Svensk Svart 29.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2014 De flesta i norra Bohuslän säger nog Huvudet eller "Huvvet", på nordbohuslänsk dialekt. Har aldrig hört någon i norra Bohuslän säga "Gula humpen" om detta område. Gula humpen är en liten ö medan själva det branta utskjutande berget kallas St.Huvudet i alla sjökort, och då blir det "Huvvet" på nordbohuslänska. Nordbohuslänning Ve som bor lide längre sör kallar de ofta för huuet. Nu har vi 4 namn på samma plats Link to post
Gunga Din Svart 29.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2014 .............. litt OT ser du har L32a, fin båt...... långa eller korta ruffen ? S/Y Gunga Din Link to post
Regina III Svart 29.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2014 Ve som bor lide längre sör kallar de ofta för huuet. Der kan du se Her på Tjøme (og antagelig det meste av Østlandet?) kaller også vi hodet for "huue" Link to post
Lars H. Svart 29.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2014 I Stavanger har vi hue på håve (lue på hodet). Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
kjebor Svart 29.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2014 litt OT ser du har L32a, fin båt...... långa eller korta ruffen ? Långa ruffen men jag har sålt L32:an och har nu en motorbåt Jeanneau 635 (20 knop!) Link to post
frank_berger Svart 29.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2014 Er det noen som kjenner seg igjen her? Hadde gud ment det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plasttrær. Link to post
Cato Svart 29.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2014 (redigert) Brøtsø/Hvasser? Redigert 29.Januar.2014 av Cato (see edit history) Link to post
frank_berger Svart 29.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2014 Brøtsø/Hvasser? Yes. Hadde en fin tur fra Havna på Tjøme til Krukehavna på Vasser,via Lilleskagen på Vasser. ( fin strand ) Hadde gud ment det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plasttrær. Link to post
Gunga Din Svart 29.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2014 Hvor er dette og navnen på båtarne ? S/Y Gunga Din Link to post
frank_berger Svart 29.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2014 Og dette da? Hadde gud ment det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plasttrær. Link to post
Langs land Svart 29.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2014 #16694- Gaia og Göteborg, inn Tønsbergfjorden (Vestfjorden)? Link to post
Svensk Svart 29.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2014 Hvor er dette og navnen på båtarne ? Tror du är på Kalsnes, Göteborg och det vikingaskeppet som bygdes i hamnen i Tönsberg för några år sedan. Vad det heter kommer jag inte på Wiking?? Jag ksnske har helt fel och är ute och "seglar" Link to post
Gunga Din Svart 29.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2014 (redigert) #16694- Gaia og Göteborg, inn Tønsbergfjorden (Vestfjorden)? Tror du är på Kalsnes, Göteborg och det vikingaskeppet som bygdes i hamnen i Tönsberg för några år sedan. Vad det heter kommer jag inte på Wiking?? Jag ksnske har helt fel och är ute och "seglar" Götheborg og innseiling til Tønsberg via Vestfjorden er rett men jeg står ikke på Kaldnes, står på ett stelle, som svenskene brente 1503 (dette har jeg fått høre, ett antall ganger ) og tror ikke vikingaskipet heter Gaia, er på litt tynn is akk nå Redigert 29.Januar.2014 av Gunga Din (see edit history) S/Y Gunga Din Link to post
Svensk Svart 29.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2014 men jeg står ikke på Kaldnes, står på ett stelle, som svenskene brente Tycke att jag kände igen mig Link to post
frank_berger Svart 29.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2014 og tror ikke vikingaskipet heter Gaia, er på litt tynn is akk nå Oseberg skipet. Hadde gud ment det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plasttrær. Link to post
Gunga Din Svart 29.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2014 som heter ? S/Y Gunga Din Link to post
frank_berger Svart 29.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2014 Saga Oseberg? Hadde gud ment det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plasttrær. Link to post
Gunga Din Svart 29.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2014 :thumbsup: S/Y Gunga Din Link to post
Scand Baltic Svart 30.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2014 #16695 kan se ut som Jomfruland. Link to post
Mulligan Svart 30.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2014 (redigert) :thumbsup: Du står på Tunsberghus. Også kjent som Slotsfjellet. Bildet er tatt mot Smørberg. Redigert 30.Januar.2014 av Mulligan (see edit history) Link to post
frank_berger Svart 30.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2014 #16695 kan se ut som Jomfruland. Ikke Jumfruland. Hadde gud ment det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plasttrær. Link to post
-morten- Svart 30.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2014 Hvor er dette? Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Havgap Svart 30.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2014 #16695 kan se ut som Jomfruland. Ut fra rullesteinene - men er ukjent med hva som befinner seg på land, med de benkene tenkter jeg på (ikke det korte skjørtet på hun i midten) - er vi på Mølen? Link to post
Framtia Svart 30.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2014 #16707: Storstrømmen, Hitra? Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
frank_berger Svart 30.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2014 Ut fra rullesteinene - men er ukjent med hva som befinner seg på land, med de benkene tenkter jeg på (ikke det korte skjørtet på hun i midten) - er vi på Mølen? Visste ikke at det het Mølen der en gang jeg,men det kan stemme det ja. Er på kyststien mellom Helgeroa og Nevlunghavn. Hadde gud ment det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plasttrær. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn