Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

...nærmere bestemt Frederiksholms kanal. Med det gamle bryghus i baggrunden:

Anlæg ved Frederiksholm Kanal[redigér | redigér wikikode]
225px-W_bryghus.jpg
Kongens Bryghus, opført i 1618

I 1606-8 byggedes et nyt bryghus på Slotsholmen, der hurtigt blev opgivet. I 1618 under Christian d. IV indrettes bryghuset i en tidligere bastion, den nuværende markante bygning på hjørnet af Frederiksholm Kanal og Christians Brygge. Huset tjente som bryghus de følgende 150 år. Bygningen blev hærget af en ildebrand i 1632 og blev udsat for et stormangreb af svenskerne i 1659. Disse ulykker medførte måske at bryghuset blev forpagtet til Peter Klovman en borger i byen. Han fik eneret til at forsyne hofholdningen, Kastellet og flåden med øl og havde ret til at brygge flere forskellige overgærede ølsorter. Dette var ikke til det Københavnske bryggerlaugs udelte tilfredshed, der klagede flere gange over hans stigende omsætning der ødelagde deres forretning. I 1701 førte det til, at han ikke måtte handle med øltappere og kroersker. Hans efterfølger Joris Klovman lå også i konstant diskussion med bryggerlauget. Til sidst opgav de dygtige forpagtere og det blev bryggerlauget, der blev forpagter af bryghuset i 1739 for den årlige sum af 3000 rigsdaler

http://da.wikipedia.org/wiki/Kongens_Bryghus

Af dømme efter bevoksningen i baggrunden er vi oppe i en af fjordene? Gullmarfjorden et sted?

I øvrigt undrer det mig at du ikke har taget min #17590 , Svensk.....?

Nej Gullmarsfjorden är det inte. Om du tittar riktigt noga ser du att jag har ett Norskt gästflagg.

Din bild är på gränsen till Astorregeln därför avvaktar jag en stund till.

Sympatisk, Svensk. Dog er Astor-reglen så vidt jeg husker en landmil (=10 km) og dette ligger næsten tre gange længere væk fra din hjemmehavn end det...så du KAN jo godt svare. Dog mærkeligt at ingen andre har taget den endnu...

Då har jag ännnu en gång rota mig bort så jag inte vet var jag är :confused::confused:

Hvor ligger dette pittoreske hus? (forventer meget hurtigt svar....)

bilde

Denne bommar jag på om det är bortåt 3 landmil från Kungshamn :confused: .

Av växter och berg att döma är vi ut i skärgården en bit. Vi borde vara i närheten an Hamburgsund o Hamburgö men detta är bara drygt 2 landmil.

Båten är med största säkerhet byggd i närheten av Henån och gräset växer ända ner mot vattnet så vi är nog inte ända ut i ytterskärgården.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...