Kaskazi Svart 25.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2014 (redigert) Her er vi i Sverige, ca en nm nord for et populært feriemål for mange og ca ti nm fra en øygruppe som er kjent for sitt vær. Bildet er tatt i dag, og det er -3,2 c og det blåser nnv vind. Fyret heter Ljuset. Husk at Astorregelen gjelder også her Svensk. Redigert 25.Desember.2014 av Kaskazi (see edit history) Link to post
Svensk Svart 25.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2014 Her er vi i Sverige, ca en nm nord for et populært feriemål for mange og ca ti nm fra en øygruppe som er kjent for sitt vær. Bildet er tatt i dag, og det er -3,2 c og det blåser nnv vind. Fyret heter Ljuset. Husk at Astorregelen gjelder også her Svensk. Detta skall bli intressant att se vem som löser denna? Link to post
Tom Rør Svart 25.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2014 Ut fra Havstensund sørover? Link to post
Lars H. Svart 25.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2014 (redigert) Dette er fra innløpet til Uleberghavnen, rett nord for Hunnebostrand. Redigert 25.Desember.2014 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Kaskazi Svart 25.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2014 Helt korrekt svar Lars H! Ulebergshamn nord om Hunnebostrand. Leden går rett utenfor odden. Dette er min hjemmehavn om sommeren. Link to post
Kaskazi Svart 25.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2014 Vi prøver en til! Bildet er fra en fin naturhavn mellom Hunnebostrand og Fjellbacka. En varm sommerkveld i juli i år. Link to post
Pequod Svart 25.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2014 Pequod; kan det vare Ramvikholmen ? Helt korrekt! :-) Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Kaskazi Svart 25.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2014 Hint til #18065: Ikke langt unna fyret i Ulebergshamn. Vi målte kun 23 c i vannet. Link to post
Svensk Svart 25.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2014 Hint til #18065: Ikke langt unna fyret i Ulebergshamn. Vi målte kun 23 c i vannet. Båten i bakgrunden heter Neptun och är min båtgranne. Här har du inte gått långt från Ulebergshamn Link to post
Kaskazi Svart 25.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2014 Du er godt kjent i området Svensk! På en av de varmeste dagene i sommer fant vi ut at det var umulig å sove i huset. Vi tok båten ca 1/2 nm fra havna og droppet ankeret ved Flakskjærene, en fin og lun havn. Her et bilde fra en litt annen vinkel Link to post
Lars H. Svart 25.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2014 Bakerst i #18067 er vel Alvön? Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Kaskazi Svart 25.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2014 Det er Alvøen med flere fine naturhavner. Link to post
Lars H. Svart 25.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2014 (redigert) Da hadde jeg rett. Og helt enig i at det er fint der med alle jettegrytene. Her to bilder jeg tok for 20 år siden, et fra innsiden, og et utover. Men hold tungen rett i munnen ved innsegling, ellers går du som mange før deg på 0,3m grunnen! Da jeg var der, var det ikke noen stake på 1 metern heller! Redigert 25.Desember.2014 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
REM Svart 25.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2014 Skal man besøke Alvøen må man forberede seg godt og lese kart. Egentlig er leia inn rimelig grei når man er klar over alle overettene i fjellet og klarer i finne de. Dette kan være vanskelig nok når sola står direkte inn mot Bjørshlmn utpå ettermiddagen. Vi har dratt løs mange seilbåter her når de går på sandgrunna opp mot Angen.. Feilen de fleste gjør er at de holder for stor fart når de skal styre 90 grader babord rundt staken på 1m grunna. Med fart i båten tar du for stor sving og blir hengende på sand/gressbunnen. Tricket er å stoppe helt opp når man har overettene til styrbord. Trygt inne kommer du til ei svært lun og koselig havn. På kvelden tar men med seg niste og går på toppen av øya for å se sola gå ned i havet oppe ved Vaderøerna Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Zitt Svart 27.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2014 Hvor har Zitt forvillet seg hen nå da? Link to post
Svensk Svart 27.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2014 Hvor har Zitt forvillet seg hen nå da? Ser ut som du eventuellt förvirrat dig till Ålborg eller så har jag surrat mig bort. Link to post
Zitt Svart 27.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2014 "Kast loss", Svensk, du må videre! Link to post
Mare Nostrum Svart 27.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2014 Savner oppklaring på #18006, #18015 og #18017. Ingen forslag herfra! Link to post
Gunga Din Svart 27.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2014 Hvor har Zitt forvillet seg hen nå da? tror Zitt har forvillet seg ned til Sønderborg........ S/Y Gunga Din Link to post
Zitt Svart 27.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2014 Det er helt korrekt, Gunga Din! Link to post
Gunga Din Svart 27.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2014 har vart en del turer ned til Flensburg og Kiel S/Y Gunga Din Link to post
Kaskazi Svart 28.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2014 Her gjelder Astorregelen x 2: Link to post
Regina III Svart 28.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2014 Ytterst i Frognerkilen. Hus for Fram, Gjøa og KomTiki i høyre bikdekant. Link to post
Kaskazi Svart 28.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2014 Ytterst i Frognerkilen. Hus for Fram, Gjøa og KomTiki i høyre bikdekant. Helt riktig Regina III. Bildet ble tatt i går på brygga til Kongen marina. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn