NOR_Gandsfjord Svart 29.August.2005 Link til dette innlegget Svart 29.August.2005 (redigert) maange år siden jeg hadde båten på de trakter (< 1995) men er det ikke middagsbukta da? Redigert 29.August.2005 av surprise (see edit history) S/Y Surprise Link to post
bliss X Svart 29.August.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2005 Ingen som er i nærheten av målet Blir nok for vanskelig, denne her. Kommer med tips (supplerende bilde) senere. Lasse Link to post
Fenix Svart 29.August.2005 Link til dette innlegget Svart 29.August.2005 Jeg lurer på om du kanskje er på vei mot Nesset i Bunnefjorden...? Link to post
bliss X Svart 29.August.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2005 Jeg lurer på om du kanskje er på vei mot Nesset i Bunnefjorden...? Nei. Fenix. du er på helt feil sted. Jeg kommer som sagt tilbake med flere opplysninger senere. Link to post
Allan E Svart 29.August.2005 Link til dette innlegget Svart 29.August.2005 Er det saltvann vi ser, Lasse Link to post
REM Svart 29.August.2005 Link til dette innlegget Svart 29.August.2005 Rakk du rundt Tofte med HR'en din i helga da Lasse. Kan det kanskje være "Astor territory" inne i Drammensfjorden? Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
PanPan Svart 29.August.2005 Link til dette innlegget Svart 29.August.2005 Rakk du rundt Tofte med HR'en din i helga da Lasse. Kan det kanskje være "Astor territory" inne i Drammensfjorden? <{POST_SNAPBACK}> Ser ikke bort fra at Lasse har vært på biltur, eller på tur i et bilde-arkiv.... Link to post
Gunga Din Svart 29.August.2005 Link til dette innlegget Svart 29.August.2005 Ser ikke bort fra at Lasse har vært på biltur......................... <{POST_SNAPBACK}> kan det vara 'fjordarna' eller sjön der uppe vid Hönefoss? S/Y Gunga Din Link to post
bliss X Svart 29.August.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2005 kan det vara 'fjordarna' eller sjön der uppe vid Hönefoss? Ikke så dumt forslag Gunga. La oss vente på neste bilde som kommer i ettermiddag, da jeg ikke har det tilgjengelig her jeg befinner meg nå. Link to post
bliss X Svart 29.August.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2005 Her kommer tipset, som jeg håper vil gjøre oppgaven løsbar. Bildet er fra samme sted, men litt lenger nord Link to post
bliss X Svart 29.August.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2005 Krøderen. Link to post
HaJ Svart 5.September.2005 Link til dette innlegget Svart 5.September.2005 Prøver et nytt bilde! Er kanskje lettere å se hvor dette er enn forrige bilde som fortsatt står ubesvart.. Hvor er dette? Hjemmeside/blogg Link to post
Briggfruen Svart 5.September.2005 Link til dette innlegget Svart 5.September.2005 Bildet er fra Brønnøysund, med brua og Torghatten i bakgrunnen. Anbefaler stedet (er en smule innhabil - utflyttet Brønnøyværing) og Helgelandskysten på det varmeste. Briggfruen Link to post
HaJ Svart 5.September.2005 Link til dette innlegget Svart 5.September.2005 Det er Brønnøysund. Hjemmeside/blogg Link to post
HaJ Svart 5.September.2005 Link til dette innlegget Svart 5.September.2005 Noen som vet hvor dette er? Det håper jeg virkelig for jeg har ingen anelse!! Tok dette i sommer under vår transportetappe hjem med ny båt. Knipset i vei langs kysten, og husker i ettertid ikke hvor dette bildet egentlig var tatt Hjemmeside/blogg Link to post
PanPan Svart 5.September.2005 Link til dette innlegget Svart 5.September.2005 Du er ved Hestskjær fyr på kysten av Møre og Romsdal! Link to post
HaJ Svart 5.September.2005 Link til dette innlegget Svart 5.September.2005 Takk for svar PanPan! Jeg har et til som jeg ikke kan huske hvor det er. Ble tatt etter det forrige bildet, så det må være lenger nord. Men hvor??? (Man skal vel strengt tatt sitte med fasiten når man legger ut spørsmål i denne tråden... Men med baatplassenmedlemmer fra hele vår lange kyststripe regner jeg med at noen sitter inne med det rette svaret og kan hjelpe meg ) Hjemmeside/blogg Link to post
PanPan Svart 5.September.2005 Link til dette innlegget Svart 5.September.2005 Nå, jeg synes denne varianten hvor den som poster ønsker å oppklare hva han har tatt bilde av er ganske artig også jeg! I alle fall når det gjelder så markerte motiver som fyr! Her har du tatt bilde av Kjeungskjær fyr. Det befinner seg utenfor Ørlandet. :flag:Så fint vær du hadde på turen! Link to post
HaJ Svart 5.September.2005 Link til dette innlegget Svart 5.September.2005 Takk igjen for hjelpen! Jo, det var et nydelig vær på turen hjem. Synd å måtte passere så mange fine plasser uten å stoppe. Møtte en kar i Rørvik som mente det var misbruk av kysten å gå fra A til B slik vi gjorde. Men, med blant annet barn som ventet hjemme var det bare å gå mens været var brukbart. Og det var det til gangs. Fint Stadt-vær, og flatt hav over Hustadvika og Folla. Mega-flaks!! Håper å kunne ta en slik tur igjen, men med hele ferien (og vel så det) foran seg.Kanskje noen vet hvor dette er nå? Hjemmeside/blogg Link to post
PanPan Svart 5.September.2005 Link til dette innlegget Svart 5.September.2005 Kanskje noen vet hvor dette er nå? <{POST_SNAPBACK}> ...hmm... er det et sted i Lofoten?? Link to post
HaJ Svart 5.September.2005 Link til dette innlegget Svart 5.September.2005 (redigert) ...hmm... er det et sted i Lofoten?? <{POST_SNAPBACK}> Det er ikke i mine hjemtrakter (dvs ikke i Nordland). Godt kjent fordi det er så værhardt der... Redigert 5.September.2005 av HaJ (see edit history) Hjemmeside/blogg Link to post
PanPan Svart 5.September.2005 Link til dette innlegget Svart 5.September.2005 Det er ikke i mine hjemtrakter (dvs ikke i Nordland). Godt kjent fordi det er så værhardt der... <{POST_SNAPBACK}> .... kan det være ved Stadt-landet?? Link to post
HaJ Svart 5.September.2005 Link til dette innlegget Svart 5.September.2005 .... kan det være ved Stadt-landet?? <{POST_SNAPBACK}> Jepp! "Ytterste yttersia" Hjemmeside/blogg Link to post
PanPan Svart 5.September.2005 Link til dette innlegget Svart 5.September.2005 Jepp! "Ytterste yttersia" <{POST_SNAPBACK}> Rart med det. Har alltid interessert meg for kystlandet. Har gått med egen båt til Lindesnes (skagerrak-kysten), har gått strekningen Stavanger - Kirkenes med kystrute og hurtigruta (som vi også tok retur til Trondheim med). Da husker man, eller i alle fall drar kjensel på, visse særtrekk. Så når det ikke var Lofoten måtte det være Stadtlandet! Skal også røpe en liten hemmelighet - det er ingen sak å brette ut info om norske fyr når man har funnet et så praktfullt nettsted som dette: http://www.fyr.no/soer.html Flotte bilder, eksemplarisk i tekst-info, en nytelse for båtfolk! Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn