Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

En liten lørdagsnøtt!!

Noen som kjenner seg igjen på bildet.

Astorregel: De som er eiere av båter i bildet kan ikke svare!!

Jeg kikka på dette bildet i går kveld, og det slo meg umiddelbart at her har jeg vært før. Så så jeg nærmere på detaljer, og fikk ikke bakgrunnen helt til å stemme. Landskapet ble for lavt liksom. Du har en høy ås i bakgrunnen som manglet på bildet.... eller, er den egentlig litt lenger til høyre utenfor billedkanten kanskje? Du ser jo at landskapet stiger brått. Bukta og sandstranda stemmer perfekt, likeså båtene til venstre som ligger med baug til den lille øya. Hva med båtene til høyre? De ligger da ikke til langbrygga "vår"? Ligger de på svai kanskje? Seilbåtene gjør jo gjerne det selv om det forsåvidt er dypt nok til seilbåter langs langbrygga. Og så er det noe blandt trærne som ikke stemmer. Skimter vi bebyggelse der inne, eller er det rett å slett noen duppedingser på båtene vi ser?

Jeg besluttet å se an saken og avvente forslag til svar. De kommer nok raskt, fordi alle må jo se det jeg ser at det jo må være den innerste bukta i Sandspollen, eller San Polé vi ser. Ikke sant? Eller?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Er jo 4 søndag i advendt idag , men denne er kansje litt vanskelig ? Hvor er dette ?

Fra Adventsdalen da kanskje? :rolleyes:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Bingo tok bilde i sommer da vi tok kanalen. Må vel være kjent skal du ta den ,godt gjort .

Njaaa- ikke direkte kjent, men .... :rolleyes:

- visste at du hadde vært i Telemarkskanalen

- antok ut fra bildet at det kunne være i innlandet et sted

- fant bilde av kirka på kanalselskapets hjemmeside

Har flere ganger tenkt på å ta turen i kanalen, og har faktisk kommet så langt som å anskaffe sjøkartet...

Jeg kikka på dette bildet i går kveld, og det slo meg umiddelbart at her har jeg vært før. Så så jeg nærmere på detaljer, og fikk ikke bakgrunnen helt til å stemme. Landskapet ble for lavt liksom. Du har en høy ås i bakgrunnen som manglet på bildet.... eller, er den egentlig litt lenger til høyre utenfor billedkanten kanskje? Du ser jo at landskapet stiger brått. Bukta og sandstranda stemmer perfekt, likeså båtene til venstre som ligger med baug til den lille øya. Hva med båtene til høyre? De ligger da ikke til langbrygga "vår"? Ligger de på svai kanskje? Seilbåtene gjør jo gjerne det selv om det forsåvidt er dypt nok til seilbåter langs langbrygga. Og så er det noe blandt trærne som ikke stemmer. Skimter vi bebyggelse der inne, eller er det rett å slett noen duppedingser på båtene vi ser?

Jeg besluttet å se an saken og avvente forslag til svar. De kommer nok raskt, fordi alle må jo se det jeg ser at det jo må være den innerste bukta i Sandspollen, eller San Polé vi ser. Ikke sant? Eller?

:yesnod:

Det er helt riktig, rem. Ikke helt lett men stranda innerst er ikke til å ta feil av.

Enig meg rem.

:yesnod:

:headbang: Har vi så høyt fjell i Horten ?

Fjellet er ikke høyt. Men når du sykler i Horten virker det ganske bratt.

Fantebukta, Kommers ?

Gerhard

Sandspollen.

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Haha!

Endelig får jeg være med og, satt å verket ved forrige nøtt :cryin:

Nå tror jeg du er helt NW i svelvik, dvs i området der Svelvik marina holder eller holdt til.

Mvh

Hadde først tenkt å sette opp en Astor-regel. Men her er det fritt for alle.

Helt rett. :flag:

I fjor kom en marina på plass i dette området. Etter hva jeg har hørt vil Svelvik kommune satse på noen gjesteplasser her.

Svelvik er lite besøkt av båtfolket. En idyllisk by med koslig sørlandsstil. Vel verdt et besøk. :flag:

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...