Astor Svart 17.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2005 (redigert) Hvor er dette? Redigert 17.Desember.2005 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Fenix Svart 17.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2005 Hva skjer? M/Y Ellen Marie Dette er jo skikkelig spooky, for jeg ser bilder fra Lofoten der du er på Østlandet...?! Sitér dette innlegget Link to post
henboe Svart 17.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2005 Denne klarer kanskje Astor? Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 17.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2005 Dette er jo skikkelig spooky, for jeg ser bilder fra Lofoten der du er på Østlandet...?! Bildene er tydelgvis byttet ut siden det innlegget kom. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 17.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2005 Denne klarer kanskje Astor? Et flott sted, men hvor? Tipper det på Vestfoldkanten. Rundt Vrengen? Jeg føler jeg rett og slett er på jyngende grunn. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
BEG Svart 17.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2005 Et flott sted, men hvor? Tipper det på Vestfoldkanten. Rundt Vrengen? Jeg føler jeg rett og slett er på jyngende grunn. Kan det være Hovedøya, med Sjømannskolen i bakgrunnen? Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
Astor Svart 17.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2005 Kan det være Hovedøya, med Sjømannskolen i bakgrunnen? Mvh. BEG Hadde også den tanken men fikk ikke alt å stemme. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
henboe Svart 17.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2005 Hadde også den tanken men fikk ikke alt å stemme. Hovedøya er nærme... Astor er på gjestehavna der av og til på sommeren.. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 17.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2005 Ja for pokker, Det er Gressholmen!!!!! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 17.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2005 Mens vi er i gang, prøver jeg meg med denne: Drar denne fram igjen. Flere har vært nærme det riktige. Svaret er: Vi er på vei fra Horten og går mot Moss. Bildet er tatt sånn cirka rett sør for Gullholmrenna. Med Horten; Gerhardt!!!!!!, i bakgrunnen. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 17.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2005 En liten lørdagsnøtt!! Noen som kjenner seg igjen på bildet. Astorregel: De som er eiere av båter i bildet kan ikke svare!! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 18.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2005 Bildene er tydelgvis byttet ut siden det innlegget kom.ja her ble det litt frem og tilbake, men bildene er tydelighvis byttet nå. M/Y Ellen Marie Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
REM Svart 18.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2005 En liten lørdagsnøtt!! Noen som kjenner seg igjen på bildet. Astorregel: De som er eiere av båter i bildet kan ikke svare!! Jeg kikka på dette bildet i går kveld, og det slo meg umiddelbart at her har jeg vært før. Så så jeg nærmere på detaljer, og fikk ikke bakgrunnen helt til å stemme. Landskapet ble for lavt liksom. Du har en høy ås i bakgrunnen som manglet på bildet.... eller, er den egentlig litt lenger til høyre utenfor billedkanten kanskje? Du ser jo at landskapet stiger brått. Bukta og sandstranda stemmer perfekt, likeså båtene til venstre som ligger med baug til den lille øya. Hva med båtene til høyre? De ligger da ikke til langbrygga "vår"? Ligger de på svai kanskje? Seilbåtene gjør jo gjerne det selv om det forsåvidt er dypt nok til seilbåter langs langbrygga. Og så er det noe blandt trærne som ikke stemmer. Skimter vi bebyggelse der inne, eller er det rett å slett noen duppedingser på båtene vi ser? Jeg besluttet å se an saken og avvente forslag til svar. De kommer nok raskt, fordi alle må jo se det jeg ser at det jo må være den innerste bukta i Sandspollen, eller San Polé vi ser. Ikke sant? Eller? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Tine IV Svart 18.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2005 Er jo 4 søndag i advendt idag , men denne er kansje litt vanskelig ? Hvor er dette ? Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
giver Svart 18.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2005 Enig meg rem. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 18.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2005 Er jo 4 søndag i advendt idag , men denne er kansje litt vanskelig ? Hvor er dette ?Fra Adventsdalen da kanskje? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Arvid_A Svart 18.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2005 Er jo 4 søndag i advendt idag , men denne er kansje litt vanskelig ? Hvor er dette ? Skotfoss kirke ved Telemarkskanalen? Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 18.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2005 Bingo tok bilde i sommer da vi tok kanalen. Må vel være kjent skal du ta den ,godt gjort . Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Arvid_A Svart 18.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2005 Bingo tok bilde i sommer da vi tok kanalen. Må vel være kjent skal du ta den ,godt gjort .Njaaa- ikke direkte kjent, men .... - visste at du hadde vært i Telemarkskanalen - antok ut fra bildet at det kunne være i innlandet et sted - fant bilde av kirka på kanalselskapets hjemmeside Har flere ganger tenkt på å ta turen i kanalen, og har faktisk kommet så langt som å anskaffe sjøkartet... Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 18.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2005 (redigert) Svaret er: Vi er på vei fra Horten og går mot Moss. Bildet er tatt sånn cirka rett sør for Gullholmrenna. Med Horten; Gerhard!!!!!!, i bakgrunnen. Har vi så høyt fjell i Horten ? Redigert 18.Desember.2005 av Gerhard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 18.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2005 En liten lørdagsnøtt!! Noen som kjenner seg igjen på bildet. Astorregel: De som er eiere av båter i bildet kan ikke svare!! Fantebukta, Kommers ? Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 18.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2005 (redigert) Jeg kikka på dette bildet i går kveld, og det slo meg umiddelbart at her har jeg vært før. Så så jeg nærmere på detaljer, og fikk ikke bakgrunnen helt til å stemme. Landskapet ble for lavt liksom. Du har en høy ås i bakgrunnen som manglet på bildet.... eller, er den egentlig litt lenger til høyre utenfor billedkanten kanskje? Du ser jo at landskapet stiger brått. Bukta og sandstranda stemmer perfekt, likeså båtene til venstre som ligger med baug til den lille øya. Hva med båtene til høyre? De ligger da ikke til langbrygga "vår"? Ligger de på svai kanskje? Seilbåtene gjør jo gjerne det selv om det forsåvidt er dypt nok til seilbåter langs langbrygga. Og så er det noe blandt trærne som ikke stemmer. Skimter vi bebyggelse der inne, eller er det rett å slett noen duppedingser på båtene vi ser? Jeg besluttet å se an saken og avvente forslag til svar. De kommer nok raskt, fordi alle må jo se det jeg ser at det jo må være den innerste bukta i Sandspollen, eller San Polé vi ser. Ikke sant? Eller? Det er helt riktig, rem. Ikke helt lett men stranda innerst er ikke til å ta feil av. Enig meg rem. Har vi så høyt fjell i Horten ? Fjellet er ikke høyt. Men når du sykler i Horten virker det ganske bratt. Fantebukta, Kommers ? Gerhard Sandspollen. Redigert 18.Desember.2005 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 18.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2005 Hvor er dette? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Avmønstret4 Svart 18.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2005 Haha! Endelig får jeg være med og, satt å verket ved forrige nøtt Nå tror jeg du er helt NW i svelvik, dvs i området der Svelvik marina holder eller holdt til. Mvh Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 18.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2005 Haha! Endelig får jeg være med og, satt å verket ved forrige nøtt Nå tror jeg du er helt NW i svelvik, dvs i området der Svelvik marina holder eller holdt til. Mvh Hadde først tenkt å sette opp en Astor-regel. Men her er det fritt for alle. Helt rett. I fjor kom en marina på plass i dette området. Etter hva jeg har hørt vil Svelvik kommune satse på noen gjesteplasser her. Svelvik er lite besøkt av båtfolket. En idyllisk by med koslig sørlandsstil. Vel verdt et besøk. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.