Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

he he, har nok hatt mine runder på både Rogers, Jonas, Bocachio og hva de nå het alle sammen.  Var på 22.MTB-skvadron i '90.  Har noen timer bak meg på Domus-kaia også :rolleyes:

Hjemmesiden, ja....

....nei, har liksom mistet litt gnisten på hjemmesidesnekring.  Har ikke så mye mer å legge ut, egentlig. 

...og så er jo båten til salgs også da... 

"Kuppa" ei tomt i vinter.  Går med byggeplaner, så nå er det vedlikeholdsfrie mur-hus som gjelder.  Kanskje en hjemmeside for murhus hadde vært noe :lol:

Kan ikke holde på med det samme tingen for lenge, liksom

Fortsatt like fornøyd med dine to motorer? :wink:

M/Y Ellen Marie

<{POST_SNAPBACK}>

Hva regner du med å få for din fine Sun33?

Ja, med 2 motorer fungerer alt, som tidligere nevnt, meget bedre.......Manøvrering er en lek. Motorkraft etter behov er nå innen rekkevidde. Slitasje på motor og drev er minimalt.

Skal til Lofoten i sommer.

Hvor kan dette være?

Bilde

Du forventet vel ikke svar på dine spørsmål -

a la:

"Hva heter lykta til babord?  Hva heter lykta rett opp? "

<{POST_SNAPBACK}>

Tja... Det er i hurtigruteleia dette her, og er nok ikke så vanvittig vanskelig heller. All innenskjærs kysttrafikk passerer her, og merkenes navn er nok utbredt rormannkunnskap. Fjellet til babord for det fremste merket har navn etter det plagget det ser ut som.

Tja... Det er i hurtigruteleia dette her, og er nok ikke så vanvittig vanskelig heller. All innenskjærs kysttrafikk passerer her, og merkenes navn er nok utbredt rormannkunnskap. Fjellet til babord for det fremste merket har navn etter det plagget det ser ut som.

<{POST_SNAPBACK}>

Der traff vi vår overmann. Vi har ikke peiling.

Har du? :fishing:

Fjellet er et av Norgeskystens mest fotograferte motiver. Det er høl gjennom det.

<{POST_SNAPBACK}>

Åja du mener Torghatten i Nordland - utenfor Brønnøysund

No blei du imponert..... - over svaret altså...., eller?

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Og dersom du tror at dette er bilde fra Brønnøysund akkurat no, da har du rett...:

Bilde

Og så var det midnattsola, som vi har her oppe i det skjønne nord:

Bilde

Redigert av jma001 (see edit history)

Da er du kanskje fra området, eller?

Nei, sjøl er jeg trønder. Men jeg er av den oppfatning at Nordland er verdens vakreste fylke. Og nå har båten flyttet dit. Sjøl flytter jeg etter om noen måneder. Og i sommer står nordre Norland og Sør-Troms på ferieplanen. Som jeg håper å få til å gå i boks, hvis været og logistikken klaffer. Ny hjemmehavn blir i Salten fra høsten av. Jeg flytter inn i båten for å jobbe noen år i Bodø. Redigert av rattatta (see edit history)

kan det vara Håöya ?! 

<{POST_SNAPBACK}>

Nix. Det er ikke Håøya hvor det forøvrig er direktesending på radio idag med skoleklasser og det hele.

NRK har satt opp repeaterstasjon i Bogen.

Kanonfundamentet på blidet er fra 1941, og det bar en av Europas største kanoner som kunne skyte halvveis til Danmark som jeg forøvrig står vendt mot.

Så hvilke andre fort hadde vi?

Store Norske Kullseilingskompani.

Og hva ser du hvis du ser mot Danmark derfra?

Rett ned på et industriområde.

:nonod:  :nonod:

<{POST_SNAPBACK}>

rett ned på ett ind.omr..pyttsan, du ser gamla fina Kungälv! :yesnod:

för att återgå, så tror jag att du fortsatt er någonstans Tönsbergfjorden ut

men jag kan inga gamla fort, men fra ett sjökart ser det ut att det kan vara

Veierland alt Årö?! :confused:

S/Y Gunga Din

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...