Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Prøver en til! Hvor er så dette?

Nidelven ved Arendal?

Lars H.

Lagt til: Det ER Nidelven, du har jo kalt bildet nidelven.jpg Det så jeg etter at jeg hadde svart først! :lol::lol:

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Så DET er trikset for å tippe riktig :rolleyes: håp for meg også da :cheers:

Det er nok langt mellom de som går i fellen med å legge ut navnet på stedet i filnavnet!

Lars H. :sleep::sleep::sleep:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Joda men varför får det gamla vraket ligga kvar ????

o hur har det kommit dit, söker historien?

I sin tid,før krigen tror jeg, ble det bygd 3 sementlektere. Denne som du har postet bilde av er jeg blitt fortalt gikk på grunn etter et litt fuktig lag med en gruslast ombord og. Finn Bøe,han som driver Røeds Motorverksted på Tjøme kan en del om disse lekterenes skjebne. Ihvertfall en av lekterene ble motorisert med litt dårlig resultat såvidt jeg husker. Motoriseringen ble gjort sent på 50 tallet ihvertfall.

Jeg skal til sjappa hans på mandag,da kan jeg forhøre meg om disse igjen Gunga ?

Joda men varför får det gamla vraket ligga kvar ????

o hur har det kommit dit, söker historien?

Vraket heter Silvestre/Sylvestre, gikk på grunna i 1924(?). Vraket har vært gjenstand for studier fra høyskolemiljøer med tanke på hvor godt materialet har holdt seg i de 70 årene den har liget i Kjæla.

Hvorfor vraket ikke er fjernet? Tja, det er et godt spørsmål, når jeg har stilt det til gamlinger her ute er svares det at det er et godt spørsmål. Sant og si er det kanskje ingen som veit hvorfor det ikke er fjernet. Mange ønsker ikke å fjerne det, da det er blitt et landemerke.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...