REM Svart 15.November.2005 Link til dette innlegget Svart 15.November.2005 Det låg ett saltverk på Vallö...... bild 2 Prinds Christians Batterie ! Jeg lar meg stadig imponere over Gungas lokalhistoriske kunnskaper langs Oslofjorden. Fortærende å bli slått av svenskene hver gang Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Gunga Din Svart 15.November.2005 Link til dette innlegget Svart 15.November.2005 Jeg lar meg stadig imponere over Gungas lokalhistoriske kunnskaper langs Oslofjorden. Fortærende å bli slått av svenskene hver gang Har seglat opp o ner Göteborg -Hankö/Tönsberg/Kragerö i många år (snart 40!)...o gillar o läsa lite om olika plasser, tycker lokalhistoria er ganske intressant! I somras var vi in i Mariagerfjorden....til byn Mariager der finns ett 'Saltverk' http://www.saltcenter.com på en utstillingsbild fanns uppgifter om andre saltverk runt Kattegatt/Skagerak.....Laesö var störst men sen fanns det även på just Vallö og i Langesund, det var därför jag kunde detta !! (skall heller ikke sticka under stolen att jag er ganska ofta i Tbg !) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
REM Svart 15.November.2005 Link til dette innlegget Svart 15.November.2005 Da tar du vel denne også Gunga? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Krapyl Svart 15.November.2005 Link til dette innlegget Svart 15.November.2005 (redigert) Er det bortved Fagerstrand? Der han derre kunstneren har atelier? Og forbundet Kysten holder til. Steilene mener jeg. Redigert 15.November.2005 av Krapyl (see edit history) Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
REM Svart 15.November.2005 Link til dette innlegget Svart 15.November.2005 Er det bortved Fagerstrand? Der han derre kunstneren har atelier? Og forbundet Kysten holder til. Steilene mener jeg. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Gunga Din Svart 15.November.2005 Link til dette innlegget Svart 15.November.2005 Da tar du vel denne også Gunga? Nix...sorry.....det var en så fin bild, så det förste jag kom o tenke på var Gardasjöen... men det kan det ju inte vara Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
REM Svart 15.November.2005 Link til dette innlegget Svart 15.November.2005 Men denne da? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Gunga Din Svart 15.November.2005 Link til dette innlegget Svart 15.November.2005 Men denne da? Den var lettare! Kongsdal Lystbådehavn utanför Assens..den drog jag förbi i somras! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Krapyl Svart 15.November.2005 Link til dette innlegget Svart 15.November.2005 Hvor er vi nå da? Den grønne streken passer bra. Hva er den til for noe? Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 15.November.2005 Link til dette innlegget Svart 15.November.2005 Og hvor er dette da montro ?? Kansje lettere en en grønn strek Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 15.November.2005 Link til dette innlegget Svart 15.November.2005 https://baatplassen.no/bildearkiv/0/876/673562_MEDIUM05.jpg Her var det så stille at her legger jeg ut et bilde til Hvor er jeg nå ? Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
SiA Svart 15.November.2005 Link til dette innlegget Svart 15.November.2005 Jomfruland? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 15.November.2005 Link til dette innlegget Svart 15.November.2005 Nord-Koster. Brygga til Ingemar. Han med den ilskna katten. Helt riktig! Strömstad. Ved Pråmen. Dassene og gatukjöket i bakgrunnen. Nå er det nok Sverige, vi skal hjem igjen. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 16.November.2005 Link til dette innlegget Svart 16.November.2005 SiA : Jomfruland er korekt. Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
goggen Svart 17.November.2005 Link til dette innlegget Svart 17.November.2005 Hm.. Trodde denne skulle bli lett. Mulig bildet er fra en litt uvant vinkel. Oppsumerer ledetrådene så langt: Sted syd for Lillesand med et navn oppkalt etter en legemsdel på et stort pattedyr - pga øya til høyres fasong. Hallo! dette burde da være plankekjøring for de blide sørlendinger.. og for å gjøre det riktig enkelt - vi er ikke langt unna Kaptein Sabeltann. Denne naturhavnen ligger ikke langt unna, og er et godt alternativ til gjestehavnen i denne byen syd for Lillesand.... (Det var vel teskje godt nok....) Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
GeirFrode Svart 17.November.2005 Link til dette innlegget Svart 17.November.2005 Sted syd for Lillesand med et navn oppkalt etter en legemsdel på et stort pattedyr - pga øya til høyres fasong.Har ikke vært der selv, og dette blir bare gjetting etter litt kikking i kartet. Men kan det være Klovkolmen inne i Kvåsefjorden?Så forøvrig ut som en fin plass! Sitér dette innlegget Link to post
goggen Svart 17.November.2005 Link til dette innlegget Svart 17.November.2005 Har ikke vært der selv, og dette blir bare gjetting etter litt kikking i kartet. Men kan det være Klovkolmen inne i Kvåsefjorden? Så forøvrig ut som en fin plass! Så det er ikke bare et sted i det området som er oppkalt etter deler på dyr... Dyret på mitt sted har ikke klover, men derimot hover og bruker nok ofte sko.. Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
Oteren Svart 17.November.2005 Link til dette innlegget Svart 17.November.2005 (redigert) "og for å gjøre det riktig enkelt - vi er ikke langt unna Kaptein Sabeltann. Denne naturhavnen ligger ikke langt unna, og er et godt alternativ til gjestehavnen i denne byen syd for Lillesand.... (Det var vel teskje godt nok....) " Venstre Bragdøya........høyre Hestehaue...? Redigert 17.November.2005 av Oteren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
goggen Svart 17.November.2005 Link til dette innlegget Svart 17.November.2005 Venstre Bragdøya........høyre Hestehaue...? BRAVO! Endelig kom riktig svar! Her er stedet: Hestehodet ligner jo faktisk på - et hestehode! Trivelig sted i nærheten av Kr. sand. Kort tur inn til byen. Enkelte brygger er det også inne i bukta. Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
Krapyl Svart 17.November.2005 Link til dette innlegget Svart 17.November.2005 Hvor er vi nå da? Den grønne streken passer bra. Hva er den til for noe? Prøver meg igjen. Mange prominente medlemmer har helt sikkert vært her. Vil bl.a. anta at både stålfarere, torskefaren, en og annen Læsøfarer og kanskje en Najadpilot har dradd forbi. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Hallaron Svart 17.November.2005 Link til dette innlegget Svart 17.November.2005 (redigert) Tenkte jeg vil prøve med nok et bilde fra det blide Sørland. Her må nok 2 mils regelen komme til anvendelse. Hvilket populært utfartsted Besøkte jeg i April i år? Redigert 17.November.2005 av hallaron (see edit history) Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
jada Svart 17.November.2005 Link til dette innlegget Svart 17.November.2005 Hallaron, kan bildet ditt være fra Merdø. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 18.November.2005 Link til dette innlegget Svart 18.November.2005 Legger ut et par nøtter før jeg går å tar en strekk. Løfter denne fram igjen. Her har mange av dere vært. Ligger ved Norges mest traf....... Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Hallaron Svart 18.November.2005 Link til dette innlegget Svart 18.November.2005 Hallaron, kan bildet ditt være fra Merdø. Det er en stille søndag i april på Merdø ja, ingen andre enn oss på hele stranda og velsignet stille. Den var kanskje for lett denne da? Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Gunga Din Svart 18.November.2005 Link til dette innlegget Svart 18.November.2005 Løfter denne fram igjen. Her har mange av dere vært. Ligger ved Norges mest traf....... Kan det vare Horten ?! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.