i den skjønneste delen av vårt land...

Hvor er vi?

Bilde

Rfiktig! Bildet i 22 er Brønnøysund.

Den nordlige landsdel er altså varkrere enn mange er klar over. Til sist viser jeg et bilde som burde får mange til å undres på hvorfor så mange rømmer til syden. Vakre skjulte perler - også for båtfolk -

har vi mange av her nord.... Hvor i Lofoten er dette?

Bilde

Kan det være Jeløya båthavn,Moss?

Der jeg kjøpte båten min!!! :flag:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg vil vel si at det er riktig. Stedet er Bettongen, båthavna til Moss Motorbåtforening. Det store hvite huset midt i bildet, oppe i bakken var mitt barndomshjem. Så jeg påstår at jeg er født og oppvokst ved båthavna i Mossesundet.

Mye er forandret siden den gang. Bildet er tatt nå i pinsen.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Hei.

Selv om jeg farter mye langs svenskekysten, er det i Norge en finner den flotteste naturen.

Bildet under har jeg selv tatt, dog ikke fra egen båt. Hvilken fjord er vi på vei inn i?

Bilde

Klikker du her kommer du lenger inn,

her ennå lenger inn,

og her er du helt inne.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Ramberg er riktig svar på bildet, som vises i innlegg 24..

Bildet er hentet fra Moskenesøya i Lofoten -

nærmere bestemt fra stranda nord for Fredvang.

Er du kjent derfra, BALTIC?

Vi går nå mot midnattsol i vår vakre nordlige landsdel.

Slik som dette kan havet ta seg ut - MIDT PÅ NATTA....

på dette bildet som er tatt like utenfor Berlevåg i Finnmark -

med hurtigruta i bakgrunnen:

Bilde

Redigert av jma001 (see edit history)

Hei.

Selv om jeg farter mye langs svenskekysten, er det i Norge en finner den flotteste naturen.

Bildet under har jeg selv tatt, dog ikke fra egen båt. Hvilken fjord er vi på vei inn i?

Bilde

Klikker du her kommer du lenger inn,

her ennå lenger inn,

og her er du helt inne.

Lars H.

<{POST_SNAPBACK}>

Ovennevnte må være fra Lofoten - nærmere bestemt i Trollfjorden.

JM

Redigert av jma001 (see edit history)

Ovennevnte må være fra Lofoten -  nærmere bestemt i Trollfjorden.

Jepp, jobbet en sommer på hurtigruten Sanct Svithun året før hun gikk ned for over 40 år siden. Husker at da bildene ble tatt hadde det nettopp regnet, men nylig holdt opp. Det var en fantastisk trolsk stemning akkurat da. Og for å forsterke det hele, satte jeg på Grieg musikk for fullt på alle høytalerne over hele båten (jobbet som radio-offiser ombord)

Sanct Svithun var forresten en nydelig dame, en av de såkalte Italia-båtene.

Bilde

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jepp, jobbet en sommer på hurtigruten Sanct Svithun året før hun gikk ned for over 40 år siden. Husker at da bildene ble tatt hadde det nettopp regnet, men nylig holdt opp. Det var en fantastisk trolsk stemning akkurat da. Og for å forsterke det hele, satte jeg på Grieg musikk for fullt på alle høytalerne over hele båten (jobbet som radio-offiser ombord)

Sanct Svithun var forresten en nydelig dame, en av de såkalte Italia-båtene.

Bilde

Lars H.

<{POST_SNAPBACK}>

LARS-H

Er dette bildet av den sagnomsuste "Sanct Svithun" hentet fra Svolvær, eller hvor?

jm

Ramberg er riktig svar på bildet, som vises i innlegg 24..

Bildet er hentet fra Moskenesøya i Lofoten  - 

nærmere bestemt fra stranda nord for Fredvang.

Er du kjent derfra, BALTIC?

Jeg er forholdsvis godt kjent i Lofoten, men mest fra bilvei :wink:

Jeg bodde i Lofoten i mine første 19 år, så 7 år 'borte' (Oslo), så nye 7 år hjemme i Lofoten før jeg/vi atter flyttet 'bort' tilbake til området jeg nå bor (Oslo-området).

Du har fullstendig rett, Norge har utrolig mange flotte naturperler og Nord-Norge er absolutt intet unntak i så måte :wink: Naturen, lyset og været kan være overveldende, på både godt og vondt.

Jeg er veldig glad i landsdelen og aller mest i Lofoten (ikke så unaturlig da jeg er derfra).

LARS-H

Er dette bildet av den sagnomsuste "Sanct Svithun" hentet fra Svolvær, eller hvor?

Sorry, det husker jeg ikke. Det er over 40 år siden jeg tok bildet, og jeg har ikke vært langs kysten nordover siden.

Lars H.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...