Thorba Svart 5.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2014 Ser ut som Engelsviken Lars Link to post
Lars H. Svart 5.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2014 (redigert) Riktig Thorba. Dette er for mange år siden litt utenfor sesongen og vi fikk ligge på en privat plass langt inne på venstre side i bukten. Men hvor ligger skipshunden og slapper av her? Redigert 5.Februar.2014 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Fjord28cs Svart 5.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2014 Æh. Når jeg endelig viste hvor det var ble jeg "rammet" av Astor regelen. Det er noe endret der siden bildet ble tatt. Link to post
Regina III Svart 5.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2014 Vår skipshund prøvde å hoppe i land på fjellkanten innerst i bukta. Jolla var ikke stabil nok hoppegrunn, ... så det ble bad i Paradisbukta / Jordbukta på Håøya. Link to post
Lars H. Svart 5.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2014 (redigert) Helt riktig Regina III. Og til Fjord28cs, det er sikkert over 20 år siden vi var der så ting har nok forandret seg. Jeg mener å huske at det var noen brygger der, der båtene til høyre ligger? Men et fint sted var det. Riktignok fikk vi en ordentlig vanskelig vind inn der. Den roterte omtrent rundt, og jeg måtte ro ut et ekstra anker for å holde båten på plass. Men nå må jeg innrømme at den gang hadde jeg kun en diger paraplydregg uten kjetting som hovedanker! Ting er bedre i Trudelutt nå. Nå er det vel tid for å forflytte seg østover fra Sørlandet? Hvor er dette? Redigert 5.Februar.2014 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Fjord28cs Svart 5.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2014 Lars, båten ligger der snekka ligger på ditt bilde. Link to post
Pequod Svart 5.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2014 Kanskje for lett, men jeg prøver! Tatt i fjor vår, lenge før jeg fikk egen båt... Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Madserazzi Svart 5.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2014 #16840 Hankø? Link to post
Lars H. Svart 5.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2014 Nei, lenger syd på samme side av fjorden, i Norge. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mare Nostrum Svart 6.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2014 (redigert) #16840- Kan det være Helleskilen (i nærheten av Skjerhalden)? Redigert 6.Februar.2014 av Mare Nostrum (see edit history) Link to post
Framtia Svart 6.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2014 #16842: Sætre? Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Gunga Din Svart 6.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2014 Mens vi venter på flere gallionsfigurer, kan dere kanskje fortelle hvor Trudelutt ligger på dette bildet? #16834 Hei Lars....du fører ikke gjesteflagg, men jeg gjetter på Bohuslæn og Fisketången ?? S/Y Gunga Din Link to post
Lars H. Svart 6.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2014 #16840- Kan det være Helleskilen (i nærheten av Skjerhalden)? Riktig, Helleskilen på Hvaler og åpningen til kilen er bak til venstre av bildet ved seilbåten der vi også ligger. #16834 Hei Lars....du fører ikke gjesteflagg, men jeg gjetter på Bohuslæn og Fisketången ?? Den oppgaven er allerede løst, og vi ligger i Engelsviken i Oslofjorden. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Popeye70 Svart 6.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2014 #16842: Sætre? Ja, det må være innerst i Sætrepollen. Harket sitt hus synes helt til venstre, og indre båthavn ligger til høyre. SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Lars H. Svart 6.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2014 Her har vi funnet oss en fin hylle å legge til ved. Litt grunt var det slik at vi lå nedpå ved lavvann, men det var sandbunn og beskyttet farvann. Men hvor har vi surret oss inn nå? Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Madserazzi Svart 6.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2014 Havstensund traktene? Kan ligne litt på østsiden av Havsten. Link to post
Pequod Svart 6.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2014 #16842: Sætre? Korrekt! Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 6.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2014 Ja, det må være innerst i Sætrepollen. Harket sitt hus synes helt til venstre, og indre båthavn ligger til høyre. Riktig! Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Lars H. Svart 6.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2014 Havstensund traktene? Kan ligne litt på østsiden av Havsten. Er det mitt bilde du mener, så har du feil. Bildene er fra Norge. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 6.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2014 Til mitt bilde #16850 kan jeg jo komme med litt hjelp med et kartutsnitt med navn fjernet. Men da blir det vel for lett? Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
leopard Svart 6.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2014 Damholmene på nordre sandøy Link to post
Lars H. Svart 6.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2014 (redigert) Nix, Oslofjorden vestsiden! Redigert 6.Februar.2014 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Popeye70 Svart 6.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2014 #16850 = Talakshavn. Vurderte å sjekke ut stedet sist sommer... SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Lars H. Svart 6.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2014 Korrekt! Med kart ble det vel litt for lett? Vi lå riktignok ikke ute blant holmene som vel er det stedet som forbindes med Tallakshavn, men rotet oss helt inn nesten inne på badestranden som kartet under viser. Det var mye rart vi gjorde som ferske båteiere i 1988! Men vi hadde det fint med bading, sol og sommer i begynnelsen av juni. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Popeye70 Svart 6.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2014 Korrekt! Med kart ble det vel litt for lett? Vi lå riktignok ikke ute blant holmene som vel er det stedet som forbindes med Tallakshavn, men rotet oss helt inn nesten inne på badestranden som kartet under viser. Det var mye rart vi gjorde som ferske båteiere i 1988! Men vi hadde det fint med bading, sol og sommer i begynnelsen av juni. Ble lett med kart, ja. Alle har vært ferske. Det viktigste er å ikke bli skremt i begynnelsen, så man holder ut. Det har du vel bevist at du har klart. :-) SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn