Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Må være veldig bra det programmet ditt gapet, bildet er jo ikke engang fra samme vinkel :wink:

Men dette er da fra samme vinkel? Det snødde svært mye den sommeren! :rolleyes:

Bilde

Lars H. :wink:

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

En kald trekk i lufta. Rakk ikke fergen , men den er snart tilbake. Den går jo hele

tiden Pokker at jeg ikke tok med litt brød til endene. Det hadde de fortjent. Det får bli

neste gang.

Vinteren har sin sjarm den også. Egentlig godt at vi har fire årstider. Tar vi det

beste fra hver av dem blir livet ganske innholdsrikt.

Hvor er dette?

Bilde

Foto HG- 04.01.2006 kl 1300

En kald trekk i lufta. Rakk ikke fergen , men den er snart tilbake. Den går jo hele

tiden Pokker at jeg ikke tok med litt brød til endene. Det hadde de fortjent. Det får bli

neste gang.

Vinteren har sin sjarm den også. Egentlig godt at vi har fire årstider. Tar vi det

beste fra hver av dem blir livet ganske innholdsrikt.

Hvor er dette?

Bilde

Foto HG- 04.01.2006 kl 1300

I 1974 var jeg her - i Gamlebyen, Fredrikstad. Husker bl.a. vollane, og

anløpsstedet for de runde "elvebåtene" (rett fram på bildet),

båtene som tok oss rekrutter over elva for 50 øre.

Skulle gjerne besøkt Gamlebyen på nytt.

Innenfor såkalt "militært område" hadde vi pub - ja sågar vilmonopol.

Det var tider det......

for den unge rekrutt.... :flag::flag::flag:

Redigert av jma001 (see edit history)

Siden jeg er på sporet, og dersom jeg da er i nærheten, kan dette være Stocken? Har bare vært innom og sett etter plass en gang uten å finne noe ledig der, men synes den høye bryggen til høyre virket kjent.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Bebyggelsen er jo typisk for dette området, men det er jo det som er problemet, den er lik over alt. Men skulle jeg komme med ennå et forslag, vil jeg si Grunnsund.

Lars H.

Fenix:"Og Grundsund it is!"

Lars H:Dette er Hovenäset, N58 23 E011 16

Er veldig dårlig på å huske navn. Har vært nedoversvenskekysten i mange år men kan ikke huske disse to verken på navn eller bilde. Er dette noe mer bortgjemte lite besøkte plasser?

Er bildene tatt veldig off season?Eller er det tilnærmet så rolig der som bildene gir intrykk av på sommeren?

Iår er jeg i den situasjonen at jeg må ta ferien fra 28.06 og 4 uker fremover.

Med erfaringen fra de siste årene med "køkjøring" i hovedleden og totalt kaos både i tettsteder og på de mest populære uthavnene. må jo begynne å lete etter plasser som IKKE står i 3 veckor i Bohuslan for å få fortøyd.

Er jeg usikker på om jeg overhodet gidder å reise på svenskekysten i år. Men på den andre siden så liker vi oss veldig godt nedover den kysten.

Mariell

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Fenix:"Og Grundsund it is!"

Lars H:Dette er Hovenäset, N58 23 E011 16

Er veldig dårlig på å huske navn. Har vært nedoversvenskekysten i mange år men kan ikke huske disse to verken på navn eller bilde. Er dette noe mer bortgjemte lite besøkte plasser?

Mariell

Hej Mariell !

ikke så bortgjemte !

Grundsund ligger mellan Lyskil o Gullholmen

Grundsund har blivit veldi populärt efter TV serien "Saltön" som bla spelades in der!

http://www.maringuiden.se/gasthamnar/;hamn=365

BildeBilde

Bilde

Hovenäset däremot ligger lite gjemt, vid sidan av havets E6a, mellan Smögen o Bohus-Malmön!

Hovenäset er en fin liten hamn som ligger vel skyddad, oftast finns det plass der när det

er fullt i Smögen/Kungshamns området!

http://www.maringuiden.se/gasthamnar/;hamn=372

http://www.hovenaset.nu/hovenaset_bilder.htm

Bilde

S/Y Gunga Din

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...