Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Rakk du rundt Tofte med HR'en din i helga da Lasse. Kan det kanskje være "Astor territory" inne i Drammensfjorden?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Takk for svar PanPan!

Jeg har et til som jeg ikke kan huske hvor det er. Ble tatt etter det forrige bildet, så det må være lenger nord. Men hvor???

(Man skal vel strengt tatt sitte med fasiten når man legger ut spørsmål i denne tråden... Men med baatplassenmedlemmer fra hele vår lange kyststripe regner jeg med at noen sitter inne med det rette svaret og kan hjelpe meg :blush: )

Bilde

Nå, jeg synes denne varianten hvor den som poster ønsker å oppklare hva han har tatt bilde av er ganske artig også jeg! I alle fall når det gjelder så markerte motiver som fyr! :lol:

Her har du tatt bilde av Kjeungskjær fyr. Det befinner seg utenfor Ørlandet. :flag:Så fint vær du hadde på turen!

Takk igjen for hjelpen! Jo, det var et nydelig vær på turen hjem. Synd å måtte passere så mange fine plasser uten å stoppe. Møtte en kar i Rørvik som mente det var misbruk av kysten å gå fra A til B slik vi gjorde. Men, med blant annet barn som ventet hjemme var det bare å gå mens været var brukbart. Og det var det til gangs. Fint Stadt-vær, og flatt hav over Hustadvika og Folla. Mega-flaks!! Håper å kunne ta en slik tur igjen, men med hele ferien (og vel så det) foran seg.

Kanskje noen vet hvor dette er nå?

Bilde

:yesnod:  :yesnod:  :yesnod:  Jepp! "Ytterste yttersia"  :cool:

<{POST_SNAPBACK}>

Rart med det. Har alltid interessert meg for kystlandet. Har gått med egen båt til Lindesnes (skagerrak-kysten), har gått strekningen Stavanger - Kirkenes med kystrute og hurtigruta (som vi også tok retur til Trondheim med).

Da husker man, eller i alle fall drar kjensel på, visse særtrekk. Så når det ikke var Lofoten måtte det være Stadtlandet!

Skal også røpe en liten hemmelighet - det er ingen sak å brette ut info om norske fyr når man har funnet et så praktfullt nettsted som dette:

http://www.fyr.no/soer.html

Flotte bilder, eksemplarisk i tekst-info, en nytelse for båtfolk! :flag:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...