B-P-Nimbus 350C Svart 18.November.2005 Link til dette innlegget Svart 18.November.2005 Med masse hvalfangerblod i årene og fra en by med lange tradisjoner i fangsten spør jeg: Hvor kommer jeg fra ? Og hvor er jeg ? Togg du an ? Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Gunga Din Svart 18.November.2005 Link til dette innlegget Svart 18.November.2005 Med masse hvalfangerblod i årene og fra en by med lange tradisjoner i fangsten spør jeg: Hvor kommer jeg fra ? Og hvor er jeg ? Togg du an ? Du kommer fra Tönsberg og du er på Kärringön ?!?! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Astor Svart 18.November.2005 Link til dette innlegget Svart 18.November.2005 Dette er helt klart Karringon. (Har ikke norsk tastatur her pa GC. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 18.November.2005 Link til dette innlegget Svart 18.November.2005 Kan det vare Horten ?! Helt riktig. Et glimt fra Horten. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Gunga Din Svart 19.November.2005 Link til dette innlegget Svart 19.November.2005 Dette er helt klart Karringon. (Har ikke norsk tastatur her pa GC. har du det varmt der nere på GC......her e svinkallt runt 'nollan'.......har ikke vant oss enn......... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 19.November.2005 Link til dette innlegget Svart 19.November.2005 Kærringøn er riktig, men hørte jeg TØNSBERG Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Slagskibet Svart 19.November.2005 Link til dette innlegget Svart 19.November.2005 Nei,du må pusse hornhinna di bare. Sandefjord hørte du. Sitér dette innlegget Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 19.November.2005 Link til dette innlegget Svart 19.November.2005 Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Gunga Din Svart 19.November.2005 Link til dette innlegget Svart 19.November.2005 Kærringøn er riktig, men hørte jeg TØNSBERG Ja er ikke det hvalfangstens hovedby, er du fra Sandefjord.....trodde det bare var ett ferjeleie ! ja ja ni har en fin båt,Southern Actor ! Hun var her nere i Göteborg, i förbindelse med Bohusläns 90-årsdag, Bohuslän har förresten oxo gått på traden Strömstad-Sandefjord, der gjorde hun sine siste reguljäre turer i början på 60-talet Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Verrie Svart 19.November.2005 Link til dette innlegget Svart 19.November.2005 Heisan, der har du drømmebåten min jo. En slik, eller nær beslektet med denne SKAL jeg ha på et eller annet tidspunkt. Nydelige linjer, flotte detaljer etc. Den som klarer å skaffe meg en slik, og som ikke koster flere lottogevinster, den blir bra honorert !!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 19.November.2005 Link til dette innlegget Svart 19.November.2005 Når du kommer sydfra Gunga så er Sandefjord den største drabantbyen du kommer til før Tønsberg. Sitér dette innlegget Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 19.November.2005 Link til dette innlegget Svart 19.November.2005 ....Drabantby... ja. Men i dag møter Sandefjord Gøteborg til en liten dyst med en rund liten lærkule hvor 22 mann løper rundt på en gressbane og prøver å få den kula bak noen stenger med nett. Kan det vere en slags hov tro? Nei, jeg får scanne noen gamle bilder og få lagt dem ut her tror jeg. Det er ikke så stor påkjenning for blodpumpa som det andre som foregår nede i Gtbrg. Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Slagskibet Svart 19.November.2005 Link til dette innlegget Svart 19.November.2005 ....Drabantby... ja. Men i dag møter Sandefjord Gøteborg til en liten dyst med en rund liten lærkule hvor 22 mann løper rundt på en gressbane og prøver å få den kula bak noen stenger med nett. Kan det vere en slags hov tro? Ville ikke forundre meg det minste. Hadde vært litt mere moro hvis det hadde vært 1 ball pr spiller spør du meg. Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 19.November.2005 Link til dette innlegget Svart 19.November.2005 Prøver meg igjen. Mange prominente medlemmer har helt sikkert vært her. Vil bl.a. anta at både stålfarere, torskefaren, en og annen Læsøfarer og kanskje en Najadpilot har dradd forbi. Vet ikke om jeg går inn under Læsøfarer, men dette er en liten (stor) nøtt. Litt mere hint takk Sitér dette innlegget Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 19.November.2005 Link til dette innlegget Svart 19.November.2005 En liten nøtt på Lørdagskvelden.. Ledetråd:Thor får ikke lov til å svare, ref.: Astorregel nr. 1 ( 2 mil) Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Slagskibet Svart 19.November.2005 Link til dette innlegget Svart 19.November.2005 (redigert) Det smalt godt Redigert 19.November.2005 av thor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 19.November.2005 Link til dette innlegget Svart 19.November.2005 Ledetråd 2: Jeg reiste herifra og hjemmover i leia... Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Slagskibet Svart 19.November.2005 Link til dette innlegget Svart 19.November.2005 Jada, du går fra XXXXXX til Sandefjord via Verdens Ende tenker jeg ? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 19.November.2005 Link til dette innlegget Svart 19.November.2005 Ledetråd 2: Jeg reiste herifra og hjemmover i leia...den var enkel.....verdens ende ! men den der jernstaken....får kika litt på kartet... PS hoppas du ikke sörjer alt för mye W-945, du får en ny chans o se "Blå-Vitt" den 24/11 i Tönsberg...dom skall möte Lyn der ! Royal League Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Slagskibet Svart 19.November.2005 Link til dette innlegget Svart 19.November.2005 IM deg svaret på hvor staken står W-945. Tenk deg litt om Gunga. I gamle dager var det en populær plass å kjølhale seilskuter og tjærebre de. Øyas navn reflekterer det. Maren Skråtobakk bodde der og var den siste fastboende. Staken ligger på vestsiden og på øst siden er det en bukt med navn som gir assosiasjoner til Adam & Eva. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 19.November.2005 Link til dette innlegget Svart 19.November.2005 jag får slå på nav-datorn......saknar litt norske kart her i jobbdatorn Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Slagskibet Svart 19.November.2005 Link til dette innlegget Svart 19.November.2005 (redigert) Tjømes øst side Gunga. Sier jeg mere nå så tar du med en gang selv uten kart Samme stedet,men her er staken på bb baug. Navnet på stedet står ikke i linken til bildet ! Redigert 19.November.2005 av thor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 19.November.2005 Link til dette innlegget Svart 19.November.2005 Nei , Thor . jeg seiler hjem. Sandefjord er da vestover. Følg leia. Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Gerhard Svart 19.November.2005 Link til dette innlegget Svart 19.November.2005 En liten nøtt på Lørdagskvelden.. Ledetråd:Thor får ikke lov til å svare, ref.: Astorregel nr. 1 ( 2 mil) Ja, vi er jo i nærheten av Verdens ende. Jeg måtte starte Det Levende Sjøkartet. Jeg gjetter på Hellene nærmest og sydøsthellene / sydvesthellene lenger bak. jag får slå på nav-datorn......saknar litt norske kart her i jobbdatorn På jobb lørdag kveld ? Skiftarbeid ? Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
pete Svart 19.November.2005 Link til dette innlegget Svart 19.November.2005 (redigert) Skjønner hvor du er Thor, det blir feil. På bakgrunn av Astors regel så avholder jeg meg fra å svare, men grunna er forbanna lang...... Redigert 19.November.2005 av pete (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.