`MINA' Svart 23.August.2005 Link til dette innlegget Svart 23.August.2005 Kan det være miniatyr bølgekraftverket utenfor jomfruland? <{POST_SNAPBACK}> Det har du helt rett i. Dette er bølgekraftverket Buldra som testes ut utenfor Jomfruland. Mvh `MINA` Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 23.August.2005 Link til dette innlegget Svart 23.August.2005 Legger ut et bilde til som er tatt på samme sted som det andre med utsikten. Har bare snudd meg litt rundt. Hjelper det nå da? Forøvrig burde reg.nr på båten også gi en god indikasjon på stedet. I hvertfall for de som har vært i nærheten.. <{POST_SNAPBACK}> hmm, litt på tynn is her, men hva med Hønø utenfor Gøteborg? M/Y Ellen Marie . www.g-mt.no Link to post
GeirFrode Svart 23.August.2005 Link til dette innlegget Svart 23.August.2005 hmm, litt på tynn is her, men hva med Hønø utenfor Gøteborg? M/Y Ellen Marie <{POST_SNAPBACK}> GRATULERER!! Det er riktig!En koselig liten plass litt utenom den verst traffikerte leden. Kan anbefales på det varmeste. Fint sanitæranlegg, og bevoktet havn. Ikke akkurat verdens navle, men det er bare deilig etter min mening. Restauranten holdt lavere priser enn rundt på de andre mere kjente havnene også. Link to post
Skipper Worse Svart 23.August.2005 Link til dette innlegget Svart 23.August.2005 På tide med noe fra ikke-mesopotamiske strøk. Hvor er dette: I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Bitteliten Svart 23.August.2005 Link til dette innlegget Svart 23.August.2005 På tide med noe fra ikke-mesopotamiske strøk. Hvor er dette:Første innfallelse - kan ikke være på Vestlandet - for det er jo fint vær! Men så synes jeg det ligger noe svært noe som ligner på en Princess V klasse på havna -og slike båter er det flest av på Vestlandet. Er jeg på villspor? Link to post
Skipper Worse Svart 23.August.2005 Link til dette innlegget Svart 23.August.2005 Første innfallelse - kan ikke være på Vestlandet - for det er jo fint vær! Vi har bare fint vær. Det kommer jo an på hvordan du definerer det. Østlendinger er jo lite tolerante i så måte. Men så synes jeg det ligger noe svært noe som ligner på en Princess V klasse på havna -og slike båter er det flest av på Vestlandet. Steike meg, du har gode øine. Det så jeg ikke engang da jeg tok bildet!! V-klasse og andre teltbåter er jo heller ikke i min gate, vet De. I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 23.August.2005 Link til dette innlegget Svart 23.August.2005 Første innfallelse - kan ikke være på Vestlandet - for det er jo fint vær! <{POST_SNAPBACK}> joda, det kan være Vestlandet. Tror det var en onsdag i juni det hadde sol denne sommeren M/Y Ellen Marie . www.g-mt.no Link to post
JanB Svart 23.August.2005 Link til dette innlegget Svart 23.August.2005 Men så synes jeg det ligger noe svært noe som ligner på en Princess V klasse på havna -og slike båter er det flest av på Vestlandet. Er jeg på villspor? <{POST_SNAPBACK}> Det er nok ikkje så uvanleg med store Princessar i denne hamna, nei. Såg tre stk på 45 fot ++ då eg var innom Bekkjarvik i sommar. Hadde forresten ei artig oppleving inne i "kjøpesenteret" til venstre i bildet i sommar. Her heng ei rekke gamle bilde frå fiskeriaktivitet og flåte i Austevoll. Og tilfeldigvis fann eg eit fotografi av den engelske kutteren til bestefaren min. Bildet var frå ca 1916, altså lenge før han overtok. Båten høyrde den gong til i Austevoll, men havna seinare på rogalandske hender. Bildet blei sjølvsagt avfotografert. Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
JanB Svart 23.August.2005 Link til dette innlegget Svart 23.August.2005 Men kor er dette? Og kva er den spesielle historia om denne plassen og det me ser (litt av) på bildet? PS: Matrosen t.v har ikkje noko med saka å gjera... Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Guest Skjælø Svart 24.August.2005 Link til dette innlegget Svart 24.August.2005 Det må vel være den plassen ut mot havet der en muligens har hatt besøk virkelig langveis fra Link to post
Mini Svart 24.August.2005 Link til dette innlegget Svart 24.August.2005 Dette er en UFO ring. Jeg er faktisk ikke kar om å huske hva stedet heter, men jeg har kjørt med fergen som har mynt innkast. I tilleg har jeg opplevd museet på loftet i lensmannsgården, fikk omvisning av hun som hadde samlet sakene. Link to post
index Svart 24.August.2005 Link til dette innlegget Svart 24.August.2005 Espevær heter plassen... "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
JanB Svart 24.August.2005 Link til dette innlegget Svart 24.August.2005 Espevær heter plassen... <{POST_SNAPBACK}> Ja,da. Dette er litt av UFO-ringen på Espevær i Bømlo kommune, Sunnhordland. Her er eit bilde av heile ringen, slik han tok seg ut i sommar: Ringen dukka "plutseleg" opp for 30 år sidan. Ingen har så langt funne ei god forklaring, og enkelte meiner at det blei observert flygande lys o.l like før ringen oppstod. Les meir her. Espevær er ein flott plass å besøka med mykje spennande å sjå. Muséet du kallar lensmansgården, mini, heiter Baadehuset (etter stavangermannen Baade som bygde det). Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Bitteliten Svart 24.August.2005 Link til dette innlegget Svart 24.August.2005 (redigert) Steike meg, du har gode øine. Det så jeg ikke engang da jeg tok bildet!! V-klasse og andre teltbåter er jo heller ikke i min gate, vet De. <{POST_SNAPBACK}> Unge friske øyne vet De. Men hvor dette er - ingen aning. Redigert 24.August.2005 av Bitteliten (see edit history) Link to post
Baywatch Svart 24.August.2005 Link til dette innlegget Svart 24.August.2005 Og hvor er så dette? Link to post
Skipper Worse Svart 24.August.2005 Link til dette innlegget Svart 24.August.2005 joda, det kan være Vestlandet. Tror det var en onsdag i juni det hadde sol denne sommeren M/Y Ellen Marie Bildet er tatt 9. juli 2005, så da har det vært to dager med finvær her vest, da!! Og ganske riktig som janb ga uttrykk for, det er Bekkjarvik i Austevoll. Bildet tok jeg bare for å ha dokumentasjon for allerede eksisterende falleferdige bygninger, før hekkbølgene mine traff strandlinjen ... I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 24.August.2005 Link til dette innlegget Svart 24.August.2005 Bildet er tatt 9. juli 2005, så da har det vært to dager med finvær her vest, da!! <{POST_SNAPBACK}> he, he ja, eller så tok jeg feil. Ingen av delen virker særlig sannsynlig. M/Y Ellen Marie . www.g-mt.no Link to post
JanB Svart 24.August.2005 Link til dette innlegget Svart 24.August.2005 Og hvor er så dette? <{POST_SNAPBACK}> Trur me treng hint eller større bilde... Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Baywatch Svart 25.August.2005 Link til dette innlegget Svart 25.August.2005 Hint: En av de sterkeste strømmene i landet. Link to post
PanPan Svart 25.August.2005 Link til dette innlegget Svart 25.August.2005 (redigert) Hint: En av de sterkeste strømmene i landet. <{POST_SNAPBACK}> Skudd i mørket: Jeg har hørt at det skal være meget sterk strøm ved utløpet av Ånasira av og til... Bildet er fra et område med relativt solid vegetasjon, så jeg antar det er fra et sted relativt langt syd... 09:39: Ser av bilder på nettet fra området jeg foreslår at det neppe er der (har mer markerte fjellpartier). Neste skudd i mørket: Er Alverstraumen et stikkord her??? Redigert 25.August.2005 av PanPan (see edit history) Link to post
Baywatch Svart 25.August.2005 Link til dette innlegget Svart 25.August.2005 Neste skudd i mørket: Er Alverstraumen et stikkord her??? <{POST_SNAPBACK}> Vi skal nok betydelig lengre nord! Link to post
JanB Svart 25.August.2005 Link til dette innlegget Svart 25.August.2005 Saltstraumen???? (NB: har aldri vore der...) Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Baywatch Svart 25.August.2005 Link til dette innlegget Svart 25.August.2005 Ikke så langt nord. Link to post
Baywatch Svart 25.August.2005 Link til dette innlegget Svart 25.August.2005 (redigert) Og hvor er så dette? <{POST_SNAPBACK}> Er litt klønete med bilder. Får ikke til å forstørre det, ble bare veeeeldig kornete. Gir heller et mer preist hint: Nord-europas nest sterkeste tidevannstrøm ( i følge en nettside jeg fant). Innerst i en fjord... Redigert 25.August.2005 av Cand. noe (see edit history) Link to post
PanPan Svart 25.August.2005 Link til dette innlegget Svart 25.August.2005 Er litt klønete med bilder. Får ikke til å forstørre det, ble bare veeeeldig kornete. Gir heller et mer preist hint: Nord-europas nest sterkeste tidevannstrøm. Innerst i en fjord... <{POST_SNAPBACK}> Tror du må gi et mer konkret hint..... Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn