Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Jeg er imponert over detaljkunnskapen til enkelte. Er det noen som vet hvor dette er?

Ligger du sør for Hamburgsundkanalen, rett innenfor Danemark? Redigert av rem (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Sidan det blei mykje kunst-snakk, når det gjaldt Laholms bilde, så kan det leggast til, som endå eit hint, at ein landhandel med eige galleri finst like i nærleiken.

Blanco:

Er du inne i Lindåspollen, innanfor slusene?

Nei, men tampen brenner.

Ellers er vel ditt bilde fra Nordreneset? Galleriet er på Vedholmen.

Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis)

Nærmer vi oss lyngheisenteret?

Det er korrekt. Vi ligger på bryggen på Kalven rett nord for selve senteret som ligger på Lygra. Sundet i bakgrunnen er Kalvsundet. Det er såpass grunt hele veien igjennom, at man bør være lokalkjent for å gå igjennom. Man må gjøre noen svinger underveis for å unngå grunnstøting. De flest velger å gå nord for Kalven og inn Seimsfjorden for å komme inn hit. Fin og lun plass.

Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis)

Drar fram denne igjen. Tror ingen klarte denne.

Ser ut som Moss-Larkollen i bakgrunnen på andre siden av fjorden. Så da er du vel et sted mellom Vallø og Vrengen?

Til Rem

Skal ikke trekke den så langt. Det er folkets brygge ved innseilinga til Grebbestad. Med andre ord på nordsiden av Otteron N58.39.848 Ø11.13.572.

Der har jeg nok gått forbi uten å vite om brygga. Er det Grebbestad lenger inn i "fjorden"? Er brygga åpen for allmuen? Redigert av Bitteliten (see edit history)

Jamb: Ja. Jeg bryter sammen og tilstår: Jeg har vært ved Marsteinen, og der har jeg tatt bilde! I morgen drar jeg til samme sted, i håp om at jeg kan vise mine afrikanske venner hvordan man fanger middag her i landet. Noen av dem har såvidt vært i båt før, men ingen av dem har fisket. Det kan bli en fin opplevelse.

Laholm

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...