Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Gunga får svare for seg selv (og det gjorde han jo nå nettopp). Mitt bilde er fra Göteborgs nordvestre skjærgård der jeg ikke rakk å komme ned til i år. Men der har en jo Rörö, Knippla, Björkö, Hyppeln og flere steder å velge i.

Tips: Stedet var i forna dager to øyer men henger nå sammen.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

:flag_sw: :flag_sw: :flag_sw: :flag_sw:

Google are our friend!

Dermed er det klar for en ny nøtt. Dette huset ser en rett fremfor seg når en går inn i havnen på dette stedet. Og Gunga, vi møttes der sist år, så du får ikke svare helt med det samme.

bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jeg får bare svare på Svensk sine vegne, og det er helt korrekt at bildet er av vår båt Trudelutt, men hvor er bildet tatt? Vi er på vei nordover etter å ha spist opp 1kg. ferdigpillede og ferske reker fra ham! Men med bildet nedenfor, gir vel svaret seg selv?

bilde

Helt korrekt Gunga. Og en hilsen til Svensk som jeg hadde en hyggelig prat med da vi lå i Kungshamn på vei sørover. Håper vi treffes neste år også.

Men hvor er det vi er på vei inn med huset fremfor oss? Litt mer info her:

bilde

Oh yes, der hadde jeg en hyggelig prat med Gunga Din sist år.

Dermed får jeg komme med et eldre bilde, fra før vi dekket fordekket med solcellepaneler og fant oss en plass inn i en lang smal hamn langt hemmifrån hvor det er en stund siden vi har vært.

bilde

Lars H. :flag_sw:

Oh yes, der hadde jeg en hyggelig prat med Gunga Din sist år.

Dermed får jeg komme med et eldre bilde, fra før vi dekket fordekket med solcellepaneler og fant oss en plass inn i en lang smal hamn langt hemmifrån hvor det er en stund siden vi har vært.

bilde

Lars H. :flag_sw:

Den är svår

Kanskje for deg som kun har vært en gang på Sørlandet? Men dermed er det et hint om at det ikke er i Sverige som de fleste av mine "gåter" er fra. Hvor langt sørvestover var du?

Tipper Nevlunghavn når du sier den er lang & smal ?

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Helt korrekt, og rett ovenfor kom politiet inn med en Cigarett-1 med bærepose i propellen! Det var like før at "gønnerten" polisen hadde i belte rundt kroppen gikk i vannet!

bilde

bilde

Nå er etter hvert oppgaven til Gunga Din og min kommet litt i bakleksen, noen svar på disse?

En oppgave til som ble glemt etter de fine bildene nordfra. (Eller er det bare jeg som gikk glipp av svaret?)

Hvor er vi her? bilde

Jeg kjenner meg ikke igjen, men jeg kan jo gjette for å få den opp igjen. Basert på terrenget: Indre Kragerøskjærgården?

Gerhard

Er det en av de nord/sydgående passasjen i den Østlige delen av Kreppa kansje ?

(tror egentlig ikke det siden det ser ut på det lille sol-lyset som slipper gjennom at dere er på vei vestover i skjærgården)

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...