Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Det låg ett saltverk på Vallö......

bild 2 Prinds Christians Batterie !

Jeg lar meg stadig imponere over Gungas lokalhistoriske kunnskaper langs Oslofjorden. Fortærende å bli slått av svenskene hver gang :wink:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Jeg lar meg stadig imponere over Gungas lokalhistoriske kunnskaper langs Oslofjorden. Fortærende å bli slått av svenskene hver gang :wink:

Har seglat opp o ner Göteborg -Hankö/Tönsberg/Kragerö i många år (snart 40!)...o gillar o läsa lite om olika plasser, tycker lokalhistoria er ganske intressant!

I somras var vi in i Mariagerfjorden....til byn Mariager der finns ett 'Saltverk' http://www.saltcenter.com

på en utstillingsbild fanns uppgifter om andre saltverk runt Kattegatt/Skagerak.....Laesö var störst men sen

fanns det även på just Vallö og i Langesund, det var därför jag kunde detta :smiley: !!

(skall heller ikke sticka under stolen att jag er ganska ofta i Tbg !)

S/Y Gunga Din

Bilde

Da tar du vel denne også Gunga?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

Er det bortved Fagerstrand?

Der han derre kunstneren har atelier?

Og forbundet Kysten holder til.

Steilene mener jeg.

:yesnod:

ad. planlegging:

Bilde

Men denne da?

ad. planlegging:

Bilde

Hm.. Trodde denne skulle bli lett. Mulig bildet er fra en litt uvant vinkel.

Oppsumerer ledetrådene så langt:

Sted syd for Lillesand med et navn oppkalt etter en legemsdel på et stort pattedyr - pga øya til høyres fasong.

Hallo! dette burde da være plankekjøring for de blide sørlendinger.. :wink:

og for å gjøre det riktig enkelt - vi er ikke langt unna Kaptein Sabeltann. Denne naturhavnen ligger ikke langt unna, og er et godt alternativ til gjestehavnen i denne byen syd for Lillesand.... (Det var vel teskje godt nok....) :wink:

Sted syd for Lillesand med et navn oppkalt etter en legemsdel på et stort pattedyr - pga øya til høyres fasong.

Har ikke vært der selv, og dette blir bare gjetting etter litt kikking i kartet. Men kan det være Klovkolmen inne i Kvåsefjorden?

Så forøvrig ut som en fin plass! :smiley:

Har ikke vært der selv, og dette blir bare gjetting etter litt kikking i kartet. Men kan det være Klovkolmen inne i Kvåsefjorden?

Så forøvrig ut som en fin plass! :smiley:

Så det er ikke bare et sted i det området som er oppkalt etter deler på dyr... :wink:

Dyret på mitt sted har ikke klover, men derimot hover og bruker nok ofte sko.. :lol:

Bilde

Hvor er vi nå da?

Den grønne streken passer bra.

Hva er den til for noe?

Prøver meg igjen.

Mange prominente medlemmer har helt sikkert vært her.

Vil bl.a. anta at både stålfarere, torskefaren, en og annen Læsøfarer og kanskje en Najadpilot har dradd forbi.

Store Norske Kullseilingskompani.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...