B-P-Nimbus 350C Svart 19.November.2005 Link til dette innlegget Svart 19.November.2005 Gerhard. 10 points Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Slagskibet Svart 19.November.2005 Link til dette innlegget Svart 19.November.2005 (redigert) Skjønner hvor du er Thor, det blir feil. På bakgrunn av Astors regel så avholder jeg meg fra å svare, men grunna er forbanna lang...... Da var jeg altfor langt nord da. Trodde det var jernstaken på Ildverket Redigert 19.November.2005 av thor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 19.November.2005 Link til dette innlegget Svart 19.November.2005 Gerhard. 10 pointsGlemmer ikke den så lett. (Ja, navnet glemmer jeg jo...) Rett nord for dette (omtrent der bildet blir tatt fra) er en liten åpning man må igjennom. Lite landemerker å navigere etter, bare noen staker et stykke fra land. Det var fint å ha en gammel GPS med noen Waypoints programmert. Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 19.November.2005 Link til dette innlegget Svart 19.November.2005 Bildene fra Verdens ende og Hellene tok jeg i påsken, påskemorgen. Prøvde meg en tur på Skjærtorsdag også, men da kom jeg ikke lenger en til denne havna/vika pga. tåke. Hvor da ? Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Gunga Din Svart 19.November.2005 Link til dette innlegget Svart 19.November.2005 Får opp en massa möjliga stellen........ Vestre Osgrunn,Lyngholmhausen,Blytamp,Svartebaaen vi gissar på det siste ....Svartebaaen Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Gerhard Svart 19.November.2005 Link til dette innlegget Svart 19.November.2005 Får opp en massa möjliga stellen........ Vestre Osgrunn,Lyngholmhausen,Blytamp,Svartebaaen vi gissar på det siste ....Svartebaaen Ja, ikke så mye å se her. Bare å ramse opp steder med brygge. Lindholmen var det første jeg tenkte på.... Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 19.November.2005 Link til dette innlegget Svart 19.November.2005 Var för upptagen med navdatorn såg ikke att problemet var löst! fann denne bilden, som jag tog i våras.....när vi ändå er i området........varför ligger denne btg-båten her??? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
cleo Svart 19.November.2005 Link til dette innlegget Svart 19.November.2005 Hvor inntas dette herlige måltid? Sitér dette innlegget Livet er herlig på solkysten! Link to post
Frehau Svart 19.November.2005 Link til dette innlegget Svart 19.November.2005 Gunga Din: Det ligger rett øst for "Vakersholmen".... Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
Gunga Din Svart 19.November.2005 Link til dette innlegget Svart 19.November.2005 Gunga Din: Det ligger rett øst for "Vakersholmen".... Joda men varför får det gamla vraket ligga kvar ????o hur har det kommit dit, söker historien? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Oteren Svart 19.November.2005 Link til dette innlegget Svart 19.November.2005 Hvor inntas dette herlige måltid? Oj....den er under 1 nm fra båtplassen min.....kan jeg svare da? Tar sjansen....Kr.sand/ Tresse/ Gjestehavnen/ ....oppe i høyre billedkant er Christianholm Festning Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 19.November.2005 Link til dette innlegget Svart 19.November.2005 Oj....den er under 1 nm fra båtplassen min.....kan jeg svare da? Astor rule #1 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
cleo Svart 19.November.2005 Link til dette innlegget Svart 19.November.2005 Oj....den er under 1 nm fra båtplassen min.....kan jeg svare da? Tar sjansen....Kr.sand/ Tresse/ Gjestehavnen/ ....oppe i høyre billedkant er Christianholm Festning Kan ikke bli bedre! Sitér dette innlegget Livet er herlig på solkysten! Link to post
cleo Svart 19.November.2005 Link til dette innlegget Svart 19.November.2005 Prøver en til! Hvor er så dette? Sitér dette innlegget Livet er herlig på solkysten! Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 19.November.2005 Link til dette innlegget Svart 19.November.2005 Er det Ny Hellesund mot vest etter den røde staken? Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
cleo Svart 19.November.2005 Link til dette innlegget Svart 19.November.2005 Er det Ny Hellesund mot vest etter den røde staken? Hint, her er det lite salt i vannet! Sitér dette innlegget Livet er herlig på solkysten! Link to post
Lars H. Svart 19.November.2005 Link til dette innlegget Svart 19.November.2005 (redigert) Prøver en til! Hvor er så dette?Nidelven ved Arendal? Lars H. Lagt til: Det ER Nidelven, du har jo kalt bildet nidelven.jpg Det så jeg etter at jeg hadde svart først! Lars H. Redigert 19.November.2005 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Trophy Svart 20.November.2005 Link til dette innlegget Svart 20.November.2005 Nidelven ved Arendal? Lars H. Lagt til: Det ER Nidelven, du har jo kalt bildet nidelven.jpg Det så jeg etter at jeg hadde svart først! Lars H. Så DET er trikset for å tippe riktig håp for meg også da Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Lars H. Svart 20.November.2005 Link til dette innlegget Svart 20.November.2005 Så DET er trikset for å tippe riktig håp for meg også da Det er nok langt mellom de som går i fellen med å legge ut navnet på stedet i filnavnet! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Slagskibet Svart 20.November.2005 Link til dette innlegget Svart 20.November.2005 Joda men varför får det gamla vraket ligga kvar ???? o hur har det kommit dit, söker historien? I sin tid,før krigen tror jeg, ble det bygd 3 sementlektere. Denne som du har postet bilde av er jeg blitt fortalt gikk på grunn etter et litt fuktig lag med en gruslast ombord og. Finn Bøe,han som driver Røeds Motorverksted på Tjøme kan en del om disse lekterenes skjebne. Ihvertfall en av lekterene ble motorisert med litt dårlig resultat såvidt jeg husker. Motoriseringen ble gjort sent på 50 tallet ihvertfall. Jeg skal til sjappa hans på mandag,da kan jeg forhøre meg om disse igjen Gunga ? Sitér dette innlegget Link to post
cleo Svart 20.November.2005 Link til dette innlegget Svart 20.November.2005 Det er nok langt mellom de som går i fellen med å legge ut navnet på stedet i filnavnet! Lars H. Tenkte jeg faktisk ikke på, tok de bare rett fra albumet og der er de satt opp med navn. Hm! Det skal ikke gjenta seg. Prøver en luring senere! Sitér dette innlegget Livet er herlig på solkysten! Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 20.November.2005 Link til dette innlegget Svart 20.November.2005 En enkel liten nøtt på morran før jeg sykkler ned til båten for å smeike ho litt. Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
pete Svart 20.November.2005 Link til dette innlegget Svart 20.November.2005 Joda men varför får det gamla vraket ligga kvar ???? o hur har det kommit dit, söker historien? Vraket heter Silvestre/Sylvestre, gikk på grunna i 1924(?). Vraket har vært gjenstand for studier fra høyskolemiljøer med tanke på hvor godt materialet har holdt seg i de 70 årene den har liget i Kjæla. Hvorfor vraket ikke er fjernet? Tja, det er et godt spørsmål, når jeg har stilt det til gamlinger her ute er svares det at det er et godt spørsmål. Sant og si er det kanskje ingen som veit hvorfor det ikke er fjernet. Mange ønsker ikke å fjerne det, da det er blitt et landemerke. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 20.November.2005 Link til dette innlegget Svart 20.November.2005 Takk Thor o Pete! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Allan E Svart 20.November.2005 Link til dette innlegget Svart 20.November.2005 Var det en dekkamast jeg så og da blir det vel Jomfruland. Masta er borte nå. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.