Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Riktig Thorba. Dette er for mange år siden litt utenfor sesongen og vi fikk ligge på en privat plass langt inne på venstre side i bukten.

Men hvor ligger skipshunden og slapper av her?

bilde

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Helt riktig Regina III. Og til Fjord28cs, det er sikkert over 20 år siden vi var der så ting har nok forandret seg. Jeg mener å huske at det var noen brygger der, der båtene til høyre ligger?

Men et fint sted var det. Riktignok fikk vi en ordentlig vanskelig vind inn der. Den roterte omtrent rundt, og jeg måtte ro ut et ekstra anker for å holde båten på plass. Men nå må jeg innrømme at den gang hadde jeg kun en diger paraplydregg uten kjetting som hovedanker! Ting er bedre i Trudelutt nå.

Nå er det vel tid for å forflytte seg østover fra Sørlandet? Hvor er dette?

bilde

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

#16840- Kan det være Helleskilen (i nærheten av Skjerhalden)?

Riktig, Helleskilen på Hvaler og åpningen til kilen er bak til venstre av bildet ved seilbåten der vi også ligger.

Hei Lars....du fører ikke gjesteflagg, men jeg gjetter

på Bohuslæn og Fisketången ??

Den oppgaven er allerede løst, og vi ligger i Engelsviken i Oslofjorden.

Her har vi funnet oss en fin hylle å legge til ved. Litt grunt var det slik at vi lå nedpå ved lavvann, men det var sandbunn og beskyttet farvann. Men hvor har vi surret oss inn nå?

bilde

Korrekt! Med kart ble det vel litt for lett? Vi lå riktignok ikke ute blant holmene som vel er det stedet som forbindes med Tallakshavn, men rotet oss helt inn nesten inne på badestranden som kartet under viser. Det var mye rart vi gjorde som ferske båteiere i 1988! Men vi hadde det fint med bading, sol og sommer i begynnelsen av juni.

bilde

Korrekt! Med kart ble det vel litt for lett? Vi lå riktignok ikke ute blant holmene som vel er det stedet som forbindes med Tallakshavn, men rotet oss helt inn nesten inne på badestranden som kartet under viser. Det var mye rart vi gjorde som ferske båteiere i 1988! Men vi hadde det fint med bading, sol og sommer i begynnelsen av juni.

Ble lett med kart, ja.

Alle har vært ferske. Det viktigste er å ikke bli skremt i begynnelsen, så man holder ut. Det har du vel bevist at du har klart. :-)

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...