Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Som vanligt kom du gott i riktig hamn.

Som du ser är det mer plats i den lilla kilen än man kan tro.

När vi har stuva väl har vi fått plats 13 båtar.

Men jeg fikk jo god hjelp. Her et kartutsnitt over hvor jeg går i dårlig vær fra Lysekil og opp mot Malmön. Det er godt å slippe unna det åpne området fra Lysekil og opp mot Kornön. Lindholmen sees midt i bildet nesten øverst der leien min går rett mot Malmön.

bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Vi måste lösa var denna felnavigerade båt :confused::confused: hamnat

Detta är en Norsk ö .

På denna ö finns ett träd som skall vara Skandinaviens största i sitt slag. Båten ligger ca 200-300 m från en av fyrarna på ön.

Det förekommer mycket fågelmärkning på ön och de som var här sommaren 2014 har med största säkerhet sett båten om de gått en tur.

bilde

Redigert av Svensk (see edit history)

Detta är en Norsk ö .

På denna ö finns ett träd som skall vara Skandinaviens största i sitt slag. Båten ligger ca 200-300 m från en av fyrarna på ön.

Det förekommer mycket fågelmärkning på ön och de som var här sommaren 2014 har med största säkerhet sett båten om de gått en tur.

Da kan det vel være Jomfruland?

Tja? Høres ut som Jomfruland?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Tja? Høres ut som Jomfruland?

Jomfruland är :thumbsup::thumbsup::thumbsup: .

Jag trodde det var många som sett denna. När vi var där i slutet av juli var det många som fotograferade denna båt som hamnat lite "off side".

Vi tyckte Jomfruland var en mycket fin ö/plats. Från början var det meningen att vi bara skulle övernatta men vi blev kvar i 4 nätter. Hit kommer vi att återvända.

Mera ledtrådar.

Vi ligger strax norr om kustens mest beryktade sträcka.

Den lilla gästhamnen ligger på en ö där det går en väg som aldrig är brukt till trafik och går över ytterligare 2 öar.

Då tar vi denna en gång till med lite ledtrådar.

Vi är 10 minuter i "snäckefart" från en av västkustens minsta och troligtvis?? den billigaste gästhamnarna på hela kusten.

Denna ö vi ligger på har en före detta lots (los) utkik på toppen

bilde

Gjestehavnen må være den på Kalvön. Kanskje du er på Ulsholmen?

Kalvö är riktig gästhamn. Ulsholmen är inte rätt. Du vill använda mer än 10 minuter i snäckefart till Ulsholmen. Bortåt 1 timme o 10 minuter vill jag tro.

Tänk på lotsutkik på toppen av berget och i närhet av en beryktad sträcka. På denna sträcka finns även en fyr som "håller dig vaken". Nu är det slut på ledtrådar. :lipseal:

Lars H tar snart denna.

Redigert av Svensk (see edit history)

Mera ledtrådar.

Vi ligger strax norr om kustens mest beryktade sträcka.

Den lilla gästhamnen ligger på en ö där det går en väg som aldrig är brukt till trafik och går över ytterligare 2 öar.

Du er på mitt smultronställe. Slik ser havnekontoret ut:

bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...