Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Flott natur finnes det andre steder også. Da vi snudde oss og tok bildet etter å ha kjørt opp fra dalen på bildet, var Lambretta scooteren temmelig varm etter å ha forsert stigningen opp på 1 : 5 sommeren 1965! Kona gikk opp bakken da hun var redd scooteren skulle steile! På bilde av bautaen på toppen, har hun flatet helt ut! Hva heter dalen og bakkene opp?

dal.jpg . stein.jpg

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Det er hverken trollstigen vi kjørte opp, og dalen er heller ikke Isterdalen (hvor er Isterdalen?) Et lite tips: Hotellet på bild nummer to har samme navn som "kleivene" opp. Men nå ble det vel for lett? Om det fremdeles er mulig å kjøre opp bakkene, vet jeg ikke. Det er mange år siden trafikken gikk gjennom en lang tunnel.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Ja visst er det på toppen av de gamle Stalheimskleivene jeg tok bildet utover Nærøydalen som går nedover mot Gudvangen. Du verden for en flott natur vi har i dette landet, selv et stykke inn fra sjø og hav!

Det er noen av dere her som er godt kjent i Norge, ihvertfall på kysten. På http://www.digitaltmuseum.no/ så har de en stor fotografisamling, og en del bilder er av ukjent sted. Gå inn der og se om dere kan hjelpe.... men fortsett for all del her også! :)

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

så tett, to forskjellige land. Kan ikke tru at Ægir har vært i Haparanda/Tornio... og ikke passer kirketårna og beliggenheten i forhold til evt brygger heller.

det ser òg ut til å være ei ferjestø der, forresten.

Redigert av Salt - JanP (see edit history)

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...