Verrie Svart 22.August.2005 Link til dette innlegget Svart 22.August.2005 (redigert) Perlen, får jeg lov til å svare <{POST_SNAPBACK}> He he, nå røper du geografiske beliggenheten siden du er fra Grimstad med et slikt type spørsmål, men jada, jada Redigert 22.August.2005 av Perlen (see edit history) Link to post
jada Svart 22.August.2005 Link til dette innlegget Svart 22.August.2005 He he, nå røper du geografiske beliggenheten, men jada, jada <{POST_SNAPBACK}> Bildet er tatt fra en uvant vinkel. Er ikke sikkert det er så lett for almenheten å beskrive nøyaktig hvor det er. Link to post
Bitteliten Svart 22.August.2005 Link til dette innlegget Svart 22.August.2005 Ikke det heller. Gode forsøk, men for å hjelpe litt, så må du nok litt lenger syd. <{POST_SNAPBACK}> Mulig jeg er litt på bærtur her - men lenger syd - Gøteborg kanskje? Mener å ha sett noe slikt i nærheten av Långedrag sist helg Link to post
Verrie Svart 22.August.2005 Link til dette innlegget Svart 22.August.2005 Bildet er tatt fra en uvant vinkel. Er ikke sikkert det er så lett for almenheten å beskrive nøyaktig hvor det er. <{POST_SNAPBACK}> Nei, det er sikkert, men plassen bildet er tatt fra er et sted alle turister i aller største grad burde besøke grunnet dens glimrende beliggenhet...... Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 22.August.2005 Link til dette innlegget Svart 22.August.2005 Prøver med en jeg også : Hvor kan dette være mon tro ? <{POST_SNAPBACK}> Fjellbacka? M/Y Ellen Marie . www.g-mt.no Link to post
REM Svart 22.August.2005 Link til dette innlegget Svart 22.August.2005 Prøver med en jeg også : Hvor kan dette være mon tro ? <{POST_SNAPBACK}> Grundsund? Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
`MINA' Svart 23.August.2005 Link til dette innlegget Svart 23.August.2005 Jepp Fjellbacka? M/Y Ellen Marie <{POST_SNAPBACK}> Jepp Mvh `MINA` Link to post
GeirFrode Svart 23.August.2005 Link til dette innlegget Svart 23.August.2005 Mulig jeg er litt på bærtur her - men lenger syd - Gøteborg kanskje? Mener å ha sett noe slikt i nærheten av Långedrag sist helg <{POST_SNAPBACK}> Du er nok ikke helt på bærtur, men M/Y Ellen Marie har gjettet på samme stedet tror jeg, og det er ikke riktig sted nei. Link to post
REM Svart 23.August.2005 Link til dette innlegget Svart 23.August.2005 På tide å dra frem igjen denne, vel. Noen som ser hvor bildet er tatt?? <{POST_SNAPBACK}> Jo selvfølgelig, Andeby så klart. Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
GeirFrode Svart 23.August.2005 Link til dette innlegget Svart 23.August.2005 Jo selvfølgelig, Andeby så klart. <{POST_SNAPBACK}> Nei, det er nok ikke det heller. Hadde bildet vært litt tydeligere, så hadde det kanskje gått an å se et ganske kjent landemerke ute i horisonten. Det er litt klarere på originalbildet. Det er ca utenfor Gøteborg et sted. Vi fikk tips om øya fra en svenske vi kom i prat med på brygga i Marstrand. Han anbefalte denne havnen i stedet for Källö Knippla. Vi besøkte begge stedene, og jeg må si meg enig med karen, stedet jeg har tatt bildet på var koseligere. I tillegg var havnen helt lun og fin uansett vindretning. Det finnes også et artig lite museum der hvor de har satt en fiskeskøyte på land og knyttet denne inn til museumsbygningen, slik at du kan gå inn i båten og se hvordan fiskerne hadde det før i tiden. Hjelper det nå??? Link to post
Verrie Svart 23.August.2005 Link til dette innlegget Svart 23.August.2005 Får vel debutere med et bilde her jeg også, hvor er dette ? <{POST_SNAPBACK}> Er der ingen som klarer denne da ?????? Link to post
GeirFrode Svart 23.August.2005 Link til dette innlegget Svart 23.August.2005 Er der ingen som klarer denne da ?????? <{POST_SNAPBACK}> Kom med noen hint da? Link to post
jada Svart 23.August.2005 Link til dette innlegget Svart 23.August.2005 Kom med noen hint da? <{POST_SNAPBACK}> Hintet tidligere i tråden var vel at jeg spurte om jeg kunne få lov til å svare. Perlen mente da at den geografiske beliggenheten ble røpet. Link to post
GeirFrode Svart 23.August.2005 Link til dette innlegget Svart 23.August.2005 Hintet tidligere i tråden var vel at jeg spurte om jeg kunne få lov til å svare. Perlen mente da at den geografiske beliggenheten ble røpet. <{POST_SNAPBACK}> Jeg så den jeg også. Men ok, det er vel andre som tar den da sikkert. Det sier ikke meg noe mer ihvertfall, selv om jeg kanskje har vært i nærheten en gang eller to........ Link to post
Verrie Svart 23.August.2005 Link til dette innlegget Svart 23.August.2005 Jeg så den jeg også. Men ok, det er vel andre som tar den da sikkert. Det sier ikke meg noe mer ihvertfall, selv om jeg kanskje har vært i nærheten en gang eller to........ <{POST_SNAPBACK}> Nå røper jeg garantert alt for mye, men kan si såpass at nesten alle som har besøkt Grimstad med båt, har også vært her. Nu burde svarene hagle !!!! Link to post
PanPan Svart 23.August.2005 Link til dette innlegget Svart 23.August.2005 Nå røper jeg garantert alt for mye, men kan si såpass at nesten alle som har besøkt Grimstad med båt, har også vært her. <{POST_SNAPBACK}> Den nordlige innseilingen til Grimstad. Kommer man nordfra passerer man Hestnesøy, ca en nautisk mil lenger syd tar man av tvert ti styrbord og inn denne leden. Bildet er tatt fra Malø?? Kan det stemme?? Link to post
Verrie Svart 23.August.2005 Link til dette innlegget Svart 23.August.2005 Den nordlige innseilingen til Grimstad. Kommer man nordfra passerer man Hestnesøy, ca en nautisk mil lenger syd tar man av tvert ti styrbord og inn denne leden. Bildet er tatt fra Malø?? Kan det stemme?? <{POST_SNAPBACK}> Utmerket PanPan!! Neste sommer, dersom dere er i disse farvann, ta da en tur opp på toppen av indre maløya og dere vil da ha fri utsikt til nevnte sted, samt begge sund utfra maløya samt indre og ytre inne i bukta. En av de finere utsiktspunkter som finnes. Ser at det nå er merket tursti oppå heia der..... Link to post
`MINA' Svart 23.August.2005 Link til dette innlegget Svart 23.August.2005 Hvor i allverden kan dette være da ? Mvh `MINA` Link to post
PanPan Svart 23.August.2005 Link til dette innlegget Svart 23.August.2005 (redigert) Hvor i allverden kan dette være da ? <{POST_SNAPBACK}> Med mindre det ikke er fra et meget kjent sted synes jeg du bør gi hint. Kan det være fra Svenner? Er litt usikker på den gule laven (eller hva det er) på berget.... men?? Eller er det et sted som er omtalt i en av Vilhelm Krags sørlandsviser.... Uvår? Redigert 23.August.2005 av PanPan (see edit history) Link to post
pete Svart 23.August.2005 Link til dette innlegget Svart 23.August.2005 (redigert) Bildet må være tatt omtrent fra fyret på Svenner, det er Murer'n som skvalper midt i bildet. Innseilinga er jo med prikken rett i berget under føttene til fotografen. Eller? Jeg er litt usikker på de ytterste skjæra sin høyde, de er kanskje høyere på Svenner. Men her er jo bildet tatt med endel overhøyde så det er kanskje slik det ser ut? Redigert 23.August.2005 av pete (see edit history) Link to post
GeirFrode Svart 23.August.2005 Link til dette innlegget Svart 23.August.2005 Legger ut et bilde til som er tatt på samme sted som det andre med utsikten. Har bare snudd meg litt rundt. Hjelper det nå da? Forøvrig burde reg.nr på båten også gi en god indikasjon på stedet. I hvertfall for de som har vært i nærheten.. Link to post
pete Svart 23.August.2005 Link til dette innlegget Svart 23.August.2005 (redigert) hmmmmmmmmmmmmm......... Redigert 23.August.2005 av pete (see edit history) Link to post
`MINA' Svart 23.August.2005 Link til dette innlegget Svart 23.August.2005 Med mindre det ikke er fra et meget kjent sted synes jeg du bør gi hint. Kan det være fra Svenner? Bildet må være tatt omtrent fra fyret på Svenner, det er Murer'n som skvalper midt i bildet. Denne var for lett når riktig svar kommer så fort Mvh `MINA` Link to post
`MINA' Svart 23.August.2005 Link til dette innlegget Svart 23.August.2005 Prøver meg med en liten til siden den forrige gikk så raskt : Mvh `MINA` Link to post
Allan E Svart 23.August.2005 Link til dette innlegget Svart 23.August.2005 Kan det være miniatyr bølgekraftverket utenfor jomfruland? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn