Julie III Svart 24.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2014 Meg bekjent, er detEdholmarna som ligger i syd-vestre hjørnet av Daftö-Valö som blir kaldt Norskeholmen. Link to post
Arvid_A Svart 24.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2014 (redigert) Lars, for å komme til Edholmen/"Norskeholmen" må du gå sydover på vestsiden av Daftö-Valö. Etter at du har passert innløpet til Stigekilen på SB side, har du Norskeholmen rett frem i lagunen. Red.: Der ble jeg slått av Julie III, mens jeg drev og fikla med kartet... Redigert 24.Februar.2014 av Arvid_A (see edit history) Link to post
frank_berger Svart 24.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2014 Og så til nabolandet. Hvor har jeg tatt lettbåten og klatret høyt opp og tatt bilde av båten vår? Og holmen du ser til venstre i bildet,er vel Lykksalighetens ø ? Hadde gud ment det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plasttrær. Link to post
Lars H. Svart 24.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2014 Hva som kalles "Norskeholmen" er tydeligvis diskuterbart, men der vi lå og har ligget noen ganger, er i hvert fall en finstopp for videre ferdsel sydover. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
bliss X Svart 24.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2014 Link to post
Julie III Svart 24.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2014 Hvitsten! Link to post
Julie III Svart 24.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2014 Hva som kalles "Norskeholmen" er tydeligvis diskuterbart, men der vi lå og har ligget noen ganger, er i hvert fall en finstopp for videre ferdsel sydover. Er egentlig ikke so veldig diskuterbart Lars H. Mener det står skrevet i Havneboka. Gjør et søk "edholmerna norskeholmen" Link to post
Tampeservice Svart 26.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2014 Dere er jo så flinke så jeg begynner med dette litt vanskelige bildet. Kommer hint etterhvert. https://baatplassen.no/bildearkiv/21/21135/dsc_7387.jpg Link to post
Tampeservice Svart 26.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2014 Æhh, sliter med å få lagt ut bilde. jobber med saken. Link to post
Julie III Svart 26.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2014 Trærne sto veldig nære vann, så det må vel være ferskvann? Mjøsa? Link to post
Erik Svart 26.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2014 (redigert) Æhh, sliter med å få lagt ut bilde. jobber med saken. Hjalp deg litt. Trykket bare på bilde ikonet og limte inn adressen til bildet der Redigert 26.Februar.2014 av Erik (see edit history) Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Tampeservice Svart 26.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2014 Fra samme sted Link to post
Tampeservice Svart 26.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2014 Takk Erik! Link to post
Tampeservice Svart 26.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2014 Trærne sto veldig nære vann, så det må vel være ferskvann? Mjøsa? Ikke Mjøsa Link to post
sap_2000 Svart 26.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2014 (redigert) Fikk også ferskvannsfølelse. Drammenselva, Eiker / Hokksund et sted? Redigert 26.Februar.2014 av sap_2000 (see edit history) Mvh. SAP Link to post
Tampeservice Svart 26.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2014 Æsj, gikk jo lekende lett dette jo. Legger ut de andre bildene jeg tenkte skulle være hintene :) De siste bildene taler vel for seg... Link to post
MajorAndy Svart 27.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2014 (redigert) Jeg må sige, at jeg bliver imponeret hvis nogen tager denne: Redigert 27.Februar.2014 av MajorAndy (see edit history) Link to post
MajorAndy Svart 27.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2014 Nope Længere sydpå... Link to post
Hulda Svart 27.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2014 Nei vel. Er vi fremdeles i den norske delen av Bohuslän? Link to post
Svensk Svart 27.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2014 Nej Hulda. Ni har ingen del i Bohuslän även om det är uppenbart att några Norskar tror det. Link to post
GeirFrode Svart 27.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2014 Jeg må sige, at jeg bliver imponeret hvis nogen tager denne: Kan det være fra en av øyene utenfor Fjellbacka? Link to post
MajorAndy Svart 27.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2014 Jeg kan se, at der er behov for lidt hjælp her.. Billedet er taget på en ø. Vi ser mod solnedgangen i juni. Altså mod vestnordvest eller deromkring. Vi ser ud mod to større øer. Begge øer har en havn. På den nordligste havn er der en SSRS-station, der dækker store dele af dette område. Og vi er længere sydpå end Fjällbacka. En hel del længere sydpå, faktisk... Link to post
ebonita Svart 27.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2014 Skott i mörkret: Kornöarna? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn