Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Vi står på Håøya og ser inn mot Sandspollen.

Du er ganske høyt her. Uvant vinkel for en slapp båteier kanskje.

Gerhard

Ja Gerhard, jeg er på det første "platået" på vei mot toppen. Fra toppen ser man lite av det nærmeste landet rundt seg, med duværden det er jo en fantastisk utsikt når du først er oppe. Sørover ser man over hele Hurumlandet, og på en klar dag ses Horten og Bolærne i horisonten. Veldig fin tur forøvrig å gå fra "Butikkbukta" og over toppen ned til stredet mot Oscarsborg på den andre siden. Anbefales :yesnod: men du har kanskje allerede tatt turen?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Nei, men det har jeg lyst til. Har lurt litt på hvordan det er å gå opp fra andre siden, men det er ikke så fint å legge til der. Sikkert bedre fra butikken.

Gerhard

Fra andre sida legger du deg på Oscarsborg med moderskipet og tar jolla bort til steinbrygga. Da er det ikke noe problem når Danskefergene passerer og lager svell. Fin tur opp. Det er egentlig tre naturlige platåer med skytestillinger og installasjoner fra krigens dager og fra århundreskiftet. Det øverste plattået er noe tilbaketrukket og ganske langt mot nord egentlig.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

Jeg må si du er dyktig , Krapyl. Du har gjømt bort hele Nordøen.

Jeg vet ikke om trøndern har vært her. men dette er grenen

Det ser ut som om jeg har litt problem med å få fram kartet

Redigert av W-945 (see edit history)

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

hvis du går der om sensommeren høsten og har med hund så må du være obs på at det er

veldig mye flått der ute ellers en kjempefintur.

Ja flotten kan være en plage. Allikevel synes jeg det har blitt mindre av den de siste par årene. Tror det kan ha en sammenheng med at de fleste vertsdyra er utryddet fra øya. Elg finnes ikke lenger og rådyrbestanden er kraftig desimert. Hjortelusplagen på høsten er også kraftig redusert, av samme årsak kanskje?

Bilde

Redigert av rem (see edit history)

ad. planlegging:

Det ser egentlig slik ut....

Bilde

En dump fra kartmaskina, litt redigering og så ser det annerledes ut.

Det er rart hvordan et navn alene får en til å tenke på helt andre steder.

Blir litt lik Kims spill. Enten har man lagt merke til det, eller så har man ikke.

Store Norske Kullseilingskompani.

Uten tvil Halden. Gamle ærverdige Tista i bakgrunnen. Den 114 år gamle klinkbygde stålbåten er resturert tilbake i god stand av Halden båtforening. Båten treffes ofte i skjærgården, med lag og foreninger ombord på chartertur. Den gule bygningen i bakgrunn er den gamle tollboden ,hvis jeg husker riktig.

Bildet er fra dine kanter, Perlen ( ca 1970) Jeg legger noen bilder på HG.com hvis dere vil se. :yesnod:

Mange av husene er fra 1800 tallet. De første ble oppført allerede på 1600 tallet.

Et siste bilde .

Bilde

Kan det være Brekkestø ?

Gerhard

Jeg tror ikke jeg fikk svar på dette svaret.

Gerhard

Brekkestø :yesnod:

Kunne tenkt meg bilen også jeg. PS legg merke til at det er oppført en liten rød hytte midt i bildet til venstre for flaggstangen. Hytta hadde det nok ikke vært mulig å bygge idag Den lille blå robåten er trolig den samme på begge bildene.

Foto Normann

Bilde

Redigert av havgaaaaapet (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...