vanntrivsel Svart 30.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2005 (redigert) Kan det være Prinsesse Ragnhild ute i fjorden på bildet over( Drøbak)? Her et annet blilde fra Tjøme. Ca 1970 Her et foto fra 40 tallet. Men hvilken elv er dette ? Legg merke til festningen. Båtene hadde vært samleobjekter idag Dette er jo et gammelt bilde også. Vestpå.... 50-60 tallet www.(-- reference to evil site removed --) Redigert 30.Desember.2005 av havgaaaaapet (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 30.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2005 Halden. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 30.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2005 Her et foto fra 40 tallet. Men hvilken elv er dette ? Halden.Spørsmålet var vel hva elva heter, og den heter så vidt jeg vet Tista Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Slagskibet Svart 30.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2005 Grånissen ja, kan det ha noe med Thor å gjøre tro ? Skjegget er veldig grått men jeg må nok kvalifiseres som et ulkehue. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 30.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2005 Hvordan er det med Astor-regler her da? Forøvrig var jeg raskere enn deg... Det sto det ingenting om! Så ikke innlegget ditt med en gang. Gratulerer Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
REM Svart 30.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2005 Det sto det ingenting om! Astor?? Her på denne tida? Er ikke du og pappegøyene i Horten da? Eller har du kanskje innstallert trådløst LAN? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Astor Svart 30.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2005 Astor?? Her på denne tida? Er ikke du og pappegøyene i Horten da? Eller har du kanskje innstallert trådløst LAN? Sitter nede i biblioteket og surfer. Helt naturlig for oss Nord West-folk. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Herman Svart 30.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2005 Det sto det ingenting om!Trodde den var universel jeg Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
o.b.lix Svart 30.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2005 Dette er jo et gammelt bilde også. Vestpå.... 50-60 tallet www.(-- reference to evil site removed --) Bryggen i Bergen har ikke forandret seg mye på alle disse årene... Sitér dette innlegget Link to post
vanntrivsel Svart 30.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2005 (redigert) Bilde fra samme sted, tatt i en litt annen vinkel. www.(-- reference to evil site removed --) Redigert 30.Desember.2005 av havgaaaaapet (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 31.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2005 Skjønner ikke helt hensikten med å kopiere inn gamle postkort fra Bergen her, men..... Passer bedre som "magefyll" på HG's sider. Sitér dette innlegget Link to post
JanB Svart 31.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2005 Det var då voldsomt til surt oppstøt, då!? Det kan aldri bli for mange bilde av ein så vakker by... Ikkje minst er bilda interessante i maritim-historisk samanheng. Her er jo båtar som seglar som veteranfartøy i dag. Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Blanco Svart 31.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2005 Enig janb. Dette er historiske bilder av Norges vakreste og beste gjestehavn for småbåter. Artig å se hvordan den har endret seg med hensyn til hvilke båter som lå der den gang og nå. Men det er jo ikke helt i samsvar med trådens overskrift, det må inrømmes. Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
Astor Svart 31.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2005 Skjønner ikke helt hensikten med å kopiere inn gamle postkort fra Bergen her, men..... Passer bedre som "magefyll" på HG's sider. Enig i det. Skal bildene publiseres bør i alle fall kilden fremstå! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
vanntrivsel Svart 31.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2005 Skjønner ikke helt hensikten med å kopiere inn gamle postkort fra Bergen her, men..... Passer bedre som "magefyll" på HG's sider. OK jeg tar det til etterretning og skal ikke trøtte dere med disse bildene. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 31.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2005 OK jeg tar det til etterretning og skal ikke trøtte dere med disse bildene. Synes bildene var fine jeg. Alltid artig å se hvordan brygger og havner så ut før i tiden. Mange gamle fine biler der også. Selv om dette var bilder fra Bergen da. Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 31.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2005 Jeg synes også bildene var svært så fine, ser ut til at havgapet besitter masse bilder fra det ganske land (Oslofjorden/Bergen etc) Kanskje du kunne opprette en tråd Havgapet, med gamle bilder og postkortmotiver (bør nok oppgi kilde på bildene) slik at vi har mange eldre bilder å se på? Synd om vi ikke får sett de Sitér dette innlegget Link to post
vanntrivsel Svart 31.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2005 Bildet er fra dine kanter, Perlen ( ca 1970) Jeg legger noen bilder på HG.com hvis dere vil se. Mange av husene er fra 1800 tallet. De første ble oppført allerede på 1600 tallet. Et siste bilde . Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 31.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2005 Bildet er fra dine kanter, Perlen ( ca 1970) Mange av husene er fra 1800 tallet. De første ble oppført allerede på 1600 tallet. Kan det være Brekkestø ?Et siste bilde .Det er vel ingen grunn til at det skal være siste, hvis du har fler. For øvrig synes jeg det ofte kan være fint med et bilde sammen med svaret. Det gir ofte en "Å ja, nå ser jeg det" - følelse. Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 1.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2006 Jeg prøver denne en gang til. Resonnementrekka druknet vist i digre bilder. Hvor er dette mon tro? Trønderen vår lusker, perifert, i bakgrunnen. Jeg tror trønderen ville ha en god dagsreise fra Fladstrand skulle han spist på 2have på den danske versjonen av Grenen. Hit til denne Grenen ville han hatt en grei spasertur som avveksling fra en av sine kjente eskapader. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Gnisten Svart 1.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2006 (redigert) Skjønner ikke helt hensikten med å kopiere inn gamle postkort fra Bergen her, men..... Passer bedre som "magefyll" på HG's sider. Nydelige bilder med masse flotte båter ! Hadde det vært bedre med masser av "Tupperware" nimbuster ? "Skal bildene publiseres bør i alle fall kilden fremstå!" ....Hva mener du egentlig her Astor ? At ethvert bilde som skal publisers skal ha kildehenvisning ?? Redigert 1.Januar.2006 av LK6647 (see edit history) Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 1.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2006 (redigert) Er vi i nærheten av Marstrand ???? Redigert 1.Januar.2006 av W-945 (see edit history) Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Krapyl Svart 1.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2006 Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Coronet27 Svart 1.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2006 Skal bildene publiseres bør i alle fall kilden fremstå! De fleste som legger bilder har ingen angivelse på kilde. Postkort er ofte tatt av Normann og Mittel. Skal Normann eller den som kopierer angis som kilde? Synes det var flotte historiske bilder med mange gamle båter og artige øyeblikk festet til fotopapiret. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 1.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2006 Vårstemning fra? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.