M/S Bastard Svart 3.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2006 Må være veldig bra det programmet ditt gapet, bildet er jo ikke engang fra samme vinkel Sitér dette innlegget Link to post
vanntrivsel Svart 3.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2006 Der er det som gjør slike program så spennende og utfordrene Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 3.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2006 Må være veldig bra det programmet ditt gapet, bildet er jo ikke engang fra samme vinkel For mange ting her som gjør at det i særdeleshet er vanskelig å ikke trekke den slutning at dette bilde er nytt. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 3.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2006 (redigert) Må være veldig bra det programmet ditt gapet, bildet er jo ikke engang fra samme vinkel Men dette er da fra samme vinkel? Det snødde svært mye den sommeren! Lars H. Redigert 3.Januar.2006 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
vanntrivsel Svart 4.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2006 En kald trekk i lufta. Rakk ikke fergen , men den er snart tilbake. Den går jo hele tiden Pokker at jeg ikke tok med litt brød til endene. Det hadde de fortjent. Det får bli neste gang. Vinteren har sin sjarm den også. Egentlig godt at vi har fire årstider. Tar vi det beste fra hver av dem blir livet ganske innholdsrikt. Hvor er dette? Foto HG- 04.01.2006 kl 1300 Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 4.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2006 Fredrikstad? Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
jma001 Svart 4.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2006 (redigert) En kald trekk i lufta. Rakk ikke fergen , men den er snart tilbake. Den går jo hele tiden Pokker at jeg ikke tok med litt brød til endene. Det hadde de fortjent. Det får bli neste gang. Vinteren har sin sjarm den også. Egentlig godt at vi har fire årstider. Tar vi det beste fra hver av dem blir livet ganske innholdsrikt. Hvor er dette? Foto HG- 04.01.2006 kl 1300 I 1974 var jeg her - i Gamlebyen, Fredrikstad. Husker bl.a. vollane, og anløpsstedet for de runde "elvebåtene" (rett fram på bildet), båtene som tok oss rekrutter over elva for 50 øre. Skulle gjerne besøkt Gamlebyen på nytt. Innenfor såkalt "militært område" hadde vi pub - ja sågar vilmonopol. Det var tider det...... for den unge rekrutt.... Redigert 4.Januar.2006 av jma001 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
vanntrivsel Svart 4.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2006 I 1974 var jeg her Kongsten , Pizzanini , Bjørnen, Blå Grotte, Røde Mølle osv osv , sier det deg noe. Alle som var i militæret var innom disse stedene. Ikke uvanlig at Pizzanini var overfylt av soldater fra Gamlebyen. Bjørnen er desverre lagt ned og gamle Pizzanini er borte.. Det var tider det Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 4.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2006 Svenskekysten - men hvor? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2006 Svenskekysten - men hvor?Vet ikke hva stedet heter - men minner meg om et tettsted mellom Smögen og Bohus Malmön Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 4.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2006 Du tenker kanskje på Hovenäset - men det er det ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 4.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2006 Hei. Kan det være Gulholmen, eller egentlig Härmanö? Lars H Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Fenix Svart 4.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2006 Nei, men du er på sporet. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 4.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2006 Siden jeg er på sporet, og dersom jeg da er i nærheten, kan dette være Stocken? Har bare vært innom og sett etter plass en gang uten å finne noe ledig der, men synes den høye bryggen til høyre virket kjent. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Fenix Svart 4.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2006 Nei, ikke Stocken heller - du var nok ikke såå på sporet! Har også vært i Stocken - må si jeg var litt skeptisk til å spise middag på den vegetariske hippiekafeen der, men det var slett ikke så verst, faktisk. Men ad. bildet - svaret ligger et sted mellom Bohus-Malmøn og Molløsund. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 4.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2006 Bebyggelsen er jo typisk for dette området, men det er jo det som er problemet, den er lik over alt. Men skulle jeg komme med ennå et forslag, vil jeg si Grunnsund. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Fenix Svart 4.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2006 (redigert) Og Grundsund it is! Dette bildet er tatt mot partiet inn mot hjørnet der restauranten Smultron & Tång ligger til høyre utenfor bildekanten. Fint sted! Redigert 4.Januar.2006 av Fenix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 4.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2006 Og Grundsund it is! jag kände igen bilden Fenix.....var det en "Favorit i repris" eller har den legat på Fendern? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Lars H. Svart 4.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2006 Du tenker kanskje på Hovenäset - men det er det ikke.Hei. Dette er Hovenäset, N58 23 E011 16 Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Fenix Svart 4.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2006 (redigert) jag kände igen bilden Fenix.....var det en "Favorit i repris" eller har den legat på Fendern? Nei, jeg har tatt det selv. Kan ikke huske at jeg har lagt det ut her tidligere, men på den annen side er jo ikke motivet veldig originalt, hvis man først er i Grundsund. Redigert 4.Januar.2006 av Fenix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 4.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2006 Nei, jeg har tatt det selv. Kan ikke huske at jeg har lagt det ut her tidligere, men på den annen side er jo ikke motivet veldig originalt, hvis man først er i Grundsund. Ok....då låg det lagret langt inne på "harddisken" bare, men vissa dager snurrer den bare för långsamt! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Mariell Svart 5.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2006 Fenix:"Og Grundsund it is!" Lars H:Dette er Hovenäset, N58 23 E011 16 Er veldig dårlig på å huske navn. Har vært nedoversvenskekysten i mange år men kan ikke huske disse to verken på navn eller bilde. Er dette noe mer bortgjemte lite besøkte plasser? Er bildene tatt veldig off season?Eller er det tilnærmet så rolig der som bildene gir intrykk av på sommeren? Iår er jeg i den situasjonen at jeg må ta ferien fra 28.06 og 4 uker fremover. Med erfaringen fra de siste årene med "køkjøring" i hovedleden og totalt kaos både i tettsteder og på de mest populære uthavnene. må jo begynne å lete etter plasser som IKKE står i 3 veckor i Bohuslan for å få fortøyd. Er jeg usikker på om jeg overhodet gidder å reise på svenskekysten i år. Men på den andre siden så liker vi oss veldig godt nedover den kysten. Mariell Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Gunga Din Svart 5.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2006 Fenix:"Og Grundsund it is!" Lars H:Dette er Hovenäset, N58 23 E011 16 Er veldig dårlig på å huske navn. Har vært nedoversvenskekysten i mange år men kan ikke huske disse to verken på navn eller bilde. Er dette noe mer bortgjemte lite besøkte plasser? Mariell Hej Mariell ! ikke så bortgjemte ! Grundsund ligger mellan Lyskil o Gullholmen Grundsund har blivit veldi populärt efter TV serien "Saltön" som bla spelades in der! http://www.maringuiden.se/gasthamnar/;hamn=365 Hovenäset däremot ligger lite gjemt, vid sidan av havets E6a, mellan Smögen o Bohus-Malmön! Hovenäset er en fin liten hamn som ligger vel skyddad, oftast finns det plass der när det er fullt i Smögen/Kungshamns området! http://www.maringuiden.se/gasthamnar/;hamn=372 http://www.hovenaset.nu/hovenaset_bilder.htm Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
vanntrivsel Svart 5.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2006 Jeg så alle episodene. Når jeg er på de kanter må jeg innom Vasholmarna. En av de beste uthavnene synes jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 5.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2006 (redigert) Takk Gunga Din. Da har jeg passert begge plasser flere ganger. Mariell Redigert 5.Januar.2006 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.