Svensk Svart 26.November.2014 Link til dette innlegget Svart 26.November.2014 Svensk skrev On 26.11.2014 at 6.22: Ny problem. Var har detta gäng "parkerat" ? Ledtråd är att Lars H har beskrivit flera gånger att han går denna väg när vädret är lite sämre och han passerar då ca 420 m no om där vi ligger. Link to post
Lars H. Svart 26.November.2014 Link til dette innlegget Svart 26.November.2014 Da må det vel være i den lille kilen på holmen med et geistlig navn? Eller kanskje i kilen på holme nr.2 nord for denne? Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
MajorAndy Svart 26.November.2014 Link til dette innlegget Svart 26.November.2014 Svensk, fin analyse men vi skal cirka 15 NM syd for Kungshamn. Hjælper det? Link to post
Svensk Svart 27.November.2014 Link til dette innlegget Svart 27.November.2014 MajorAndy skrev On 26.11.2014 at 16.13: Svensk, fin analyse men vi skal cirka 15 NM syd for Kungshamn. Hjælper det? 15 nm då är vi på Härmanö, Råön eller inne i strömmarna någon stans, Detta hjälper tyvärr inte. Är helt "ur kurs"- Link to post
MajorAndy Svart 27.November.2014 Link til dette innlegget Svart 27.November.2014 Tampen brænder...Lidt hjælp er på sin plads. Denne meget populære ø har et ensomt beliggende "dambad" og når man går tilbage fra dette bad passerer man dette hus, der ligger ved en sydvendt vig. Link to post
REM Svart 27.November.2014 Link til dette innlegget Svart 27.November.2014 (redigert) Er du på Kjærringø Major? Redigert 27.November.2014 av REM (see edit history) Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
MajorAndy Svart 27.November.2014 Link til dette innlegget Svart 27.November.2014 (redigert) Bingo! Huset ligger lige præcis i midten af dette billede - ved den lille sydvendte vig. Går man øen rundt kommer man lige forbi huset. Dambadet ses nederst i midten. Men dette er måske en indikation af at ikke så mange forlader deres både, når man ligger i Käringön...? Redigert 27.November.2014 av MajorAndy (see edit history) Link to post
Svensk Svart 27.November.2014 Link til dette innlegget Svart 27.November.2014 Lars H. skrev On 26.11.2014 at 14.54: Da må det vel være i den lille kilen på holmen med et geistlig navn? Eller kanskje i kilen på holme nr.2 nord for denne? Och då är vi på _ _ _ _holmen. Link to post
Lars H. Svart 27.November.2014 Link til dette innlegget Svart 27.November.2014 Da må det vel være Munkholmen før en kommer ut på Humparne på sydgående. Og som Svensk sier, går en den leia jeg har markert med rødt, slipper en unna en del av strekningen fra Dannemark og nedover Humparne når sydvesten står på. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Svensk Svart 27.November.2014 Link til dette innlegget Svart 27.November.2014 Lars H. skrev On 27.11.2014 at 10.40: Da må det vel være Munkholmen før en kommer ut på Humparne på sydgående. Og som Svensk sier, går en den leia jeg har markert med rødt, slipper en unna en del av strekningen fra Dannemark og nedover Humparne når sydvesten står på. Nej Lars. Här missförstog vi varann. Vi är 11,3 nm fågelvägen söderut. Vi är på _ _ _ _holmen innanför _ _ _nöarna Link to post
MajorAndy Svart 27.November.2014 Link til dette innlegget Svart 27.November.2014 Lyngholmen ...? Link to post
Svensk Svart 27.November.2014 Link til dette innlegget Svart 27.November.2014 MajorAndy skrev On 27.11.2014 at 11.55: Lyngholmen ...? Nej Lyngholmen är inte rätt. Det börjar på L och slutar på holmen. Bara att finna fram kart och leta. Link to post
Lars H. Svart 27.November.2014 Link til dette innlegget Svart 27.November.2014 Det ble sagt at det var et sted der jeg tar en beskyttet lei i dårlig vær. Og med den avstanden du sier fra området ved Humparne, kan det kanskje være i området øst av Kornön der jeg tar leia nordover fra Lysekil, gjennom sundet ved Saltön og nord om Lumpan til Malmön Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tombåt Svart 27.November.2014 Link til dette innlegget Svart 27.November.2014 Hvordan legger man inn bilder her? prøver å følge anvisningen med å klikke på bilde for så å trykke kopier, men det hjelper ikke. (skal ikke skryte på meg de største datakunnskapene, men trodde jeg skulle fixet dette ) Link to post
Svensk Svart 27.November.2014 Link til dette innlegget Svart 27.November.2014 Lars H. skrev On 27.11.2014 at 13.52: Det ble sagt at det var et sted der jeg tar en beskyttet lei i dårlig vær. Og med den avstanden du sier fra området ved Humparne, kan det kanskje være i området øst av Kornön der jeg tar leia nordover fra Lysekil, gjennom sundet ved Saltön og nord om Lumpan til Malmön Nu är du nära Lars H. Link to post
Svensk Svart 27.November.2014 Link til dette innlegget Svart 27.November.2014 Tombåt skrev On 27.11.2014 at 14.08: Hvordan legger man inn bilder her? prøver å følge anvisningen med å klikke på bilde for så å trykke kopier, men det hjelper ikke. (skal ikke skryte på meg de største datakunnskapene, men trodde jeg skulle fixet dette ) Jag fick god hjälp av Lars H. Han är en god "hacker" Link to post
Lars H. Svart 27.November.2014 Link til dette innlegget Svart 27.November.2014 Hei Tombåt. Som Svensk sier, så hjalp jeg ham med en detaljert (teskje) metode for hvordan legge inn bilder. Du finner den på trudelutt.com/klas Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tombåt Svart 27.November.2014 Link til dette innlegget Svart 27.November.2014 Se der ja nu ble alt så meget bedre. Du ser kanskje hvor det er også du Lars? Link to post
Lars H. Svart 27.November.2014 Link til dette innlegget Svart 27.November.2014 Da må holmen hete Lindholmen Svensk, like før en kommer opp mot Lumpan. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
MajorAndy Svart 27.November.2014 Link til dette innlegget Svart 27.November.2014 (redigert) Tombåt skrev On 27.11.2014 at 14.38: Se der ja nu ble alt så meget bedre. Du ser kanskje hvor det er også du Lars? Dette er vel kabelfærgen i Strömmarna nord for Orust? Redigert 27.November.2014 av MajorAndy (see edit history) Link to post
Gunga Din Svart 27.November.2014 Link til dette innlegget Svart 27.November.2014 #17627 S/Y Gunga Din Link to post
Gunga Din Svart 27.November.2014 Link til dette innlegget Svart 27.November.2014 MajorAndy skrev On 27.11.2014 at 7.33: Denne meget populære ø har et ensomt beliggende "dambad" og når man går tilbage fra dette bad passerer man dette hus, der ligger ved en sydvendt vig. det var dærfor jeg ikke grejjede sjøboden................trodde ikke det var mulig o komme inn der som gubbe S/Y Gunga Din Link to post
MajorAndy Svart 27.November.2014 Link til dette innlegget Svart 27.November.2014 Gunga Din skrev On 27.11.2014 at 15.30: det var dærfor jeg ikke grejjede sjøboden................trodde ikke det var mulig o komme inn der som gubbe Dårlig undskyldning, Gunga. Herrbadet er samme vej - bare lidt længere..og helt ude på sydvestsiden er der et "blandet bad" med den flotteste udsigt til Måseskär: Link to post
Tombåt Svart 27.November.2014 Link til dette innlegget Svart 27.November.2014 MajorAndy skrev On 27.11.2014 at 15.26: Dette er vel kabelfærgen i Strömmarna nord for Orust? Riktig nærmere bestemt Malø leden Link to post
Svensk Svart 27.November.2014 Link til dette innlegget Svart 27.November.2014 Lars H. skrev On 27.11.2014 at 14.48: Da må holmen hete Lindholmen Svensk, like før en kommer opp mot Lumpan. Som vanligt kom du gott i riktig hamn. Som du ser är det mer plats i den lilla kilen än man kan tro. När vi har stuva väl har vi fått plats 13 båtar. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn